بهترین رستوران های بلغارستان

رستوران گردی در بلغارستان یکی از سرگرمی ها و تفریحاتی که به مسافرین تور بلغارستان توصیه می کنیم. رفتن به بهترین رستوران های بلغارستان در کنار دیدار جاذبه های گردشگری بلغارستان، می تواند لذت این سفر را برای شما دوچندان کند. اگر پس از فعالیت های روزانه و سرگرمی ها و خرید از بازار و یا ورزش های ساحلی خسته شدید و می خواهید جهت صرف غذا به اتافاق خانواده در صوفیا و یا وارنا، غذاهای بلغاری و یا بین المللی را با طعم و کیفیت بسیار عالی، امتحان کرده و از آن لذت ببرید، جهت صرف نهار و یا شام می توانید به این رستوران ها در بلغارستان مراجعه کنید:

بهترین رستوران های وارنا بلغارستان :

شهر وارنا که یکی از بهترین شهرهای توریستی بلغارستان به حساب می آید، رستوران ها و کافه های مناسبی هم دارد. میانگین قیمت غذا در رستوران های وارنا معمولا بین 20-15 لوا می باشد. به کسانی که عازم سفر با تور بلغارستان (تور وارنا) به این شهر زیبای ساحلی هستند، توصیه می کنیم که به اتفاق همراهان حتما سری به این رستوران ها بزنند:

- رستوران "هوریزونت" (Horizont Restaurant) :
یکی از بهترین رستوران های وارنا بلغارستان، رستوران هوریزونت است که البته در اصل بخشی از یک مجموعه تفریحی است. این رستوران فضای سبز بزرگی در محوطه آن دارد که رو به دریا بوده و در کل این رستوران یکی از شیک ترین رستوران های درجه یک وارنا به حساب می آید. شهرت این رستوران تا آنجاست که بسیاری از مردم برای برگزاری جشن ها و مهمانی های خود از این رستوران استفاده می کنند.

منوی این رستوران شامل غذاهای لذیذ فرانسوی و ایتالیایی و سایر کشورهای مدیترانه ای است. سرآشپز این رستوران "Konstantino Burov" است که بسیار معروف بوده و دارای تجربه زیادی در این زمینه است. طعم لذیذ غذاهای رستوران هوریزونت، تنوع زیاد نوشیدنی ها و پذیرایی عالی از مشتریان و مهمانان همه موجب رونق آن و محبوبیت روزافزون این رستوران نزد جوانان این شهر و همچنین مسافران تور وارنا شده است. ناگفته نماند که منوی غذاهای این رستوران هر فصل عوض می شود.



رستوران هوریزونت وارنا بلغارستان    رستوران هوریزونت وارنا بلغارستان



آدرس: Морска градина , комплекс Хоризонт, Sea Garden , complex Horizont, 9000 Varna, Bulgaria 

ساعت های کاری: 11AM–1AM

شماره تماس: +359 88 475 4075

وب سایت: http://www.horizont.bg



- رستوران مهانا چوچورا (Mehana Chuchura) :

این رستوران در یکی از خانه های قدیمی قرن 19 ام شهر وارنا ساخته شده و همین مهم موجب شده تا فضای جالب و دلنشینی داشته باشد. محل این رستوران یکی از خانه های بسیار قدیمی بود که بجای خراب شدن، بازسازی شد و تبدیل به این رستوران شد. دیوارهای آجری، پنجره های چوبی قدیمی، دکورهای کلاسیک و جالب این رستوران همه و همه باعث می شوند که مشتریانی که بار اول به این رستوران می روند از دیدن چنین فضای جالبی به وجد بیایند. محل آن تقریبا در نزدیکی مرکز وارنا است و دسترسی از همه جای شهر به آن بسیار راحت است. منوی این رستوران شامل تقریبا تمام انواع غذاهای بلغارستان است که با کیفیت بسیار خوبی پخته و سرو می شوند. قیمت غذاها هم بطور میانگین بین 15 – 10 "لوا" است. علاوه بر غذاهای خوشمزه، این رستوران سالادها و نان های پنیر دار بسیار لذیذی دارد. اگر به این رستوران رفتید، توصیه می کنیم حتما سالاد staroselka ، غذای "Lamb kavarma" و دسر و آبمیوه های خوشمزه این رستوران را حتما امتحان کنید.



رستوران مهانا چوچورا وارنا بلغارستان    رستوران مهانا چوچورا وارنا بلغارستان



آدرس: ul. "Dragoman" 11, 9000 Varna Center, Varna, Bulgaria

ساعت های کاری: 10AM–10PM (یکشنیه ها تعطیل است)

شماره تماس: +359 87 684 8918



- رستوران استاریا چینار (Staria Chinar) :

این رستوران در کنار ساحل ساخته شده و محیط بسیار جالبی دارد. کل فضای آن عمدتا از چوب ساخته شده و طراحی جالب فضاهای آن طوری است که هنگام نشستن بر صندلی های آن، مشتریان ناخودآگاه فضای یک کشتی را برایشان القا می کند. از طرف دیگر منوی این رستوران تنوع بالایی دارد و شامل انواع غذاهای اروپایی، مدیترانه ای، غذاهای دریایی، یونانی، کباب های باربیکیو، اروپای شرقی و حتی غذاهای گیاهی است که همگی بسیار خوشمزه بوده و بسیاری از گردشگران تور بلغارستان هنگام سفر به شهر زیبای وارنا از این غذاها خورده اند. فضای این رستوران خانوادگی بوده و کیفیت غذاها بسیار عالی است به خصوص غذاهای دریایی و باربیکیو آن که شهرت زیادی نزد مردم محلی وارنا دارد. محل این رستوران در بندرگاه این شهر (Port Varna) می باشد. نکته جالب در مورد این رستوران این است که با وجود کیفیت بسیار بالا، قیمت غذاها بطور میانگین بین 12-7 لوا می باشد.

جالب است که بدانید کلمه "چینار" از واژه فارسی چنار گرفته شده و دلیل نامگذاری آن این بوده که شعبه اصلی و قدیمی این رستوران کنار یک درخت چنار تاسیس شده بود.



رستوران استاریا چینار وارنا بلغارستان    رستوران استاریا چینار وارنا بلغارستان



آدرس: Morska Gara Varna, Sinyata Kula - PORT VARNA | str. Valnolomna 1, Keino Mqsto N:1, Varna 9000, Bulgaria

ساعت های کاری: 11:00 AM - 12:00 AM

شماره تماس: +359 87 954 9494



- رستوران "مستر بابا" (Mr. Baba) :

این رستوران در داخل یک کشتی قدیمی ساخته شده ولی به قدری فضاسازی زیبا و شیک و جذابی دارد که بسیاری از توریست های تور بلغارستان صرفا برای دیدن فضای بسیار جالب و هیجان انگیز آن به این رستوران می روند. البته غذاهای این رستوران هم بسیار لذیذ و خوشمزه هستند. اگر طرفدار غذاهای دریایی هستید، حتما به مستربابا سری بزنید. مطمئن باشید که از خوردن غذاهای لذیذ دریایی، مدیترانه ای، اروپایی و حتی گیاهی در این کشتی زیبا لذت خواهید برد.ناگفته نماند که دسرهای رستوران مستربابا هم بسیار معروف هستند. ضمنا قیمت ها هم نسبتا مناسب است و واقعا در برابر کیفیت عالی سرویس دهی و غذاهای درجه یک آن، می ارزد.



رستوران مستربابا در وارنا    رستوران مستربابا در بلغارستان



آدرس: South Beach, Varna, Bulgaria

ساعت های کاری: 10AM–12AM

شماره تماس: +359 89 650 5050

وب سایت: http://www.mrbaba.net



- رستوران کاپیتان کوک (captain cook restaurant) :

نام این رستوران از نام دریانورد معروف انگلیسی قرن هجدهم ، جیمز کوک گرفته شده که در آن زمان بسیاری از سرزمین ها و جزایر ناشناخته در اقیانوس آرام را کشف کرد. از جمله سواحل شرقی استرالیا، نیوزلیند و جزایر هاوایی. امروزه رستوران کاپیتان کوک، یکی از بهترین رستوران های وارنا است که می توانید در آن انواع غذاهای دریایی و اروپایی را می توانید امتحان کنید. سرویس دهی منظم، برخورد بسیار خوب کارکنان این رستوران و همچنین کیفیت عالی غذاها و نوشیدنی ها، فضای مناسب خانوادگی و همچنین منظره بسیاری زیبای دریا از درون رستوران همه موجب شده تا برخی از توریست های تور بلغارستان لقب "بهترین رستوران وارنا" را به رستوران کاپیتان کوک بدهند. این رستوران طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل شبها معمولا شلوغ می شود. هنگام سفر به وارنا با خانواده و یا دوستان، صرف نهار یا شام در رستوران کاپیتان کوک را فراموش نکنید.  



رستوران کاپیتان کوک بلغارستان    رستوران کاپیتان کوک وارنا



آدرس: Morska gara, Морска гара, 9000 Varna, Bulgaria

ساعت های کاری: 12PM–12AM

شماره تماس: +359 88 299 9002

وب سایت: http://captaincook.bg



بهترین رستوران های صوفیا بلغارستان

در این بخش برخی از بهترین رستوران های صوفیا را برای توریست های تور صوفیا معرفی می کنیم که هنگام سفر به این شهر می توانید از خوردن غذا در این رستوران ها لذت ببرید:

- رستوران بسو (Beso Restaurant, Sofia) :

این رستوران یکی از بهترین رستوران های صوفیا - پایتخت بلغارستان - است بطوری که گفته می شود معروفیت آن در این شهر به حدی است که کسی را در صوفیا پیدا نمی کنید که این رستوران نشناسد. رستوران "بسو" به دلیل طعم بسیار لذیذ غذاها، سرویس دهی بسیار خوب و سریع و فضای بسیار جالب و دل انگیز آن معروف است. خلاصه اگر می خواهید به رستورانی در صوفیا بروید که هنگام صرف یک غذای خوشمزه و با کیفیت در کمال آرامش و محیطی جذاب و دارای دکورهایی زیبا معروف است.

کف رستوران و سقف های آن چوبی و بسیار زیبا بوده و همچنین وجود فضای باز سرسبز کنار جایگاه های مشتریان همه موجب شده تا هنگام نشستن بر روی صندلی ها از این فضا لذت ببرید. البته می توانید زیر چادرهای سفید رنگی که در محوطه آن گذاشته شده اند هم بنشینید. غذاهای این رستوران مدیترانه ای و آسیایی هستند. یکی از این غذاهای معروف رستوران بسو "سوشی" است که طرفداران زیادی در بین مشتریان دارد.

در سالهای گذشته بسیاری از توریست های تور بلغارستان که از صوفیا دیدن کرده اند، جهت صرف نهار یا شام به رستوران بسو رفته اند. به خصوص هنگام شب که موسیقی زنده اجرا می شود و نورپردازی جالب محوطه آن هم منظره بسیار دل انگیز و جالبی را ایجاد می کند.



رستوران بسو شهر صوفیا در بلغارستان    رستوران بسو شهر صوفیا در بلغارستان



آدرس: ul. "Todor Kableshkov" 45, 1000 Manastirski Livadi, Sofia, Bulgaria

ساعت های کاری: 8AM–12AM

شماره تماس: +359 89 922 2444



- رستوران "بوم برگر" (Boom! Burgers) :

اگر اهل غذاهای فست فود هستید و به خوردن برگرهای بزرگ و لذیذ علاقه مندید، هنگام سفر با تور بلغارستان به شهر صوفیا می توانید به این رستوران سری بزنید. شاید باورتان نشود ولی این رستوران، مشتریان ثابت بسیاری دارد و کیفیت بالای ساندویچ ها و حتی خوردنی های دیگر آن (مانند پیاز سوخاری ها، سالاد و به خصوص استیک های لذیذ و معروفش) موجب محبوبیت آن نزد گردشگران و توریست ها شده.



رستوران بوم برگر در شهر صوفیا بلغارستان    رستوران بوم برگر در شهر صوفیا بلغارستان



آدرس: ul. "Karnigradska" 15, 1000 Sofia Center, Sofia, Bulgaria

ساعت های کاری: از یکشنبه تا پنجشنبه 12–10PM و روزهای جمعه – شنبه : 12–10:30PM

شماره تماس: +359 89 442 0440

وب سایت: http://www.boomburgers.com



- رستوران "ایزباتا تاورن " (Izbata Tavern) :

یکی از بهترین رستوران هایی که در مرکز صوفیا می توانید پیدا کنید این جاست. کیفیت بالای غذا، نوشیدنی ها و فضای آرام و دنج این رستوران موجب شده تا رفتن به چنین مکانی را جهت صرف غذا به توریست های تور بلغارستان توصیه کنیم. منوی رستوران ایزبتا تاورن بیشتر حاوی غذاهای بلغاری و مدیترانه ای است. همچنین انواع سالادهای لذیذ و خوشمزه که به کسانی که اهل خوردن سالاد پیش از غذا هستند، قویا توصیه می کنیم. حیاط این رستوران هم بسیار سرسبز و زیباست و اگر هوا بارانی نباشد، می توانید با نشستن در فضای باز از خوردن غذاهای این رستوران لذت بیشتری ببرید. به خصوص "سالاد کاپرس" (Caprese salad) که یکی از بهترین سالادهای رستوران ایزبتا تاورن محسوب می شود و توصیه می کنیم که حداقل یکبار آنرا امتحان کنید.



رستوران ایزبتا تاورن صوفیا    رستوران ایزبتا تاورن بلغارستان



آدرس: ul. "Slavyanska" 18, 1000 Sofia Center, Sofia, Bulgaria

ساعت های کاری: 11AM–11PM

شماره تماس: +359 2 989 5533

وب سایت: http://izbata.bg/mehana/en

- رستوران موتو (Restaurant Motto) :
رستوران موتو، یکی از بهترین رستوران هایی است که برای صرف  شام می توانید به آن مراجعه کنید. فضاسازی مدرن و شیک در کنار داشتن یک باغ زیبا و بزرگ، همه موجب معروفیت این رستوران شده. همچنین مانند سایر رستوران های دیگری که تا اینجا به شما معرفی کردیم، طعم لذیذ غذاهای این رستوران و سرویس دهی منظم آنرا هم فراموش نکنید. رستوران موتو بیش از 11 سال است که در این شهر باز شده و با کیفیت بالا به مشتریانش سرویس می دهد. بدلیل محبوبیت این رستوران ، علیرغم داشتن فضای بزرگ داخل و حتی محوطه باغ آن، معمولا در شبهای ایام تعطیل - شنبه و یکشنبه – تمام جاها گرفته می شود بنابراین اگر در چنین شبهایی خواستید به موتو بروید، بهتر است از قبل رزرو کنید. البته در این شبها موسیقی زنده نواخته می شود. از طرف دیگر برای تنوع بیشتر، در طول سال گاهی چند بار منوی این رستوران عوض می شود ولی همیشه کیفیت و طعم غذاهای آن عالی است.



رستوران موتو صوفیا بلغارستان    رستوران موتو بلغارستان



آدرس: ul. Aksakov 18, 1000 Sofia Center, Sofia, Bulgaria

ساعت های کاری: 11AM–11PM

شماره تماس: +359 2 987 2723

وب سایت: http://www.motto-bg.com