تور دوچرخه سواری بالی

دوچرخه سواری در بالی یکی از تفریحات و سرگرمی های هیجان انگیزی است که مسافرین و توریست های تور بالی، می توانند از آن استفاده کنند. مسلما دوچرخه سواری در فضای باز و هوای تمیز بالی و دیدن سواحل، کوه ها، جنگل ها و مزارع سرسبز و زیبای این جزیره از نزدیک و هنگام عبور با دوچرخه از کنار آنها، می تواند برای جوانان بسیار جالب و هیجان انگیز باشد. به ویژه برای آن دسته توریست هایی که اهل ورزش هستند و به سلامتی خود و خانواده اهمیت می دهند. به این تورها Cyclinginگویند.

خوشبختانه در حال حاضر در جزیره بالی، تورهای متعدد دوچرخه سواری برگزار می شود و هنگام شرکت کردن در آنها می توانید با دوستان و سایر توریست ها بصورت گروهی دوچرخه کرایه کرده و در مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری، تردد و لذت ببرید.

هنگام سفر با تور نوروزی بالی و یا تورهای تابستانی بالی، می توانید در هر حالت، از دوچرخه سواری در آنجا نهایت لذت را ببرید و هر از چند گاهی عکس های به یاد ماندنی و خاطره انگیز از خود و همراهانتان بندازید. همچنین از کنار روستاها و مناطق غیرشهری می توانید عبور کرده و مردمان مهربان و خونگرم محلی را از نزدیک دیده و با زندگی و کارشان در مزارع سرسبز این جزیره، بیشتر آشنا شوید. در طول مسیرتان ممکن است پرندگان و یا حیواناتی مانند میمون ها را هم ببینید و موجب سرگرمی و تفریح شما و هم سفرهای شما بشوند. رکاب زدن در طول مسیرهای جنگلی و کوهستانی بالی و رد شدن از کنار معبدها و آثار تاریخی جذاب بالی ، تجربه بسیار مفید و هیجان انگیزی بوده که موجب رضایت بسیاری از توریست ها و گردشگران تور بالی در سالهای گذشته شده و آنها هم به نوبه خود تور دوچرخه سواری را به سایرین توصیه کرده اند.



تور دوچرخه سواری در بالی    تور دوچرخه سواری در بالی در نقشه



جهت کرایه دوچرخه و شرکت در این تور کافی است که به تورهای دوچرخه سواری مورد نظرتان مراجعه و از طریق وب سایت، لینک آنها در شبکه های اجتماعی، شماره تماس و یا حضور مستقیم در محل آنها، اقدام کنید و یا از راهنمای تور بالی، بخواهید که اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیارتان بگذارد.

ضمنا برای تهیه لباس مخصوص دوچرخه سواری و کلاه ایمنی برای این تور ها هم اصلا نگران نباشید. چون کسانی که دوچرخه به شما کرایه می دهند معمولا این امکانات را نیز در اختیارتان می گذارند، در غیر این صورت می توانید با مراجعه به مغازه ها و فروشگاه های فروش تجهیزات دوچرخه در بالی (مانند Bike Shop که در جنوب این جزیره قرار دارد) این مشکل را هم براحتی برطرف کنید.

در اینجا فهرستی از بهترین تورهای دوچرخه سواری بالی را جهت اطلاع هر چه بیشتر شما آورده ایم:

 Bali Bike Park :

این پارک در شمال بالی قراردارد و آغاز مسیر آن از روستای Pancasari  شروع شده و مسیر آن طوری ساخته شده که رکاب زدن در مسیرهای آن را برای جوانان، نوجوانان و حتی کودکان راحت و آسان است.
نکته جالب اینجاست که تقریبا تمام چیزهایی که برای دوچرخه سواری در این مسیر نیاز دارید را مسئولین آن در اختیارتان قرار می دهند از جمله نقشه مسیر، بهترین دوچرخه و تجهیزات ایمنی. از طرف دیگر هر روز این دوچرخه ها توسط مکانیک های حرفه ای  مورد بررسی قرار می گیرند و لذا دوچرخه های کرایه داده شده، کاملا سالم و مطمئن هستند و هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد.



تور دوچرخه سواری بایک پارک در بالی    تور دوچرخه سواری بایک پارک در بالی



قیمت بلیط ورودی این مجموعه 775000 روپیه اندونزی (برابر با 58 دلار آمریکا) است و هزینه کرایه دوچرخه – که جداگانه است – هم برای بزرگسالان 450000 روپیه (معادل 34 دلار) و برای کودکان 225000 روپیه (برابر با 18 دلار) است.

جالب اینجاست که مسیرهای این پارک، سه نوع هستند: beginner  (برای افراد مبتدی) ، intermediate(متوسط) و advanced(برای افراد حرفه ای) . شما بنا به تجربه ای که در دوچرخ سواری دارید می توانید هر یک از این سه حالت را انتخاب کنید.

در این تور دوچرخه سواری هر کدام از این مسیرها با استفاده از خط هایی که دارای رنگ خاصی هستند، تشخیص داده می شوند. رنگ های آبی، قرمز و سیاه که به شما گفته می شود از کدام یک حرکت کنید.

آدرس: Jalan Dasong, Banjar Yeh Mas, Banyuning, Pancasari, Buleleng, North Bali
ساعت های کاری: از دوشنبه تا شنبه از 8 صبح الی 2 بعدازظهر

تلفن: +62 (0)811 399 7906

 Mount Batur and Kintamani Highlands :

این تور در شمال شرقی بالی برگزار می شود. در این تور دوچرخه سواری می توانید از کنار مزارع سرسبز کوهستانی عبور کرده و از کنار کوه های معروف Kintamani و Batur بگذرید.یکی از مزایای این تور این است که به همراه سایر توریست ها در طول مسیر برای صبحانه و و بعدا برای صرف نهار توقف کرده و صبحانه و نهار بسیار لذیذ و در عین حال سبکی به شما می دهند.

محل سوار شدن شما (Pick up) به خودروهایی که شما را به محل این تور می برند، از جنوب بالی و یا Hotel Ubud است که قبل از شروع می توانید با مسئولین و راهنماهای این تور هماهنگی های لازم را به عمل آورید.



تور دوچرخه Mount Batur and Kintamani بالی    تور دوچرخه Mount Batur and Kintamani بالی



مسلما تماشای کوه بلند و معروف "کینتامانی" هنگام صرف نهار در رستوران های بین این مسیر، برای توریست ها جالب و هیجان انگیز خواهد بود. ساعت شروع این تور معمولا از ساعت 9:30 صبح است. در طول مسیر می توانید انواع گیاهان و درختان زیبا، روستاهای مختلف، چمنزارها و مراتع زیبا و رویایی این بخش از بالی را هنگام دوچرخه سواری از نزدیک ببینید.

شرکت در این تور دوچرخه سواری را هم به توریست های تور بالی پیشنهاد می کنیم.

 Carangsari Village Cycling Excursion:

این تور دوچرخه هم یکی از تورهای معروف دوچرخه سواری بالی است که در سالهای گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته. با شرکت در این تور می توانید ضمن عبور از روستایی به همین نام (کارانگساری) از کنار فیل هایی که توریست ها را حمل می کنند، عبور کرده و با رکاب زدن بر روی دوچرخه های راحت و حرفه ای به آسانی می توانید از دیدن این روستا و طبیعت زیبای اطراف آن لذت برده و همچنین در هنگام برگزاری آن، از نزدیک مردم محلی و سبک زندگی و خانه های آنها را ببینید.



تور دوچرخه سواری کارانگساری بالی    تور دوچرخه سواری کارانگساری بالی



برای آماده شدن به این تور دسته جمعی ، Pick up علاقه مندان و کسانی که رزرو کرده اند در دو ناحیه Ubud و Kuta صورت می گیرد.

- Jatiluwih Rice Paddy Bike Tour:
این تور دوچرخه سواری در کنار مزارع برنج صورت می گیرد. این مزارع که بصورت پله ای و طبقه به طبقه توسط کشاورزان بالی، ایجاد می شوند مناظر بسیار جالبی را ایجاد می کنند که دیدن آنها خالی از لطف نیست. منطقه "جاتیلویه" (Jatiluwih) یکی از این مناطق است که پر از مزارع برنج بوده و بسیاری از توریست های تور بالی با استفاده از این تور دوچرخه سواری می توانند از مسیرهایی که از کنار این مزارع می گذرند عبور کرده و با عبور از تپه ها و مسیرهای مختلف براحتی از مناظر زیبا لذت ببرند. ضمنا گرفتن عکس با کشاورزان محلی و خوردن غذای خوشمزه در مسیر و همچنین جنگل های این مناطق همه موجب سرگرم شدن و رقم خوردن یک روز به یاد ماندنی برای این گردشگران می شود.



دوچرخه سواری در Jatiluwih بالی    دوچرخه سواری در Jatiluwih بالی



برای شرکت در این برنامه باید حداقل دو نفر ثبت نام کنند و امکان دریافت عکس و یا DVD حاوی فیلم گرفته شده از شرکت کنندگان در این برنامه پس از پایان آن وجود دارد. این منطقه در شمال بالی قرار دارد و برای Pick up شرکت کنندگانی که رزرو کرده اند، در هتل های نواحی Ubud و Kuta صورت می گیرد.

و نکته پایانی اینکه راهنماهای این تورها که خودشان هم همراه شما رکاب می زنند و در طول مسیر، گروه را جهت صرف صبحانه و نهار متوقف می کنند، به زبان انگلیسی تسلط دارند و می توانید اطلاعات لازم را از آنها دریافت کنید.  

با آرزوی سفری خوش و هیجان انگیز برای شما علاقه مندان به تور بالی.