زیردریایی تفریحی در بالی

    
یکی از تفریحات مهم و جالب و همچنین یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بالی، یک زیردریایی تفریحی و توریستی است به نام "اودیسه" (Odyssey) که بسیاری از توریست های تور بالی و مسافرین، به خصوص خانواده هایی که کودک یا نوجوان در این سفر همراه داشتند، از آن استفاده و لذت برده اند.   
این زیردریایی، تنها زیردریایی توریستی در بالی و بلکه کل اندونزی است. قبلا از این زیردریایی صرفا کسانی که در زمینه جانوران و محیط زیر دریا تحقیق و پژوهش می کردند می توانستند از آن استفاده کنند ولی خوشبختانه سالهاست که این محدودیت برداشته شده و امروزه مسافرین تور بالی هم می توانند با خرید بلیط زیردریایی اودیسه از تماشای مناظز زیبا و شگفت انگیز دنیای زیر آب بالی لذت ببرند. خوشبختانه امکان استفاده از این تفریح و سرگرمی فوق العاده، برای کلیه سنین تا حداکثر 70 سال وجود دارد و برای کودکان نیز تخفیف در نظر گرفته شده. 


نمای بیرونی زیر دریایی تفریحی بالی

فضای شادی که بین توریست های کنجکاو در هنگام پایین رفتن این زیردریایی به اعماق دریا بوجود می آید و همچنین امکان گرفتن عکس های خاطره انگیز و زیبا از دیدن ماهی ها، مرجان ها و جانوران دریایی مختلف و حتی کاپیتان مهربان و شوخ طبع این زیردریایی همه و همه موجب رضایت خاطر و ایجاد هیجان بین توریست های تور بالی که در سالهای گذشته این سفر زیر آب را تجربه کرده اند، شده است. 
این زیردریایی با برق کار می کند، دارای وزنی در حدود 72 تن بوده  و از لحاظ اکسیژن رسانی و تنظیم دمای کابین آن، مجهز به پیشرفته ترین و بروز ترین تجهیزات Air Condition است و توریست ها اصلا احساس گرما یا سرما نخواهند کرد. از طرف دیگر امنیت این وسیله به حدی بوده که از زمان استفاده و به آب انداختن آن کوچک ترین مشکل یا مسئله ای برای هیچ یک از مسافرین پیش نیامده و همه کسانی که آنرا سوار شده اند، کاملا راضی و خرسند بوده و یک سفر هیجان انگیز و فراموش نشدنی به زیر اعماق دریا را تجربه کرده اند. 


زیر دریایی تفریحی بالی   فضای داخلی زیر دریایی بالی   

زیردریایی اودیسه گنجایش 36 مسافر را دارد و به تعداد همه مسافرین صندلی جهت نشستن در آن وجود دارد که در دو ردیف قرار گرفته و هنگام نشستن بر روی آنها می توانید مستقیما از شیشه پنجره ها، مناظر بیرون را براحتی تماشا کنید. همچنین توانایی رفتن به عمق 35 متری و حتی بیشتر از آن را هم دارد. در ابتدا باید به شرق بالی و ساحل خلیج Amuk  بروید و در آنجا اقدام به تهیه بلیط زیردریایی کنید. ضمنا فاصله این مکان از منطقه توریستی Sanur در حدود 75 کیلومتر می باشد. در ابتدا از شما با نوشیدنی های خوشمزه ای استقبال خواهد شد و سپس جهت ورود به زیردریایی، شما را با قایق به زیردریایی که بر روی آب شناور است، می برند و به افراد جلیقه های نجات داده می شود.

   


محل زیر دریایی تفریحی بالی در نقشه   کاپیتان زیر دریایی تفریحی بالی   


حتی دیدن تجهیزات ناوبری و هدایت زیردریایی توسط کاپیتان آن جالب است. 
این زیردریایی توسط شرکت کانادایی Victoria Machinery Depot Co. Ltd تولید شده و ابعاد آن به این شرح است: طول 17 متر، عرض 4 متر و ارتفاع هم 5.5 متر. خشوبختانه این زیردریایی با بدنه قوی و سیستم های ناوبری مدرن و پیشرفته اش توان حمل بیش از 3500 کیلوگرم به درون آب را دارد. از طرف دیگر این زیردریایی مجهز به تجهیزات غواصی هم هست. مدت زمانی که این زیر دریایی در زیر آب می ماند، حدود 45 دقیق است. در پایان پس از بازگشت به ساحل، می توانید از امکانات بوفه و باربیکیو استفاده و از غذاها و خوردنی های لذیذ آنجا لذت ببرید. 

و در پایان بد نیست بدانید که "اودیسه" نام یکی از دو کتاب اسطوره ای و حماسی "هومر" شاعر حماسه سرای یونان باستان است و در این کتاب (در کنار اثر دیگرش "ایلیاد") به سفرهای دریایی قهرمانان اسطوره های یونان باستان پرداخته. امروزه سفرهای دریایی شگفت انگیز و خارق العاده را سفری "اودیسه وار" می نامند.

در اینجا لیست قیمت بلیط ها را می توانید مشاهده کنید:
افراد بالای 12 سال 95 دلار
پکیج خانوادگی 290 دلار
کودکان زیر 12 سال 60 دلار



نکات مهم: 
- از مناطق توریستی اطراف امکان تردد با خودرو به این مکان وجود دارد. (مناطق Kuta ، Seminyak ، Jimbaran ، Ubud ، Nusa Dua، Sanur)
- در مدت زمان استفاده از زیردیایی تفریحی ، کلیه مسافران بیمه هستند. (برای تمام سنین تا 70 سال)
- در صورت نیاز به تغییر تاریخ استفاده از زیردریایی حداکثر 2 روز قبل از آن زمان به مسئولین اطلاع دهید. 
- پکیج خانوادگی برای آن دسته از خانواده هایی است که حداقل دو کودک زیر 12 سال دارند. در غیر اینصورت برای تک تک اعضاء خانواده بلیط، جداگانه محاسبه خواهد شد. 

  آدرس: Labuhan Amuk, Manggis, Antiga, Karangasem, Kabupaten Karangasem, Bali 80871, Indonesia
ساعت های کاری: از 9 صبح الی 3 بعدازظهر 
شماره تماس:  +62-361-759777, 759888
فکس : +62-361-768333
ایمیل رزرو: [email protected]
وب سایت: https://submarine-bali.com