Sea Walk در بالی


یکی از ورزش های آبی بسیار جالب و جذابی که به مسافران تور بالی توصیه می شود ، قدم زدن در کف دریا با استفاده از امکانات غواصی است که به آن Sea Walk گفته می شود. محل برگزاری این برنامه پرطرفدار تفریحی در جنوب شرقی جزیره بالی است. این برنامه در ساحل سانور (Sanur Beach) برگزار می شود. انجام این ورزش بسیار ساده است و نیاز به هیچ گونه آموزشی ندارد و پس از آماده شدن، افرادی که به کلاه های مخصوص مجهز شده و آنرا پوشیده اند، به آرامی می توانند با کمک افراد راهنما به کف دریا برسند و از نزدیک ماهی های مختلف رنگارنگ، لاک پشت ها، مرجان ها و سایر جانداران دریایی را مشاهده کنند که این امر برای کودکان، نوجوانان و جوانان بسیار مفرح و جالب خواهد بود و انجام آن بسیار امن است بطوری که حتی کسانی که شنا بلد نیستند نیز می توانند براحتی در آن شرکت کرده و لذت ببرند.



پیاده روی زیر آب در بالی sea walker    پیاده روی زیر آب در بالی sea walker



از زمانی که دستورات و راهنمایی های اولیه برای ورزش قدم زدم در کف دریا به افراد شرکت کننده ارائه می شود تا هنگامی که همگی به ساحل برمی گردند بطور میانگین بین 45 الی 60 دقیقه است. سلامت و ایمنی توریست های شرکت کننده در این برنامه کاملا تضمین شده است. افراد راهنما در تمام مدتی که زیر آب و در کنار شما هستند و هیچ خطری شما را تهدید نمی کند. محفظه شیشه ای کلاه مانندی که به شما داده می شود فضای کافی داشته و آب اصلا به درون آن نفوذ نمی کند. از طرف دیگر اگر شما از عینک و یا لنز استفاده می کنید، جای هیچ گونه نگرانی نیست چون در طول تمام مدتی که با استفاده از این کلاه شیشه ای در کف دریا قدم می زنید، می توانید آنها را به چشم داشته باشید. این سیستم بسیار آسان و راحت است و مسلما از شرکت در آن لذت خواهید برد. تکنولوژی بکار رفته در این تجهیزات بسیار پیشرفته و به روز هستند. بسیاری از توریست های توربالی که در این برنامه شرکت کرده اند، در سایت های معتبر توریستی جهان (از جمله Tripadvisor) به آن امتیازات بالایی – عالی و یا بسیار خوب – داده اند که همین امر هم به خودی خود نشانگر محبوبیت این سرگرمی جذاب نزد گردشگران در بالی است.

یکی از مزایای شرکت در این برنامه این است که هنگامی که به درون  آب می روید، به غیر از محفظه شیشه ای، نیازی به حمل کپسول اکسیژن و پوشاندن سراسر بدن تان با استفاده از لباس غواضی ندارید که این هم یکی از دلایل جذابیت این ورزش است. بیشتر کسانی که در این برنامه شرکت می کنند از همان مایو شنای خود استفاده می کنند. 

شاید به جرات بتوان گفت هنگام اقامت در جزیره بالی، هیچ کدام از ورزش های آبی و تفریحات دریایی در آنجا به این اندازه جذاب و جالب نباشد. هنگام قدم زدن در کف دریا علاوه بر دیدن جانداران دریایی از نزدیک با زندگی این آبزیان بیشتر آشنا شده و سکوت و آرامش زیر دریا را تجربه کرده و عکس های یادگاری خاطره انگیزی از آنجا بگیرید. 



پیاده روی زیر آب در بالی    پیاده روی زیر آب در بالی



یکی از نکات جالب و جذاب این فعالیت، دیدن ماهی های رنگی است که بسیاری در انیمیشن معروف "Finding Nemo" (یا "در جستجوی نیمو" انیمیشن معروف و محبوب استودیو پیکسارو دیزنی در سال 2003) دیده اند. دیدن این نوع ماهی از نزدیک مسلما برای بسیاری از افراد، تجدید خاطرات این انیمیشن زیبا نیز می تواند باشد. به این ماهی که پوست بدن آنها به رنگ های نارنجی، سیاه و سفید است، Clown Fish (دلقک ماهی) گفته می شود و تعدادی زیادی از آنها در آبهای  بالی و دیگر جزایر اندونزی زندگی می کنند.
زمان  استفاده: هر روز از 9 صبح الی 3 بعدازظهر. 
مکان: Jl. By Pass Ngurah Rai no. 5 | Sekar Menuh Building, Sanur, Denpasar 80227, Indonesia
شماره های تماس: +62 361 281408 
و سخن پایانی اینکه اگر با تور بالی می خواهید از جاذبه های گردشگری و توریستی این جزیره دیدن کنید، این سرگرمی مفرح و جذاب را از دست ندهید.