مراکز خرید وارنا بلغارستان

بسیاری از توریست های ایرانی که با تور بلغارستان به شهرهای این کشور سفر می کنند و از جاذبه های گردشگری بلغارستان دیدن می کنند، همواره علاوه بر دیدار از چنین مکان هایی و یا استفاده از امکانات ورزشی و تفریحی مختلف – مانند شنا و ورزش های آبی – می توانند از مراکز خرید بلغارستان نیز دیدن کرده و جهت خرید سوغات بلغارستان، خرید لباس و یا سایر اجناس مورد نظرشان اقدام کنند.
از آنجا که در حال حاضر عمدتا دو شهر بلغارستان یعنی وارنا و صوفیا مقصد توریست ها و گردشگران ایرانی است لذا در این مقاله، به معرفی بهترین مراکز خرید وارنا بلغارستان می پردازیم و در مقاله ای جداگانه نیز به مراکز خرید صوفیا می پردازیم.
شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از برندهای معروف جهان که در زمینه های طراحی و عرضه انواع لباس مطابق با جدیدترین مدها و استانداردهای محبوب جهانی مشغو هستند، در این مراکز خرید بلغارستان، دارای نمایندگی و شعبات فروش هستند. این نکته جهت اطلاع بسیاری از هموطنان عزیز که در سالهای اخیر جهت خرید به کشورهای دیگری مانند دوبی و ترکیه سفر کرده اند، بسیار مهم است چرا که با آگاهی از امکان خرید مناسب با استفاده از تور بلغارستان، از این پس سفر به این کشور را نیز امتحان می کنند. 
سالن های سینماهای سه بعدی، سالن های بولینگ، مراکز و کلوب های بازی های ویدئویی و کامپیوتری در مراکز خرید وارنا ، می تواند موجب سرگرمی کودکان و نوجوانان برای مدت طولانی شده و حتی در مراکز نگهداری کودکان که در بعضی از این مراکز خرید وجود دارند، تگ های ردیاب الکترونیکی پیشرفته ای که در لباس کودک شما جاسازی می کنند و موجب می شود که از آن ببعد کودک شما براحتی قابل ردیابی باشد. 
در این بخش به ترتیب بهترین مراکز خرید وارنا را به شما معرفی می کنیم:

1) Grand Mall :

این مرکز خرید بسیار بزرگ و مجهز است و از لحاظ نظافت و پاکیزگی نیز بسیار مناسب است. در سال 2010 میلادی افتتاح شده و در حال حاضر، بسیاری از تولید کنندگان و طراحان معروف پوشاک و مد جهان مانند Zara ، Adidas ، Nike ، Breshka  و H&M در آن شعبه دارند. همچنین وجود رستوران های بزرگ و مجهز با داشتن منوهای مناسب و کلفی جهت فروش بهترین غذاها ، موزه Retro  ، سالن های سینمایی IMAX این مرکز خرید که گفته می شود، بزرگترین مرکز خرید وارنا است را تبدیل به یکی از محبوب ترین جاذبه های این شهر کرده است.



مرکز خرید Grand Mall وارنا    مرکز خرید Grand Mall وارنا



اگر به غذاهای فست فود علاقه دارید می توانید به مک دونالد رفته و غذاهای معروف آن (از جمله ساندویچ های برگر معروفش) را امتحان کنید. البته غیر از این مورد، تعداد زیادی رستوران، فست فود و کافی شاپ نیز در این مجموعه قرار دارند که با کیفیت مناسب اقدام به سرویس دهی به مشتریان خود می کنند. از طرف دیگر سوپرمارکت بزرگی نیر در طبقه همکف آن هست که در صورت نیاز می توانید آنجا هم برخی نیازهای خود را تامین و خریداری کنید. 

ساعت های کاری این مرکز از 10 صبح الی 10 شب است. ناگفته نماند که این مجموعه در مقاله مرکز خرید گرند مال وارنا ، پیشتر معرفی شده است.

2) Varna Towers :

این مرکز خرید یکی از بزرگترین مراکز خرید شهر وارناست که مساحتی در حدود 83 هزار متر مربع دارد و در واقع تشکیل شده از دو ساختمان می باشد که بهم دیگر وصل شده اند. هر یک از این دو برج دارای ارتفاعی در حدود 70 متر هستند. بر روی برج شرقی، آخرین طبقه آن در واقع یک رستوران گردان است که به شما مسافرین تور وارنا که از این مرکز خرید دیدن می کنید توصیه می کنیم حتما سری به آنجا بزنید. به این رستوران "مگنیتو" (Magnito) است. شاید جالب باشد که بر روی بام برج غربی این مرکز، یک مرکز فرود هلیکوپتر است و اولین مکانی در این کشور است که هلی کوپترها بر روی ساختمان (و نه فرودگاه) می توانند فرود بیایند.



مرکز خرید Varna Towers وارنا    مرکز خرید Varna Towers وارنا



این مرکز خرید نیز امکانات متخلف و متنوعی جهت خرید و سرگرم شدن خانواده شما دارد از جمله فروشگاه های مختلف، فود کورت (شامال انواع رستوران ها و فست فودها) ، مرکز بازی های کودکان، سالن بولینگ و سایر امکانات دیگر می باشد. 

3) Picadilly Park :

بر خلاف ظاهر اسمش این مکان یک پارک نیست بلکه یکی از بهترین مراکز خرید بلغارستان است که مسافرین تور بلغارستان که به وارنا سفر می کنند، می توانند به آن بروند و ساعتها از خرید در مغازه های بزرگ و کوچک آن، نشستن در کافه بار شیک و زیبای آن و یا رستوران ایتالیایی این مرکز خرید، لذت ببرند.



مرکز خرید Picadilly Park وارنا    مرکز خرید Picadilly Park وارنا



این مرکز خرید از محبوبیت زیادی نزد توریست ها و به خصوص مردم محلی برخوردار است و مکان مناسبی نیز دارد بطوری که درست در کنار جاده ای قرار گرفته که به ناحیه توریستی "گلدن سندز" (Golden Sands) می رسد. موقعیت مناسب این مرکز خرید که در کنار پارک "پریمورسکی" (Primosrki Park) و درست در فاصله کمی از ساحل دریا نیز قرار دارد، یکی از امتیازات آن است و موجب می شود که هنگام نشستن بر روی تراس فضای باز کافی شاپ آن بتوانید مناظر زیبای بیرون – به خصوص دریای سیاه – را از دور تماشا کنید و لذت ببرید.  


4) Mall Varna :

این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید در این شهر است و مناسب آن دسته از توریست های تور بلغارستان است که تمایل دارند ساعت ها در مغازه ها و فروشگاه های مختلف و متنوع بگردند و خرید کنند. این پاساژ بزرگ و زیبا در 12 June  سال 2008 میلادی افتتاح شد و محل آن در تقاطع بلوارهای Vladislav Varnenchik و Hristo Smirnenski واقع شده است. برای ساخت این بنا در حدود 120 میلیون یورو هزینه  شد و در مدت 2 سال ساخته شده. 



مرکز خرید وارنا    مرکز خرید وارنا



در حال حاضر این مرکز خرید با داشتن دو طبقه از مغازه ها و نمایندگی های برندهای مختلف Nike، Puma، Lee Cooper، Esprit ، Kenvelo و غیره  محل مناسبی است برای کسانی که علاقه زیادی به خرید لباس و پوشاک از برندهای درجه یک جهان دارند. همچنین در این مرکز نیز می توانید علاوه از 10 ردیف بولینگ ، سالن های سینما ، مرکز بازی های SEGA و فود کورت آن (شامل Burger King ، Kentucky ، Subway و مکدونالد) لذت ببرید. 
این مرکز خرید دارای پنج طبقه بوده و دارای بیش از 150 مغازه می باشد.