بهترین سواحل بلغارستان

سواحل بلغارستان:
یکی از جاذبه های مهم این کشور از دید کسانی که با تور بلغارستان به آنجا سفر می کنند، سواحل زیبای بلغارستان است. این سواحل همانطور که پیشتر گفتیم، در شرق این کشور قرار گرفته اند و کسانی که با استفاده از تور وارنا  به بلغارستان سفر می کنند، می توانند از چنین امکاناتی استفاده کنند. سواحل بلغارستان  که در کنار دریای سیاه واقع شده اند، بسیار زیبا و بین توریست ها پرطرفدار هستند. چیزی در حدود 400 کیلومتر، سواحل دل انگیز و زیبا که مطمئنا حتی یکبار دیدن و شنا در آنها می تواند برایتان خاطره انگیز باشد.

در اینجا تعدادی از بهترین سواحل بلغارستان را که تور وارنا می توانید از آنها دیدن کنید جهت آشنایی هر چه بیشتر، به شما معرفی می کنیم:

Sunny Beach



سواحل بلغارستان وارنا ساحل آفتابی   سواحل بلغارستان وارنا ساحل آفتابی



همانطور که از اسم این ساحل پیداست، یکی از معروف ترین سواحل آفتابی بلغارستان است. طول این ساحل در حدود 8 کیلومتر است. گفته می شود که بین ماه های May و October ، بطور میانگین این ساحل دارای چیزی در حدود 1700 ساعت آفتاب است. فضای سبز زیبای مناطق حاشیه آن، وجود رستوران های مختلف و درجه یک، ورزش های آبی و همچنین کلوب های شبانه مخصوص جوانان همه از جاذبه های این ساحل آفتابی شهر وارنا به حساب می آیند. البته خبری خوب برای طرفداران طبیعت و همچنین آثار تاریخی نیز داریم: این ساحل دارای پوشش گیاهی کم نظیر و بسیار جالبی است و بعضی از گونه های نایاب و یا کم یاب گیاهی در آنجا رشد می کنند. همچنین اگر علاقه مند به دیدار آثار باستانی هستید، شهر Nesebar (که دارای آثار تاریخی و جذاب فراوانی است) در کنار بخشی از این ساحل قرار گرفته است.

Golden Sands



ساحل Golden Sands وارنا بلغارستان   ساحل Golden Sands وارنا بلغارستان



این ساحل به تنهایی یکی از جاذبه های گردشگری وارنا به شمار می آید. و بسیاری از توریست ها هر ساله در ایام تابستان جهت آفتاب گرفتن و یا شنا به کنار آن می روند. دلیل نامگذاری این ساحل هم واقعا بخاطر ماسه های طلایی رنگ آن است که بسیاری بر این باورند که این ماسه ها، بهترین ماسه های سواحل اروپاست. در نزدیکی این سواحل هتل ها و مراکز گردشگری متعددی هست که جوانان می توانند از آنها جهت تفریح و سرگرمی استفاده کنند. همچنین در کمتر از 20 کیلومتر از این ساحل می توانید به خرابه های یک شهر باستانی از دوران رومی ها رفته و از دیدن آنجا هم لذت ببرید.

این ساحل شبها نیز معمولا شلوغ می شود و بسیاری از جوانان جهت تفریحات شبانه به کنار آن می روند. اگر با تور وارنا سفر می کنید توصیه می کنیم دیدن این ساحل زیبا و شنا در آنرا از دست ندهید.

Albena



ساحل Albena تور بلغارستان   ساحل Albena تور بلغارستان



ساحل آلبنا (Albena) به عنوان یکی از سواحل خانوادگی در سفر با تور بلغارستان شناخته می شود و البته امکانات متعدد توریستی مانند پارک آبی، سالن بولینگ، زمین های گلف ، قطارهای کوچک ویژه کودکان و پارک های تفریحی دارد که همه اینها موجب محبوبیت روزافزون آن در سالهای اخیر شده است. به این امکانات، آبهای آرام و تمیز این سواحل را هم اضافه کنید تا دلیل محبوبیت این ساحل را متوجه شوید. جالب است بدانید که آبهای این ساحل چندان عمیق نیستند و حتی اگر تا 150 متر از ساحل دور شده و در داخل آب ها به جلو بروید، عمق آب بیشتر از 1.6 متر نمی رسد. از طرف دیگر این ساحل نیز مانند بسیاری از سواحل دیگر بلغارستان شبهای نسبتا شلوغی دارد و جوانان این ساعتها را در کنار آن به تفریح و خوشگذرانی مشغول می شوند.

Ahtopol



سواحل تور بلغارستان   سواحل تور بلغارستان



آهتوپول "Ahtopol"  نام یکی از شهرهای کشور بلغارستان است که در جنوب شرقی این کشور و در نزدیکی مرزهای ترکیه واقع شده است. این ساحل دارای جاذبه های متعددی است از جمله صخره های بزرگ و جالب (که گاهی ماهیگیرهای محلی ساعت ها روی آن می نشینند و ماهی صید می کنند) ، خانه های چوبی قدیمی  و آثار باستانی متعدد در نزدیکی آن. بیشتر این سواحل صخره ای هستند و معمولا برای شنا کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.معنی این شهر به زبان محلی یعنی: "شهر عشق" .

Irakli Beach



ساحل Irakli Beach بلغارستان   ساحل Irakli Beach بلغارستان



یا ساحل "ایراکلی"  یکی دیگر از سواحل زیبای ماسه ای بلغارستان است. این ساحل تقریبا در میانه سواحل شرقی این کشور واقع شده است. این سواحل بدور یک خلیج زیبا و آرام کشیده شده و بسیاری از پرندگان در این حوالی زندگی می کنند که دیدن پروازشان در آسمان زیبای این منطقه، خالی از لطف نیست. بسیاری از توریست ها هر ساله در 30 ام ماه June به این اینجا می روند تا روز معروف  به "July Morning" را در آنجا حضور داشته و طلوع زیبای آفتاب را به هنگام سحر در کنار دریای سیاه، ببینند. 

Sozopol



سواحل Irakli Beach بلغارستان   سواحل Irakli Beach بلغارستان



ساحل "سوزوپول" در قرن ششم پیش از میلاد، توسط دریانوردان یونانی کشف شد. البته امروزه شهری کوچک به همین نام در کنار آن قرار گرفته. البته خود این سواحل از چندین بخش تشکیل شده: ساحل Harmani ، یک ساحل کوچک شهری ، ساحل Kavatsi ساحل Golden Beach که توریست ها و کسانی که می خواهند در دریا شنا کرده و یا آفتاب بگیرند معمولا از آن استفاده می کنند و فاصله آن از مرکز شهر، چند کیلومتر بیشتر نیست. این ساحل هم یکی از سواحل توریستی و پرطرفدار در میان مسافران تور بلغارستان است.

Silistar Beach



سواحل Silistar Beach بلغارستان   Silistar Beach در تور بلغارستان



این ساحل حفاظت شده در نزدیکی پارک ملی "استراندژا" (Strandzha National Park)  قرار دارد. بر خلاف سواحل معرفی شده قبلی، این یکی بیشتر معروفیتش را مدیون طبیعت و حیات وحش فوق العاده آن است. بطوری که تنها با قدم زدن در اینجا می توانید انواع گوناگونی از پرندگان و حیوانات مانند جغد، کرکس، آهورا ازنزدیک ببینید. 
همچنین بسیاری از کسانی که به غواصی علاقه مند  هستند به این ساحل می آیند. سکوت و آرامش این ساحل زیبا نیز در نوع خود مثال زدنی است.