ده تفریح خانوادگی برتر بالی


رزرو تور بالی همراه با خانواده و کودکان، بر خلاف تصور بسیاری از مردم،  می تواند بسیار جذاب و حتی هیجان انگیز باشد. چرا که خوشبختانه تعداد زیادی از تفریحات و سرگرمی های مختلف در سراسر جزیره بالی وجود دارند که به توریست ها و گردشگرانی که با تور بالی به آنجا سفر کرده اند، این امکان را می دهد که از سفر شان به همراه خانواده نهایت  لذت را ببرند.
از جمله امکانات متعدد و درجه یک بعضی از هتل های خانواده گی در بالی مانند کلوب بچه ها (Kids club) و البته بسیاری از امکانات تفریحی متنوع مانند گردش و پیاده روی در طبیعت و جنگل های زیبا، دیدن معبدها و آثار تاریخی بالی، گردش safari در جنگل ها و مسیرهای مختلف ، شنا در دریا و ورزش های آبی، صنایع دستی و آثار هنری بالی، دیدار از جشن ها و فستیوال های مختلف، رفتن به رستوران های درجه یک و... همه اینها می توانند اعضای یک خانواده را به هیجان آورده و یک سفر بی نظیر را برایشان به ارمغان بیاورند. 
در اینجا نگاهی می اندازیم به 10 سرگرمی و تفریحات خانوادگی که هنگام سفر به بالی می توانید به همراه کودکانتان انجام بدهید:

پارک آبی واتربوم بالی (Kuta )



تفریحات خانوادگی در بالی    تفریحات خانوادگی در بالی



این پارک آبی یکی از بهترین مکان های توریستی جزیره بالی است که در مقاله پارک آبی واتربوم بالی  معرفی شده. این پارک آبی نه تنها در بالی و یا اندونزی، بلکه در کل جنوب شرقی آسیا یکی از بهترین پارک های آبی و مراکز تفریح و سرگرمی خانواده ها به شمار می رود. این پارک با داشتن بیش از 17 سرسره آبی و همچنین ورزش های آبی می تواند ساعت ها شما و فرزندان تان را در روزهای سفرتان با تر بالی سرگرم کند.

 

 Rip Curl (Legian) مرکز آموزش موج سواری در



ده تفریح خانوادگی در بالی    ده تفریح خانوادگی در بالی



در بیشتر سواحل بالی، براحتی امکان موج سواری حتی برای کودکان کم سن و سال هست. خوشبختانه کودکان در این مرکزمی توانند، به آسانی ورزش لذت بخش و جذاب موج سواری را به صورت اصولی زیر نظر مربیان حرفه ای یاد گرفته و سریعا مشغول به این تفریح شوند. آموزش های ویژه ای در برنامه کار این مرکز برای کودکان زیر 13 سال وجود دارد. هنگام آموزش، مربیان به کودکان یاد می دهند که از آب دریا نترسند و چطور با استفاده از تخته موج سواری روی موج ها غوطه ور شده و براحتی موج سواری کنند. 



Bali Safari and Marine Park (Gianyar)



ده تفریح خانوادگی در بالی    پارک حیوانات بالی



اگر با تور بالی سفر می کنید باید بدانید که بالی دارای حیات وحش بسیار جالب و تماشایی است و گونه های مختلفی از جانوران بومی و غیر بومی در پارک های این جزیره زندگی می کنند. یکی از بهترین این مراکز که توریست های بسیاری تاکنون از آن دیدن کرده اند، Bali Safari & Marine Park  در Gianyar است که از سال 2007 میلادی تاکنون درهایش به روی عموم  باز شده و در این مدت مورد استقبال فراوان قرار گرفته است. در این پارک وحش، در هر بخش امکانات متنوعی جهت سرگرم کردن و هیجان توریست ها وجود دارد، در بخشی از این پارک توریست ها را سوار بر خودروهایی می کنند که مانند یک کامیون است ولی فضای عقب آن جهت ایمنی بازدیدکنندگان مانند یک قفس فلزی بزرگ است و بازدیدکنندگان هنگام حرکت خودرو در پارک براحتی می توانند حیوانات مختلفی مانند فیل، شتر، کرگدن، گورخر، ببر و شیر را از نزدیک ببینند. البته در کنار این، امکان فیل سواری هم در این پارک وحش وجود دارد. و نکته دیگر اینکه توصیه می شود جهت تفریح و سرگرم شدن خود و خانواده تان در صورت امکان با خود حوله و لباس شنا هم ببرید تا بتوانید هر چه بهتر و بیشتر از ورزش های آبی و امکانات تفریحی مختلف این پارک وحش زیبا لذت ببرید. 

این پارک وحش در منطقه "جیانیار" (Gianyar)   در جنوب بالی قرار دارد.

Ayung River Rafting (Ubud)



ده تفریح خانوادگی در بالی    ده تفریح خانوادگی در بالی



یکی از لذت بخش ترین تفریحات هیجان انگیز هنگام مسافرت با تور بالی، قایق سواری در رودخانه خروشان Ayung است. این تفریح هیجان انگیز در ایران به نام "قایق سواری در رودخانه وحشی" هم گفته می شود و بسیاری از هموطنان مان که این ورزش را در کشورهای دیگر (مثلا آنتالیا ترکیه) تجربه کرده اند، به خوبی با آن آشنایی دارند. البته شدت موجها و بالا و پایین شدن های قایق در طول رودخانه انقدرشدید نیست که برای کودکان خطرناک باشد. علاوه بر حرفه ای بودن قایق ران که با استفاده از پارو قایق را هدایت می کند، به کودکان پیش از سوار شدن کلاه های ایمنی و جلیقه نجات می دهند. حداقل شرط سنی برای حضور در این قایق 7 سال است. 
(البته تورهای مختلف قایق سواری در رودخانه های دیگر بالی نیز برگزار می شود که بعضی از آنها شرایط خاصی دارند و بدلیل شدید تر بودن تکان ها و امواج رودخانه ممکن است که کودکان را نپذیرند)
در زمان قایق سواری، کودکان می توانند علاوه بر تجربه هیجان انگیز بالا و پایین شدنهای قایق در طول مسیر رودخانه و کشیده شدن آن در طول مسیر رود، از دیدن طبیعت زیبای اطراف رودخانه نیز لذت ببرند.

Bali Wake Park (Benoa) 



ده تفریح خانوادگی در بالی    ده تفریح خانوادگی در بالی



این پارک آبی در ساحل منطقه Benoa در جنوب بالی قرار دارد. در این پارک آبی، کودکان براحتی می توانند به نوعی ورزش آبی به نام Wakeboarding مشغول شوند که در آن فرد با استفاده از طنابی دسته دار به قایق جلو وصل است و پاهایش روی تخته شنا است و هر گاه پس از طی مسافت طولانی و چپ و راست پیچیدن های قایق موتوری، فرد دچار خستگی شده و دسته را رها کند، به درون آب پرت میشود که همین امر هم هیجان آنرا بیشتر می کند. ضمنا علاوه بر کف پا، فرم این تخته شنا طوری است که  کودکان می توانند براحتی حتی با زانو بر روی آن بنشینند و از کشیده شدن توسط قایق لذت برده و یک هیجان استثنایی را تجربه کنند. کودکان با سنین بین 6 تا 14 سال می توانند در این برنامه شرکت کنند و در طول اجرای این تفریح، با استفاده از کلاه ایمنی و همچنین جلیقه نجات کاملا ایمن هستند. 

 Kemenuh Butterfly Park (Ubud)



ده تفریح خانوادگی در بالی    ده تفریح خانوادگی در بالی



این پارک پروانه ها، یکی از جالب ترین جاذبه های توریستی خانوادگی بالی است. این پارک در سال 2016 میلادی افتتاح شده و بعد از Bali Butterfly Park (در ناحیه Tabanan) دومین پارک پروانه ها در بالی است. خانواده ها از گردش در پارک و شرکت در تورهای آموزشی تفریحی آن مسلما لذت بسیاری خواهند برد به خصوص کسانی که علاقه زیادی به گل و گیاه و پروانه ها دارند. در این پارک بیش از 500 پروانه وجود دارد. اگر به دقت در این پارک زیبا نگاه کنید علاوه بر گل های زیبا و متنوع و همچنین پروانه های رنگارنگ، می توانید پیله های پروانه ها و حتی تخمگذاری و یا کرم های "لارو" (کرمی که پیش از تبدیل شدن به پروانه برگ می خورد تا پیله به دور خود بپیچد)  را ببینید و با دنیای پروانه بیشتر آشنا شوید.

Banana Boat Rides (Tanjung Benoa)



ده تفریح خانوادگی در بالی    ده تفریح خانوادگی در بالی



یکی دیگر از ورزش های آبی جذاب و هیجان انگیزی که می توانید در تور بالی تجربه کنید، سوار شدن بر روی قایق های زرد رنگ موزی شکلی است که توسط قایقی موتور دار که جلوتر حرکت کرده و بوسیله طناب به آن متصل است، هدایت می شود. نمونه این ورزش آبی در جنوب کشورمان نیز انجام می شود. معمولا حداکثر 5 یا 6 نفر سوار بر این قایق های بادی می شوند. اگر به ورزش های آبی گروهی و جذاب علاقه مند هستید، این ورزش جالب و هیجان انگیز را از دست ندهید. هنگام سوار شدن به شما جلیقه های نجات هم داده می شود و به این صورت هیچ شکلی دیگر بوجود نمی آید.


Bounce Bali Trampoline Centre (Canggu)



ده تفریح خانوادگی در بالی    ده تفریح خانوادگی در بالی



این مرکز بازی در Canggu موجب می شود که کودکان و نوجوانان در آن به ورزش Trampoline مشغول شده و از بالا و پایین پریدن بر روی تشک های فنری و بازی با یکدیگر لذت خواهند برد. فضای بازی جالب این مکان مانند یک استخر بی آب است که دارای توپ های بازی مکعبی شکل است و کف آن با تشک های فنری سیاه و آبی رنگ زیبایی پوشیده شده است.

Dream Museum Zone Trick-Eye Gallery (Legian)



ده تفریح خانوادگی در بالی    ده تفریح خانوادگی در بالی



یکی از جاذبه های نسبتا جدید و جالب برای مسافران تور بالی، این گالری است که در آن اعضای خانواده می توانند بدون نیاز به استفاده از عینک های سه بعدی، از دیدن عکس ها و تصاویر سه بعدی آن لذت ببرند. بازدید از این مکان را به کلیه علاقه مندان به آثار هنری ، به ویژه طرفداران نقاشی و طراحی سه بعدی توصیه می کنیم. 

این مجموعه دارای چیزی در حدود 120 قطعه هنری سه بعدی است که مسلما دیدن آنها خالی از لطف نیست و برای تمام سنین و سفرهای خانوادگی مناسب است.

Bali Treetop Adventure Park (Bedugul)



ده تفریح خانوادگی در بالی    ده تفریح خانوادگی در بالی



در این پارک زیبا و سرسبز که در واقع یکی از بهترین باغ های گیاهشناسی بالی است، علاوه بر دیدن درختان و گیاهان زیبا و مختلف، کودکان می توانند از یکی از امکانات تفریحی این پارک استفاده کرده و هیجان را تجربه کنند. به این ترتیب که در ابتدا با استفاده از بندهای فلزی که به دست و دور کمرشان بسته می شود، به کابل سیمی درازی آویزان و سپس به جلو پرت می شوند تا در طول طی کردن یک مسیربسیار زیبای جنگلی در هوا معلق مانده و از حرکت در آن هم زمان زیبایی طبیعت و هیجان را با هم تجربه کنند.