سفر خانوادگی به بالی

بدلایل مختلفی امروزه جزیره بالی مقصد بسیاری از سفرهای خانوادگی است. از این جهت تور بالی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین تورهای مسافرتی جهان محسوب می شود. بسیاری از خانواده ها بدلیل تنوع گسترده سرگرمی ها و تفریحاتی که در این جزیره زیبا و رویایی وجود دارد هر ساله (یا چند سال یکبار) با آرامش و رضایت کامل، اقدام به  رزرو تور بالی می کنند تا بتوانند در ایام تعطیلات به همراه اعضای خانواده چند روزی را به تفریح و سرگرمی بگذرانند و از زیبایی ها و جاذبه های گردشگری بالی لذت ببرند.

سواحل زیبای بالی، که می توان ساعت ها به همراه اعضای خانواده در آبهای آنجا شنا، غواصی و یا در ماسه های زیبای ساحل ساعت ها دراز بکشید و آفتاب بگیرید. همچنین سایر جاذبه های گردشگری خانوادگی این جزیره که می تواند ساعتها و بلکه روزها اعضای خانواده ها به خصوص کودکان را سرگرم و بلکه شاد کند. خوشبختانه هتل های مناسب خانواده ها در این جزیره کم نیستند و اتفاقا بیشر آنها در اطراف همین جاذبه های گردشگری بالی به ویژه سواحل بالی قرار دارند.




سفر خانوادگی با تور بالی   http://html.crunchpress.com/jobinn/index.html



از طرف دیگرجهت  سرگرمی و تفریحات خانوادگی و بخصوص برای خانواده هایی که دارای فرزند خردسال هستند، این جزیره مکانی عالی و ایده آل و سرشار از تفریحات و سرگرمی های متنوع است. شاید جالب باشد که بدانید، بسیاری از مراکز توریستی و تفریحی این جزیره مخصوص کودکان است. پس با خیال راحت به همراه خانواده تان، با استفاده از تور بالی به این مکان رویایی سفر کنید و از جاذبه های توریستی دیدن کنید. در اینجا توضیحات بیشتر و موارد مهمی را جهت آشنایی شما خانواده های محترم، برای خانواده هایی که قصد سفر به بالی را دارند، می آوریم:

-          نکات مهم هنگام رزرو هتل برای خانواده ها: خوشبختانه بسیاری از هتل های بالی، دارای امکانات مناسبی برای خانواده ها و به خصوص کودکان هستند، بنابراین می توانید هنگام رزرو هتل دقت کنید که آیا هتل مورد نظر ما، دارای مرکز کودکان (kids’ club) ،  زمین بازی کودکان و یا استخر کودکان هست یا خیر. همچنین برخی از هتلهای بالی دارای پرستار کودک (جهت کمک هر چه بیشتر به مادران) و یا سرویس نگهداری کودک (Child care service) هستند. همچنین برخی از هتل ها، دارای منوی جداگانه برای غذای کودکان نیز هستند که این مقوله نیز از امتیازات آنها برای خانواده های توریست به شمار می آید. اگر هم فرزند شما هنوز یک نوزاد است، چندان نگران نباشید چون علاوه بر امکانات یاد شده، بعضی از هتل های بالی دارای گهواره نیز هستند که همین امر هم کمک بسیار بزرگی به خانواده ها می کند.

-          امنیت در بالی: همانطور که پیشتر در مقاله سفر با تور بالی ، نوشتیم  این جزیره امنیت بسیار بالایی دارد. البته در دهه های گذشته، گفته میشد که در برخی نواحی خارج از شهر به توریست ها دستبرد زده شده و کیف پولشان را دزدیده اند اما در سالهای اخیر به خصوص در دو دهه اخیر - با گسترش فضای توریستی و گردشگری و از طرف دیگر آمار بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم این جزیره و حتی سایر نقاط کشور اندونزی   جیب بری و دزدی از توریست ها مشاهده نشده و اکنون بالی یکی از امن ترین مکان های توریستی جهان است. 

همچنین تاخیر هر چند کوتاه مدت، در برخی پروازها که سابقا بدلیل فعالیت های آتشفانی در بعضی جزیره های اطراف بالی اتفاق می افتاد، امروزه با پیشرفته تر شدن امکانات ناوبری هوایی، بسیار کم شده و خوشبختانه بسیار به ندرت اتفاق می افتد. 

در کل می توانید با خیال آسوده و راحت به همراه خانواده تان بدون هیچ ترس و دغدغه ای با تور بالی سفر کرده و روزها و حتی هفته ها در این جزیره بمانید. یکی از نکات جالب در مورد این جزیره این است که اگر در هنگام اقامت در آنجا، از تاکسی استفاده می کنید می توانید شماره ID راننده و یا شماره پلاک او را یادداشت کنید تا در صورتی که احیانا وسیله ای را در تاکسی جا گذاشتید، از این طریق بتوانید او را پیدا کرده و اشیاء به جا گذاشته را پس بگیرید. (البته در صورت پیش آمدن چنین مشکلی، معمولا راننده های مهربان بالی خودشان اشیاء بجا مانده توریست ها را به پلیس تحویل می دهند)



سفر خانوادگی با تور بالی    سفر خانوادگی با تور بالی



از طرف دیگر جهت شنا با اعضای خانواده جای هیچ نگرانی نیست و فقط کافی است که جاهایی که دارای پرچم های دو رنگ زرد و قرمز که نشانه امن بودن آن منطقه برای شنا است (Safe Area) ، شنا کنید. بعضی از سواحل خطرناک هستند و شنا در آنجا ممنوع است . چنین مکان هایی را با پرچم قرمز و علامت اسکلت روی آن نصب شده و جملاتی به چندین زبان از جمله زبان انگلیسی (مثلا Swimming Prohibited around this area به معنای شنا در این منطقه ممنوع است ) نوشته شده. لطفا هنگام سفر، به هیچ وجه در چنین مکان هایی شنا نکنید و به علائم نصب شده در سواحل دریا دقت کنید.

-          در زمینه واکسیناسیون کودکان پیش از سفر با تور بالی، باید به این نکته توجه داشته باشید که حتی اگر فرزندتان هنوز بسیار کوچک و کم سن و سال است، اینکار لازم نیست ولی برخی از پزشکان و دست اندرکاران بهداشت و درمان توصیه می کنند که پیش از سفر اینکار صورت بگیرد. به ویژه برای کودکان بین 18 ماه تا 5 ساله. ولی کودکان بزرگتر نیاز چندانی ندارند. در گذشته توصیه میشد که واکسن تیفوس و هپاتیت A به کودکان تزریق شود هر چند که امروزه این امر اصلا ضروری نیست اما توصیه می شود در صورتی که وقت کافی دارید و این کار هیچ مشکلی برای فرزندتان ایجاد نمی کند، این کار را انجام دهید. همچنین در ایام تابستان استفاده از کرم و یا اسپری های ضد حشره به خصوص جهت سلامتی کودکان توصیه می شود. البته در بالی مراکز بهداشت و درمانی متعدد و مجهزی هستند که در صورتی که احیانا مشکلی پیش آمد، می توانید با خیال راحت به آنجا مراجعه و از امکانات درمانی و از خدمات تیم های حرفه ای پزشکان و پرستارانشان استفاده کنید. همچنین داروخانه های بسیار خوبی در سراسر جزیره هستند (از جمله داروخانه هایی به نام Kimia Farma که در سرتاسر بالی هستند و بسیاری از داروها را می توان از آنها خریداری کرد)

-           سلامت آب و غذاهای بالی: معمولا توصیه می شود که از شیرهای آب در شهرها و روستاها آب نخورید. ولی با خیال راحت می توانید آب شرب را از هتل ها و یا رستوران ها و کافه ها خریداری کنید. غذاهای رستوران ها چه رستوران های محلی و چه بین المللی اکثرا کاملا بهداشتی هستند به خصوص آنهایی که معمولا شلوغ تر بوده و یا توریست ها بیشتر به آنجا می روند. البته در این زمینه می توانید از راهنماهای تور بالی نیز اطلاعات بیشتر دریافت کنید.

-          شماره تماس های مراکز مهم در بالی: برخی از شماره تماس هایی که بد نیست پیش از سفر به بالی از آنها مطلع باشید، تا در صورتی که نیاز داشتید با آنها در تماس باشید عبارتند از:

پلیس بالی 112/110
پلیس توریستی بالی +62 (0)361 754 599
آمبولانس 118
جستجو و نجات 115/+62 (0)361 751 115
غریق نجات های ساحل Kuta +62 (0)361 755 660
آتش نشانی 113

-          بیمارستان ها و کلینیک های بین المللی بالی: در اینجا لیست تعدادی از بهترین مراکز بیمارستانی و درمانی بالی که مورد استفاده توریست ها بوده اند، آورده ایم. در صورتی که دچار هر گونه مشکلی در زمان اقامت در این جزیره شدید، با خیال راحت می توانید به آنها مراجعه و درمان خود را به متخصصین و پزشکان مجرب بسپارید:

  1. BIMC Hospital Kuta

این بیمارستان که در منطقه Kuta قرار دارد، 24 ساعته باز است و خدمات درمانی ارائه می کند.

آدرس:  Jalan Bypass Ngurah Rai No. 100X, Kuta

شماره تماس:  +62 (0)361 761 263

  1. SOS International Clinic

این بیمارستان هم در منطقه توریستی Kuta قرار دارد و یکی از بهترین بیمارستان های بالی است.

آدرس: Jalan Bypass Ngurah Rai No.505x, Kuta

شماره تماس: +62 (0)361 710 505

  1. Bali Med Hospital

مکان این بیمارستان در شهر دنپاسار، مرکز بالی است.

آدرس: Jalan Mahendradatta No.57X, Denpasar

شماره تماس: +62 (0)361 484 748

  1. Prima Medika Hospital

یکی دیگر از بیمارستان های درجه یک و مجهز شهر دنپاسار.

آدرس: Jalan Pulau Serangan 9x, Denpasar

شماره تماس: +62 (0)361 236 225

  1. Sanglah Public Hospital

این بیمارستان نیز که دارای کادر پزشکی مناسبی است در حال حاضر یکی از بهترین مراکز درمانی در بالی به شمار می رود.

آدرس: Jalan Kesehatan Selatan 1, Sanglah, Denpasar

شماره تماس: +62 (0)361 227 911

  1. Siloam Hospital

یکی دیگر از بیمارستان های ناحیه Kuta.

آدرس: Jalan Sunset Road No. 818, Kuta

شماره تماس: +62 (0)361 779 900

خبر خوب اینکه تمام این بیمارستان های نام برده، بطور 24 ساعته مشغول خدمات به مراجعین هستند.

-          بهترین مراکز خرید، فروشگاه ها و یا پاساژهای بالی برای خرید اسباب بازی و یا لوازم سرگرمی کودکان:

تلفن آدرس ساعت های کاری نام فروشگاه
+62 (0)361 8464 888 Kuta Beachwalk, Jalan Pantai Kuta, Kuta 10:00 – 21:00 Kidz Station
+62 (0)361 730 147 Banjar Taman, Jalan Raya Kerobokan No.78, Kerobokan 09:00 – 19:00 Rosada Dollhouse
+62 (0)361 263 096 Jalan Teuku Umar No.23, Dauh Puri Klod, Denpasar 10:00 – 22:00 Full House
+62 (0)361 734 822 Jalan Raya Kerobokan No 69, Denpasar 09:00 – 20:00 Spellbound Bali

-          مراکز سرویس دهی و نگهداری از کودکان (Babysitting Services)

زمانی که با فرزند کم سن و سالتان به خصوص اگر نوزاد باشد به بالی سفر می کنید، هتل شما اگر دارای امکانات و پرسنل مخصوص نگهداری بچه ها و همچنین مراکز بازی کودکان باشد، براحتی این امکانات را در اختیارتان قرار می دهند. اما در غیر اینصورت می توانید از بعضی مراکز خصوصی که چنین سرویس هایی را در اختیار مسافرین و توریست ها قرار می دهند، کمک بگیرید. از جمله:

تلفن آدرس ساعت های کاری نام فروشگاه
+62 (0)812 4692 984 Jalan Sudamala No.15, Sanur 09:00 – 17:00 Karsini Services
+62 (0)878 6229 9399 Jalan Tangkuban Perahu No.101, Kerobokan 08:00 – 17:00 Bali Child Care
+62 (0)812 3654 977 Jalan Tukad Yeh Biu, Gang Anggrek No.5, Denpasar 09:00 – 17:00 Bali Krisna Service

-          مراکز اجاره تجهیزات کودکان:

در بالی مراکزی وجود دارند که به شما وسایل مورد نیاز کودکتان مانند کالسکه بچه را به شما اجاره می دهند. با وجود چنین مراکزی دیگر نیازی به بردن این گونه وسایل با خودتان به بالی ندارید. تعدادی از معروف ترین این مراکز عبارتند از:

-          Bali Baby Hire

-          Bali Baby

-          Bali Bubs

-          Baby Service Bali

-          Bali Baby Care

-          تردد در جزیره با کودکان: خوشبختانه در بالی، با وجود امکانات متعدد و مناسبی مانند تاکسی و یا اتومبیل های اجاره ای، امکان پذیر است. در این زمینه بسیاری از هتل ها به مسافرین کمک و راهنمایی می کنند. همچنین بسیاری از این خودروها دارای صندلی بچه (baby seat) هستند و هنگام رزرو تاکسی می توانید در این زمینه به پرسنل هتل که برای شما تاکسی رزرو می کنند این مسئله را یادآوری کنید.

-           و در پایان اینکه اگر با همرا داشتن کودکان کم سن و سال و یا نوزاد عازم سفر به بالی شدید، نگران برخی از وسایل و اقلام مورد نیاز خانواده از جمله لوازم بهداشتی (مانند حوله، دستمال، پوشک بچه و ...) و یا کرمهای ضد آفتاب، کالسکه و یا صندلی کودک نباشید. چون همه این ها را براحتی می توانید در بالی از فروشگاه ها و یا مراکز خصوصی ، خریداری و یا اجاره کنید.

جزیره بالی ، مکانی عالی جهت سفر خانواده ها.