10 رستوران برتر محلی در بالی

در این مقاله می خواهیم 10 رستوران از بهترین رستوران های برتر و درجه یک محلی بالی را به شما معرفی کنیم تا هنکام سفر با تور بالی، از خوردن غذاهای سنتی و محلی این جزیره نیز لذت ببرید. زمانی که بسیاری از توریست ها تمایل به پیدا کردن رستوران های محلی بالی را دارند و در این مورد از مردم محلی می پرسند، بسیاری در پاسخ توریست ها را به اغذیه فروشی ها و یا کافه ها ی کوچک سنتی و محلی (معروف به Warung که در مقاله دیگری بطور کامل به شما معرفی خواهیم کرد)  هدایت می کنند.

اما برای خوردن و تست کردن غذاهای مردم بالی نیازی به رفتن به چنین مکان هایی ندارید. بلکه با رفتن به این رستوران ها که در لیست زیر آورده ایم، می توانید مزه غذاهای بالی را بچشید و با غذاهای محلی مردم این سرزمین بیشتر آشنا شوید.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که گاهی لازم است بدلیل شلوغی و پرطرفدار بودن این رستوران ها، در صف بایستید اما مطمئن باشید که ارزش این کار را دارد. همچنین بسیاری از این رستوران ها، دارای میز و صندلی های چوبی بوده و یا بخش عمده ای از میزو صندلی هایشان در فضای باز قرار دارد. معمولا متصدیان این رستوران ها بسیار مهربان و خوش برخورد هستند.

1- کافه رستوران های غذاهای دریایی جیمباران  (Jimbaran Seafood Cafes)

اگر طرفدار غذاهای دریایی هستید به شما توصیه می کنیم در سفرتان با تور بالی حتما غذاهای این مجموعه کافه رستوران ها را امتحان کنید. البته جیمباران نام روستایی است که در جنوب فرودگاه بین المللی Ngurah Rai قرار دارد. رستوران های محلی بالی

یکی از زیباترین سواحل توریستی این منطقه درست در کنار این رستوران ها قرار دارد. از اینرو بسیاری از توریست ها بخصوص هنگام غروب آفتاب به اینجا می روند تا هنگام صرف شام یا عصرانه، از تماشای غروب آفتاب در ساحل لذت ببرند.

تقریبا بیش از 17 کافه رستوران که همگی غذاهای دریایی سرو می کنند در این مکان وجود دارد و بعضی از آنها در کنار این غذاها، منوی متنوع تری داشته و سیب زمینی سرخ کرده، برنج و حتی غذاهای حاوی گوشت قرمز را هم به مشتریان عرضه می کنند که همین تنوع محبوبیت آنها را بیشتر کرده است.

این رستوران ها معمولا از ساعت 3 بعدازظهر تا 11 شب بصورت یکسره باز هستند و آدرس دقیق آنها به این قرار است: 

Jalan Four Seasons, Muaya Beach, Jimbaran

2- رستوران های غذاهای دریایی کدونگانان:

این رستوران ها هم در ساحل روستایی بنام کدونگانان (Kedonganan) واقع شده که شباهت زیادی به رستوران های مورد معرفی شده قبلی (کافه رستوران های جیمباران) دارند. البته شاید با این تفاوت که این رستوران ها امکانات و سرویس های بیشتر و بهتری دارند.

مثلا بسیاری از آنها موسیقی زنده در کنار ساحل پخش می کنند و همچنین مسابقاتی نیز جهت ایجاد هیجان بیشتر بین مشتریان برگزار می کنند. رستوران های محلی بالیحتی گاهی دسته های موسیقی محلی بالی با استفاده از نی بامبو در آنجا به اجرای زنده موسیقی محلی شان می پردازند که همین امر هم موجب جذب هر چه بیشتر مسافران تور بالی به این رستوران ها می شود.

هنگام خوردن غذاهای لذیذ این رستوران ها می توانید از مناظر زیبای اقیانوس لذت برده و همچنین بر روی شن و ماسه های ساحل قدم بزنید. در بسیاری از این رستوران ها می توانید بسیاری از غذاهای خوشمزه دریایی مانند خرچنگ، میگو و انواع ماهی ها را امتحان کرده و با استفاده از پلو و سس های خوشمزه میل کنید.

این رستوران ها معمولا از ساعت 4 بعدازظهر تا نیمه شب باز هستند و محل آنها هم بدین شرح است:

Jalan Pantai Kedonganan, Kedonganan Village, South Kuta

3- Rumah Makan Kedaton Kuta

این شعبه از رستوران محلی "روما ماکان کداتون" که در ساحل "کوتا" قرار دارد، معمولا هنگام ظهرها بسیار شلوغ می شود و بسیاری از کارکنان اداره ها و یا هتل ها برای خوردن نهار به این رستوران می روند. البته بسیاری از آنها غذای خود را با خود می برند که به این حالت در زبان انگلیسی takeaways می گویند. رستوران های محلی بالی

یکی از معروف ترین غذاهای این رستوران "ناسی کامپور" است ، که در واقع بصورت ترکیبی است و به شما بشقابی که حاوی برنج است می دهند سپس می توانید در کنار آن از غذاهایی مانند گوشتها، سالادها، ماهی ها و غیره را انتخاب و در بشقاب تان بکشید و سپس میل کنید.
این روش به شما امکان می دهد که به بهترین نحو ممکن با سیستم غذاهایی سنتی جزیره بالی آشنا شوید و از آن لذت ببرید.

زمان کار این رستوران از 8 صبح تا 9 شب است و محل آن هم :

Jalan Raya Kuta No. 62/3, Kuta

4- Warung Rujak Gula Bali

این رستوران محلی که در واقع نوعی Warung است، در شهر دنپاسار (مرکز بالی) واقع شده و غذاهای لذیذ محلی را به مشتریان ارائه می دهد. یکی از پرطرفدارترین خوردنی های این رستوران، نوعی سالاد میوه بنام Rujak با چاشنی کمی تند است که هنگام سفر با تور بالی به این رستوران نیز سفر کردید، توصیه می کنیم حتما آنرا یکبار امتحان کنید. رستوران های محلی بالی

از غذاهای پرطرفدار این رستوران نیز می توان به tipat cantok ، Bulung ( نوعی از سالاد همراه با ماهی) ، کولاک (یکی از غذاهای محلی که در آن موز پخته شده سرو می گردد) ، بابور سام سام اشاره کرد. همچنین انواع نوشیدنی های خوشمزه محلی هم می توانید سفارش دهید.

ساعت کاری این رستوران از 8 صبح تا 5 بعدازظهر می باشد.

آدرس:  Jalan Merdeka II, Renon

5- Warung Nasi Bali Men Weti

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این کافه رستوران تا ظهر بیشتر باز نیست. اما محبوبیت آن به قدری است که صبح ها بسیاری در صندلی های اطراف آنجا جا می گیرند و منتظر می مانند تا این کافه رستوران باز شود. محل آن در بخش Pantai Segara در Sanur است.رستوران های محلی بالیبسیاری از افراد محلی و حتی کسانی که نواحی دیگر اندونزی به اینجا می آیند طرفدار این کافه رستوران هستند. Men Weti در واقع نام خانمی است که این کافه رستوران موفق را تاسیس کرده است.

این رستوران که در طرف راست ساحل قرار دارد، دارای میز و صندلی های چوبی برای مشتریان است. از غذاهای پرطرفدار آنجا می توان به مرغ سوخاری، Betutu، پوست مرغ تند ، سوپ تند مرغ، تخم مرغ پخته شده با گوجه فرنگی تند، بادام زمینی های خوشمزه تفت داده شده با ادویه جات، بعضی از غذاهای دریایی و غیره را نام برد.

ساعت کاری از 8 صبح تا 12 ظهر است و محل آن هم:

Jl. Pantai Segara, Sanur

6- Nasi Ayam Kedewatan

این رستوران در Ubud واقع شده و یکی از غذاهای اصلی آن بنام nasi ayam (برنج با مرغ) است که به غذای دیگر مردم بالی بنام nasi campur شباهت دارد.علاوه بر گردشگران تور بالی بسیاری از رانندگان، کارمندان و پرسنل هتل های اطراف آنجا نیز طرفدار جدی این رستوران هستند.رستوران های محلی بالیالبته رستوران های دیگری نیز در این منطقه (کدواتان) هستند که غذای nasi ayam برای مشتریان سرو می کنند اما بیشتر کسانی که این غذا را دوست دارند، طعم غذاهای این رستوران را به بقیه ترجیح می دهند و اعتقاد دارند که طعم آن شبیه غذای خانگی است.

محیط این رستوران بسیار تمیز و مرتب است که این امر خود یکی از مزایای آن محسوب می شود. ظرف غذایتان را هنگام سرو غذا، می توانید با استفاده از برنج، تکه های مرغ و یا جوجه، تکه های اسنک های خوشمزه، پیندانگ (تخم مرغ آب پز) ، تکه های آناناس ظرف غذایتان را پر کرده و نوش جان کنید.

ساعت کاری از 8 صبح تا 6 بعدازظهر است و مکان آن :

Jalan Raya Kedewatan No. 18, Ubud

7- Ayam Betutu Gilimanuk

غذای بتوتو (گوشت شیرین جوجه و اردک) یکی از افتخارات جزیره بالی است و اغلب به بسیاری از توریست هایی که با تور بالی از این سرزمین دیدن می کنند، توصیه می شود که حداقل یکبار آنرا امتحان کنند.  رستوران های محلی بالی

در گذشته از این غذا در هنگام برگزاری بسیاری از مراسم مذهبی استفاده می شده و امروزه یکی از محبوب ترین غذاهای این جزیره است. اجزای اصلی این خوراک تشکیل شده است از انواع چاشنی ها و ادویه جات، مرغ چیلی، پیاز، نوعی گردوی نواحی گرمسیری، لیمو ترش، گالنگال (نوعی زنجبیل) ، جوز هندی، زردچوبه و گشنیز.

گوشت این غذا، بسیار شیرین و آبدار است مه توصیه می کنیم حتما یکبار آنرا امتحان کنید.

در منوی این رستوران البته نام خوراک ها و غذاهای دیگری هم می توانید پیدا کنید از جمله گوشت مارماهی ترد و پخته شده، سوپ "آرس" (که معمولا از دانه های لوبیای قرمز و تکه های موز طبخ می شود) .

همچنین برای خوردن دسر هم به شما توصیه می کنیم که پس از صرف غذا، حتما بستنی آناناس این رستوران را هم امتحان کنید.

ساعات کاری از 10 صبح الی 10 شب می باشد و آدرس این رستوران نیز به شرح زیر است:

Jl. Raya Tuban No. 2X, Tuban

8- Warung Mak Beng

رستورانی مناسب برای چشیدن طعم سوپ های خوشمزه در ناحیه "سانور". در واقع یکی از بهترین رستوران محلی این ناحیه که سوپ هایش بسیار معرئف است و از مواد تازه پخته می شود.رستوران های محلی بالیدر این رستوران می توانید غذاهای مختلفی مانند سوپ ماهی و یا ماهی سرخ شده را امتحان کنید که هر کدام مشتریان خاص خود را دارند.

اگر از تندی طعم سوپ ها اذیت می شوید و یا به آن عادت ندارید، می توانید منتظر غذاهای سرخ کردنی این رستوران باشید که آنها هم نزد مشتریان پرطرفدار هستند و گاهی باید در صف منتظر بمانید. جالب است که بدانید این رستوران از سال 1941 تاکنون مشغول بکار بوده است. همین نکته هم به خوبی نشان از قدمت و موفقیت آن دارد.

ساعت های کاری این رستوران از 10 صبح تا 5 بعدازظهر بوده و آدرس آن هم:

Jalan Hang Tuah 45, Sanur

9- Sate Plecing Arjuna

این رستوران که در دنپاسار قرار دارد، توسط خانواده ای که اصالتشان از جنوب چین است، اداره می شود و یکی از دلایل موفقیت آنها دستور پخت مخصوص خودشان است که مخفی نگه داشته شده. غذای اصلی این رستوران "ساتای" (کباب گوشت یا مرغ به همراه سس و ادویه فراوان) می باشد.رستوران های محلی بالیاین رستوران محلی بالی در گوشه ای از Jalan Arjuna  در شهر دنپاسار، قرار دارد و از چند متری آن براحتی می توانید هنگام ظهر بوی خوش گوشت مرغ و یا گوشت پخته شده این رستوران را استشمام کنید. محبوبیت این رستوران به حدی است که در بسیاری از روزهای تعطیل جای خالی بر روی صندلی های این رستوران پیدا نمی شود و برای سفارش غذا گاهی باید در صف منتظر بمانید. در مورد این رستوران محلی بالی که دهه هاست مشغوله به کار است، گفته شده که در ابتدا یک اغذیه فروشی بسیار کوچکی بوده ولی بمرور زمان و با افزایش مشتریان آن، فضای آن بزرگتر و بهتر شده است.

یکی از دلایل لذیذ بودن غذاهای این رستوران، سس بسیار خوشمزه ای است که در آن از سس سویا، ادویه جات و چیلی استفاده شده. همراه با این غذا، بشقاب پر از برنج و کاسه ای از سوپ گوشت به مشتریان داده می شود.

ساعات کاری این رستوران از 8 صبح الی 5 بعدازظهر می باشد و آدرس آن هم به شرح زیر است:

Jalan Arjuna, Denpasar

10- Babi Guling Pak Malen

این رستوران نیز که در "سمینیاک" (یکی از بخش های توریستی جزیره بالی) قرار دارد، یکی از رستوران های مورد علاقه بسیاری از مردم محلی و همچنین توریست ها است. محل آن درست در کنار چراغ راهنمای جاده Sunset در Semniyak است . شما در این رستوران می توانید به میل خودتان در صف غذا بایستید و یا در جایی نشسته و از پرسنل رستوران بخواهید که برایتان غذا را پس از آماده شدن، به محل میزتان بیاورند. رستوران های محلی بالی

در این رستوران علاوه بر سرو غذاهای گوشتی همراه با برنج، می توانید نوشیدنی هایی مانند چای، آب پرتقال بخورید. وقتی بشقاب غذایتان را می آوردند از دیدن گوشت لذیذ با برنج و همچنین همراه با دانه های لوبیا و بعضی از مخلفات خوشمزه دیگر و همچنین سالاد میوه لذت خواهید برد. اما توجه داشته باشید که این رستوران هم بدلیل محبوبیت فوق العاده آن ممکن است بعدازظهر غذایش سریع تمام شود و به همین دلیل معمولا توصیه می شود که توریست ها و گردشگران تور بالی قبل از ظهر به آنجا مراجعه کنند.

ساعات کاری این رستوران از 10 صبح تا 3 بعدازظهر می باشد.

آدرس:  Jalan Sunset Road, Seminyak