ویزای بلغارستان

پیش از رزرو بلیط و تور بلغارستان و سفر به شهرهای مهم و توریستی این کشور مانند صوفیا و وارنا، بسیاری از مسافرین تمایل دارند که در مورد شرایط دریافت ویزای بلغارستان نیز اطلاعاتی کسب کنند.

در ابتدا اگر نگران ویزای شینگن (یا شنگن) هستید از این بابت خیالتان را راحت می کنیم: این کشور هنوز عضو پیمان شینگن نشده و برای استفاده از تور بلغارستان و سفر به این کشور نیازی به آن وجود ندارند. بلکه ویزای بلغارستان کاملا جدا از کشورهای عضو شینگن است و از این جهت به خصوص برای اتباع کشورهایی مانند ایران، دریافت ویزای آن بسیار راحت تر است.

انواع ویزای بلغارستان:

هر ساله هزاران توریست و مسافر از این کشور عبور می کنند. بنا به نوع نیاز و هدفی که از سفر به این کشور دارند، نوع متفاوتی از ویزای بلغارستان به آنان تعلق می گیرد که در اینجا برای شما فهرست وار آورده ایم:

  • ویزای اقامت بلند مدت بلغارستان
  • ویزای اقامت کوتاه مدت در بلغارستان
  • ویزای ترانسفر

که در بین این موارد، ویزای کوتاه مدت خود شامل موارد دیگری است مانند: ویزای توریستی بلغارستان، ویزای بازرگانی و..

ویزای ترانزیت یا ترانسفر هم جهت آن دسته مسافرینی صادر می شود که هدفشان عبور از بلغارستان برای سفر به کشور دیگری است و مدت اقامت آنها در خاک کشور کمتر از 24 ساعت است.

پاسپورت (گذرنامه)

یکی از مدارک مورد نیاز شما جهت دریافت ویزای بلغارستان جهت رزرو تور بلغارستان و سفر به آنجا، داشتن پاسپورت معتبر که حداقل 6 ماه تا تاریخ اعتبارش مانده باشد، است. البته این شرط یکی از شرایط دریافت ویزا برای مسافرین و توریست های کشورهای غیر اروپایی است. توریست هایی که شهروند اروپا هستند نیازی به پاسپورت ندارند و می توانند تنها با نشان دادن کارت شناسایی شان هم اقدام به ورود به خاک بلغارستان کنند.

 مدارک مورد نیاز ویزای بلغارستان:

- پاسپورت با اعتبار 6 ماهه

- یک قطعه عکس رنگی 4*3 جدید تمام رخ بصورتی که صورت دیده شود.

- کپی صفحات شناسنامه و کارت ملی فرد متقاضی به همراه اصل آنها

- کپی صفحه اول و دوم پاسپورت فرد متقاضی

- فرم تمکن مالی و گواهی ریزعملکرد حساب بانکی شما از 3 ماه قبل.

- گواهی و یا نامه رسمی اشتغال بکار، پروانه مطب (جهت کار پزشکان و یا دندان پزشکان) و همچنین جواز کسب و یا ثبت شرکت (برای مدیران شرکت ها) همراه با ترجمه رسمی.

- چک  ضمانت شخص ثالث هر نفر به مبلغ 2 میلیون تومان

- انگشت نگاری که در محل سفارت بلغارستان انجام می شود.

- مدارک رزرو بلیط و تور بلغارستان (که از آژانس مسافرتی تهیه کرده اید)

سفارت بلغارستان در تهران:

آدرس: خیابان ولیعصر خیابان توانیر کوچه نظامی گنجوی پلاک 40

شماره تلفن های سفارت: 88775037 021

فکس سفارت : 88779680 - 021

روش شناسایی بیومتریک:

از اول آپریل سال 2013 سفارت بلغارستان در تهران اقدام به تشخیص هویت افراد متقاضی ویزای این کشور از این روش می کند که شامل ضبط داده های بیومتریک (انگشت نگاری دیجیتالی و عکس های دیجیتالی) است. حضور خود شخص متقاضی دریافت ویزا (جهت رزرو تور بلغارستان و سفر به این کشور) جهت انجام این مرحله الزامی است. البته این مرحله هیچ اشکالی در صدور ویزای شما ایجاد نمی کند بلکه صرفا جهت امور امنیتی و ضبط داده های مربوط به اطلاعات شهروندان متقاضی ویزا است.

روزهای کاری سفارت بلغارستان: یکشنبه تا پنجشنبه

ساعات کاری: 10 صبح الی 14

و در آخر این را هم در نظر داشته باشید که سفارت، ویزای توریستی را معمولا برای آن دسته از اتباع کشورمان که در فصل تابستان و از طریق تور مسافرتی اقدام کرده اند، صادر می کند.با آرزوی سفری خوش برای شما دوستداران تور بلغارستان