سفر با تور بالی

بالی یکی از جزیره های معروف کشور اندونزی است که در جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده. بر خلاف بیشتر نواحی این کشور که مسلمان هستند، مردم جزیره بالی عمدتا پیروان ادیان دیگر مانند هندو و بودایی هستند. تور بالی امروزه تبدیل به یکی از پرطرفدارترین تورهای جهان شده است و هر ساله صدها هزار نفر از سراسر جهان بخصوص استرالیا، کشورهای اروپایی و یا آمریکای شمالی به آنجا سفر می کنند.

جزیره بالی زیبا دارای مساحت نسبتا کوچکی است (بخصوص در قیاس با جزایر اصلی اندونزی)  و دارای مساحتی بالغ بر 5,780 کیلومتر مربع با جمعیتی در حدود 4,225,384 نفر است. البته غیر از جزیره اصلی، ناحیه بالی شامل جزایر کوچک دیگری هم می شود از جمله جزیره "نوسا پنیدا" ، "نوسا لمبونگان" و "نوسا کنینگان".

مرکز این جزیره شهر "دنپاسار" است که در بخش جنوبی آن واقع شده. بالی در طول دهه 1980 میلادی به مرور برای توریست ها و گردشگران خارجی شناخته شد و در حال حاضر یک مکان بین المللی و کاملا شناخته شده است. بطوریکه غیر تورهای مختلف بالی ، حتی کنفرانس ها و سمینارهای بین المللی هم گاهی در این جزیره برگزار می شود.

بالی به همین دلیل نقش بسیار مثبتی در اقتصاد کشور اندونزی دارد. این جزیره علاوه بر داشتن سواحل زیبا، مردمان مهربان و خونگرم، هتل های لوکس و مجهز، دارای ویژگی های خاص است که آنرا از بسیاری از نقاط دیگر کشور اندونزی متمایز ساخته و موجب شگفتی بسیاری از بازدیدکنددگان و مسافران تور بالی از آن می شود. از جمله: تندیس ها و مجسمه های فراوان و جالب، سنت ها و جشن های محلی که معمولا همراه با آیین های خاصی است، چرم، صنایع دستی و غیره...

دیدن مجسمه های مختلف که بسیاری از آنها در جشن ها و فستیوال های مذهبی مردم بالی به نمایش گذاشته و آنها را در مراسم محلی با آداب خاصی با گردش درآورده و با خود از جایی به جای دیگر حمل می کنند، در نوع خود بسیار جالب است. برخی از این مجسمه ها، در واقع پیکره خدایان هندو هستند که در کتاب های مذهبی هندوها توصیف شده اند.

جاذبه های سفر با تور بالی    جاذبه های بالی

تور بالی و دیدار از این جزیره، بقدری برای توریست های جهان جذاب است که در سال 2017 ، وب سایت معروف TripAdvisor ، پس از یک نظرسنجی از کاربرانش، این جزیره را بعنوان بهترین مقصد توریستی جهان اعلام کرد.

در ضمن فستیوال بین المللی فیلم اندونزی هر ساله در بالی اجرا می شود که این امر نیز خود به تنهایی سبب جذب بسیاری از گردشگران به خصوص علاقه مندان به سینما،  می شود.

در آبهای اطراف این جزیره مرجان های زیادی را می توانید ببینید گفته شده که بیش از 500 صخره مرجانی در آبهای بالی وجود دارند که از این لحاظ در جهان رکورد دار است و هنگام غواصی در آبهای اطراف این جزیره، می توانید از تماشای آنها در آبهای این جزیره لذت ببرید. شاید این امر در ابتدا اهمیت زیادی ندشاته باشد اما بد نیست که بدانید این رقم حدود هفت برابر رقم مشابه در جزایر دریای کارائیب است.

مکان های دیدنی بالی    سفر به بالی

کنفرانس APEC در سال 2013 میلادی با موفقیت در بالی برگزار شد. همچنین سیستم آبیاری سنتی "سوباک" نیز از طرف سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید امروزه بازماندگان خاندان سلطنتی قدیم بالی همچنان در این جزیره سکونت دارند اما از زمان استعمار هلندی ها، دیگر قدرت اجرایی ندارند و صرفا مردم خود بالی آنها را همچنان محترم و دارای جایگاه خاصی می دانند.

بدلیل توریستی بودن این جزیره، سفر از سراسر جهان نیز به آنجا براحتی انجام می شود و امروزه اتباع بیش از 160 کشور جهان بدون ویزا به بالی سفر می کنند. معمولا در بدو ورود این توریست ها به آنها اجازه حداکثر سی روز اقامت در بالی داده می شود اما این نوع ویزا هم براحتی قابل تمدید است. در ضمن اگر می خواهید با تور بالی سفر کنید بهتر است به این نکته مهم توجه داشته باشید که بهترین زمان سفر به بالی، از اواسط فصل بهار شروع می شود و تا اوایل پاییز ادامه دارد. چون در این دوره بسیاری از جشن ها و فستیوال های هیجان انگیز در بالی انجام می شوند و از طرف دیگر ریزش باران در این دوره زمانی بسیار کمتر است. همچنین تابستان فصلی است که بسیاری از توریست ها از کشورهای دیگر به آنجا سفر می کنند.

حمل و نقل در بالی:

جهت رفت و آمد در این جزیره می توانید از امکانات و وسایل متعددی استفاده کنید. از جمله تاکسی ها که عموما دارای تاکسی متر هستند و معمولا هزینه زیادی برایتان ندارد و یا ماشین های ون که با استفاده از آنها می توانید با هزینه های کم در شهرهای این جزیره تردد کنید.

توجه کنید که در ساعت های خاصی در بالی گاهی ممکن است با ترافیک مواجه شوید. لذا  در صورتی که در زمان خاصی می خواهید بجایی بروید، بهتر است زودتر از زمان موعد، به سمت مقصدتان حرکت کنید.

واحد پول در این جزیره روپیه اندونزی است. جهت تعویض ارز مسافرتی خود می توانید به صرافی ها و یا مراکز رسمی Exchange مراجعه کنید تا با نرخ بهتری اینکار را انجام بدهید.

به یاد داشته باشید که در زمان سفر با تور بالی و اقامت در این جزیره زیبا، از آب شیرهای آنجا نخورید. چون اکثرا چندان قابل شرب نیستند. اما با هزینه کم می توانید اقدام به خرید آب معدنی از فروشگاه ها و یا مغازه ها کنید.

دلایل جذابیت بالی:

مسلما سفر با تور بالی جهت آن دسته از گردشگرانی که علاقه زیادی به طبیعت و یا آثار تاریخی دارند، می تواند بسیار جذاب باشد. همچنین کسانی که علاقه مند به سواحل دریا و شنا و آب تنی هستند. این دسته از توریست ها هم به راحتی می توانند هنگام دیدار از بالی، با کمک راهنماهای تور بالی به بهترین سواحل آنجا بروند و ساعت ها از بودن در کنار آبهای دل انگیز آن و همچنین ورزش های آبی و یا غواصی در صورت تمایل نهایت لذت را ببرند.

علاوه بر همه اینها ورزش و پیاده روی و کوهنوردی هم را هم می توانید به تفریحات تان در این جزیره اضافه کنید. از طرف دیگر دیدن حیواناتی مانند فیل و میمون از نزدیک می تواند برای بسیاری جذاب باشد.

همچنین از لحاظ امنیت ، این ناحیه در سطح بالایی قرار دارد و در زمان سفر به بالی لازم نیست که نگران باشید. اما با این حال، احتیاط و دقت در مراقبت از وسایل شخصی  به مسافرین محترم، توصیه می شود.