فعالیت های رایگان در سفر با تور بالی

در این مقاله تلاش کردیم 10 فعالیت جالب و سرگرم کننده ای که هنگام سفر با تور بالی در این جزیره زیبا (بدون خرج کردن هیچ پولی) می توانید براحتی انجام دهید، را معرفی کنیم. همانطور که می دانید بسیاری از توریست ها علاقه مند هستند که از بسیاری از امکانات سفرشان به رایگان و یا با هزینه کم استفاده و از آنها لذت ببرند.

بسیاری از این تفریحاتی که در اینجا برای شما مسافرین عزیز، لیست شده، نه تنها رایگان بلکه هیجان انگیز، جذاب و یا شگفت انگیز هستند و موجب جذب بسیاری از توریست ها به این جزیره زیبا و رویایی کشور اندونزی می شوند.

در واقع بر خلاف تصور بسیاری از مسافرینی که علاقه مند به رزرو تور بالی و سفر به آنجا هستند، بسیاری از جاذبه های توریستی و گردشگری بالی ارزان قیمت و یا رایگان هستند. از رفتن به سواحل زیبا و رویایی بالی گرفته تا قدم زدن بر روی تپه ها و دیدار از مکان های دیدنی و طبیعی بالی

1- قدم زدن در سواحل و رفتن به مراکز خرید



سواحل و مراکز خرید در بالی     سواحل و مراکز خرید در بالی



جزیره بالی بخشی از محبوبیت و معروفیتش را مدیون سواحل زیبایش است که بیشترشان عمومی و کاملا در دسترس هستند. از جمله این سواحل زیبا می توان از Tuban , Kuta, Sanur   و Nusa Dua را نام برد که دارای مسیرهای پیاده روی نیز هستند و در طول روز بدون هیچ محدودیتی می توان در آنها قدم زد و از مناظر زیبای آنها (به خصوص هنگام طلوع و یا غروب آفتاب) لذت برد.

البته برخی از سواحل صخره ای بالی که عمدتا در جنوب شبه جزیره Bukit قرار گرفته اند، شاید برای پیاده روی طولانی مدت مناسب نباشند و هنگام دیدار از آنها باید بدلیل وجود سنگ ها و صخره های فراوان، زمان و دقت بیشتری را هنگام پیاده روی صرف کنید.

از طرف دیگر ساحل Kuta یکی از بهترین سواحل بالی است که طرفدار زیادی در میان مسافران تور بالی دارد.بسیاری از امکانات مدرن شهری و توریستی در نزدیکی آن قرار دارد. از جمله مراکز خریدی مثل: Kuta Beachwalk در بخش شمالی آن و یا  Discovery Shopping Mall  در بخش جنوبی آن. هر دوی این مراکز خرید براحتی از ساحل ، در دسترس هستند و بعد از یک روز گشت و گذار و تفریح می توانید از مغازه های آنها دیدن کرده و اقدام به خرید کنید.

2- موج سواری و یا رفتن به درون امواج:



موج سواری در بالی     سواحل و مراکز خرید در بالی



هنگام سفر با تور بالی ، می توانید از موج سواری در سواحل آن لذت ببرید. اگر علاقه مند به این ورزش هیجان انگیز هستید، می توانید براحتی در سواحل شنی و یا صخره ای این جزیره موج سواری کرده و از دیدن مناظر زیبای اقیانوس و یا برخی از صخره های زیر آب لذت ببرید. مسلما تجربه هیجان انگیز و بی نظیری را خواهید داشت حتی اگر در این ورزش، تازه کار باشید. همچنین در هنگام شنا و موج سواری می توانید بسیاری از شگفتی های زیر آب های بالی را از نزدیک ببینید.

3- کوهنوردی و کشف معبدهای مخفی:



دوچرخه سواری در کوه های بالی     معبدهای بالی



اگر فردی ماجراجو هستید و به کشف مکان های دیدنی و جالب علاقه مند هستید، می توانید در بالی کوهنوردی کنید البته صعود از کوه هایی مانند Agung و Batukaru که از بلندترین کوه های این جزیره هستند، معمولا نیازمند داشتن اطلاعات کافی در مورد آنها و یا مجوز انجمن های روستاهای محل و یا اداره جنگلداری ناحیه می باشد (بدلیل مسائل ایمنی) . البته از بسیاری از کوه های دیگر براحتی می توانید دیدن کنید. مثلا کوه Lempuyang  در بخش Karangasem  که در بخش شرقی بالی قرار دارد و هنگام قدم زدن در جنگل های اطراف آن می توانید دسته های میمون های خاکستری این ناحیه را ببینید و هنگام صعود به قله این کوه از یکی از زیباترین معبدهای بالی دیدن کنید.

4- قدم زدن در مسیر Campuhan :



مسیر پیاده روی در بالی     مسیر پیاده روی در بالی



یکی از بهترین تفریحات Ubud ، این مسیر پیاده روی است که به آسانی قابل دسترس است. هنگام قدم زدن در این مسیر می توانید از جاذبه های طبیعی این مسیر از جمله چمن زارها ، درختان و جنگلهای اطراف آنجا لذت برده و از هوای پاک این مناطق استنشاق نموده و در طول مسیر 9 کیلومتری آن ورزش کنید. بسیاری از توریست ها پیاده روی و ورزش در این مسیر را قویا به دیگران توصیه می کنند. ناگفته نماند که در هنگام پیاده روی در این مسیر می توانید عکس های بسیار زیبایی از جمله Selfi  های بیاد ماندنی از خودتان و یا همراهانتان بگیرید.

5- دیدن خلق آثار هنری از نزدیک:



مراکز خرید هنری در بالی     مراکز خرید هنری در بالی



اگر علاقه مند به آثار هنری و صنایع دستی محلی هستید، توصیه می کنیم در سفر با تور بالی از فروشگاه های صنایع دستی و محلی در سراسر بالی دیدن کنید. چرا که می توانید انواع مجسمه ها، تابلوها و سایر آثار هنرمندان این جزیره را در رنگ ها، شکل ها و سایزهای مختلف ببیند و حتی در بعضی از مغازه ها از نزدیک چگونگی ساخت آنها را مشاهده کنید.

هنگام بازدید از روستاهای هنری و یا مراکز هنرمندان محلی بالی، مثلا روستای Pakudui  (در Tegallalang ) و یا طلاکارها و نقره کاران محلی در نواحی Celuk و Mas (در جنوب Ubud ) می تواند برایتان جالب باشد که از نزدیک چگونگی ساخت مجسمه های Garuda توسط تراشکاران و چوب کاران ، را ببینید و یا شاهد ساخت و آماده شدن مجسمه های نقره ای درخشان و زیبا باشید.

بیشتر این مراکز تولیدی و هنری به به مسافران تورهای بالی و گردشگران اجازه می دهند که از نزدیک شاهد پروسه ساخت و آماده سازی این آثار هنری باشید البته با این امید که در پایان از آنها خرید کنید.

6- لاک پشت های دریایی Kuta



لاکپشت ها در تور بالی     لاکپشت ها در تور بالی



 در حال حاضر در بالی ، 2 محل وجود دارند که در آنها براحتی و آزادانه می توانید این لاک پشت های محلی را ببینید و یکی هم در ساحل Kuta beach  قرار دارد. اتحادیه حمایت از لاک پشت های دریایی بالی، Bali Sea Turtle Society (BSTS) دارای یک مرکز حمایت از این لاک پشت ها، درست در کنار برج نجات غریق های Balawista می باشد. این مرکز در واقع به شکل یک لاک پشت غول پیکری است که  درون اتاقک اصلی آن امکانات اولیه ای جهت حفاظت و نگهداری لاک پشت های دریایی که در معرض خطرات طبیعی و یا فعالیت های انسانی بودند، وجود دارد.

زمانی که مسئولین این مرکز بچه لاک پشت ها را به سمت آب اقیانوس رها می کنند، منظره بسیار تماشایی ایجاد می شود که اگر خوش شانس باشید می توانید از نزدیک این صحنه فوق العاده را ببینید.

7- دیدن سنت های محلی از نزدیک:



دیدن سنت های مردم در تور بالی     دیدن سنت های مردم در تور بالی



هنگام سفر با تور بالی و دیدار از این جزیره، احتمال دارد که شاهد برگزاری آیین ها و سنت های جالب محلی نیز باشید. سنت های دین هندو که ممکن است خاکسپاری فرد متوفی یا تشریفات مذهبی معبدهای این جزیره باشد. در بعضی از این تشریفات مذهبی هندوهای بالی، می بینید که چند نفر از مردان جزیره، بر روی دوش شان وسیله ای بزرگ را حمل می کنند که روی آن چیزی شبیه به یک ستون کوچک است که دارای تزئینات خاصی می باشد و زیر آن میله هایی نصب شده که افراد حمل کننده آنها را روی دوش خود می گیرند.

شاید برایتان جالب باشد که در روزهای تعطیل هنگامی در گوشه ای از جزیره، مردم محلی که به رسم خودشان مشغول عزاداری هستند، را از نزدیک ببینید و با آنها صحبت کرده و حتی در مراسم شان شرکت کنید. از آنجا که مردم بالی بسیار مهربان و خونگرم هستند، می توانید با پوشیدن لباس های محلی آنها (مثلا Sarong که نوعی پارچه است که مردم این بخش آسیا به دور بدن خود می پوشند و یا شال سنتی آنجا) از بودن در کنار مردم محلی لذت بیشتری برده و حتی عکس های یادگاری بگیرید.

8- دیدار از مراکز تجمع :



روستاهای بالی     روستاهای بالی



جالب است بدانید که هر روستا در بالی ، برای خود یک سالن  گردهمایی و آموزشی دارند که جوانان محلی در آنجا مشغول یادگیری رقص و هنرهای نمایشی (از جمله گروه های ارکستر موسیقی محلی) می شوند. معمولا توریست ها می توانند بیرون ایستاده و این جلسات را از نزدیک ببینند. انگار که به تماشای رایگان یک کنسرت زنده رفته اید.

هر ساله هنگام ماه مارچ، در ایامی که زمان سال نو به تقویم محلی است، مردمان محلی بالی در این سالن ها مجسمه هایی معروف به Ogoh-Ogoh را می گذارند و معمولا به شکل شیاطینی هستند که در فرهنگ و آیین هندوئیسم توصیف شده اند. دیدن این مجسمه های بزرگ و جالب را به گردشگران علاقه مند در تور بالی توصیه می کنیم.

9- آرامش خود را در شهر ارواح محک بزنید:



مکان های رها شده در بالی     مکان های رها شده در بالی



در بالی مکان های جالبی وجود دارند که دیدن برخی از آنها رایگان است. یکی از این مراکز، پارک تفریحی بزرگ و رها شده ای است که در شمال ساحل Sanur قرار دارد. همچنین مجموعه ای از گیاهان کمیاب و جالب در نقاط مختلف جزیره و یا معبدهای قدیمی غار مانند که دیدن برخی از آنها کسانی که برای اولین بار از این بالی دیدن می کنند را شگفت زده می کند.به کسانی که علاقه مند به ماجراجویی و دیدار از مکان های عجیب هستند توصیه می کنیم گردش در چنین جاهایی را از دست ندهند.

10- فستیوال ها:



بازدید از فستیوال های هنری در تور بالی     بازدید از فستیوال های هنری در تور بالی



بیشتر فستیوال های سالانه ای که در بالی برگزار می شوند رایگان هستند، بخصوص رژه فستیوال هنرهای بالی (Bali arts festival ) که هنگام برگزاری می توانید از نزدیک شاهد بخشی از هنرها و فرهنگ مردم این سرزمین باشید.یکی دیگر از این مراسم ، فستیوال سالانه کایت ها می باشد که در فصل های پر باد سال (معمولا بین ماه های June  و August ) انجام می شود.

همچنین در روستای Sanur هر ساله، به مدت یک هفته فستیوال بسیار زیبا و جالبی برگزار می شود که شامل مسابقات، نمایش ها و اجرای گروه های مختلف موسیقی و نمایش های محلی مردم آنجا می شود. این فستیوال به حدی معروف شده و پرطرفدار است که حتی برای خود یک وب سایت هم دارد که علاقه مندان و توریست هایی که مایل به شرکت در آن هستند، می توانند اطلاعات بیشتر و دقیق تری را از آن بدست بیاورند.

بسیاری از گردشگران سعی می کنند زمان برگزاری این فستیوال به بالی سفر کنند تا از سفرشان به این جزیره زیبا و رویایی لذت بیشتری ببرند.