استادیوم المپیک فیشت سوچی

اگر با تور سوچی به این شهر زیبا سفر می کنید، بد نیست بدانید که یکی از جاذبه های این شهر ، استادیوم المپیک  سوچی - Fisht Olympic Stadium  - (معروف به استادیم فیشت) است که در پارک المپیک سوچی واقع شده و نام آن بر گرفته از کوه "فیشت" می باشد. این ورزشگاه بزرگ و زیبا در اصل جهت برگزاری رقابت های المپیک زمستانی 2014 و بعدا رقابت های "پارا المپیک" ساخته شده بود و مراسم افتتاحیه و اختتامیه رقابت های المپیک آن سال در این ورزشگاه برگزار شدند.

البته این استادیوم در اصل بصورت سر بسته ساخته شده بود ولی جهت برگزاری بهتر رقابت های ورزش فوتبال، در آن اصلاحات و تغییراتی انجام گرفت و در سال 2016 بصورت استادیومی روباز، در آمد.

همانطور که می دانید کشور روسیه میزبان رقابت های جام جهانی فوتبال 2018 خواهد بود. یکی از 12 شهری که میزبان رقابت های جام جهانی 2018 خواهد بود نیز شهر سوچی است. خبری خوش برای کسانی که علاقه مند به رزرو تور سوچی و دیدار از این شهر هستند.



المپیک فیشت سوچی     المپیک فیشت سوچی



ساخت استادیوم المپیک فیشت:

این ورزشگاه توسط طراحان و معماران معروف انگلیسی BuroHappold Engineering  طراحی شد. سقف استادیوم حدودا 36500 متر مربع بود که در ساخت آن از نوعی "اتیلن" استفاده شده بود و طوری طراحی شده بود ظاهر آن شبیه یک تپه برفی بنظر برسد که در آن زمان منظره جالبی را ایجاد می کرد.سقف به سمت شمال باز میشد که موجب میشد کوه های

"کراسنایا پولیانا" از آنجا براحتی دیده شوند. از سمت دیگر استادیوم هم مناظر زیبای دریای سیاه دیده می شود.

این استادیوم سرانجام در سال 2013 افتتاح شد و تا آن زمان هزینه ای در حدود 779 میلیون دلار آمریکا در بر داشت. اکنون این استادیوم محل  اصلی تمرینات تیم ملی روسیه است و برای کسانی که می خواهند با تور سوچی از این شهر دیدن کنند، می تواند اطلاع از تاریخچه آن و سپس دیدن آن از نزدیک جالب باشد.



المپیک فیشت سوچی     المپیک فیشت سوچی



استفاده از استادیوم پس از رقابت های المپیک:

از ژانویه 2015 میلادی ، حدود 3 بیلیون روبل ( معادل 46 میلیون دلار آمریکا)  جهت بازسازی و آماده کردن آن بمنظور میزبانی جام کنفدراسیون ها و جام جهانی فوتبال، هزینه شده است. همانطور که بالاتر اشاره شد، تغییراتی هم در این ورزشگاه اعمال شد از جمله برداشتن سقف اصلی استادیوم جهت تطابق استادیوم با استانداردهای فیفا که این کار قرار بود تا ماه June  سال 2016 انجام شود ولی در نهایت تا نوامبر آن سال طول کشید.

ناگفته نماند که جهت برگزاری هر چه بهتر رقابت های جام جهانی فوتبال 2018 روسیه ، این استادیوم ظرفیتش به 47000 نفر افزایش پیدا خواهد کرد و پس از پایان رقابت ها ، مجددا ظرفیت آن به 40000 نفر کاهش خواهد یافت.

این استادیوم یکی از دو استادیومی است که در سالهای اخیر هم میزبان رقابت های جام جهانی و هم المپیک زمستانی خواهند بود ( ورزشگاه  دیگر "استادیوم المپیک تورین"  در ایتالیا می باشد)

یادبود استادیوم:

در اکتبر سال  2013 میلادی، بانک مرکزی روسیه حدود 100 روز پیش از آغاز رقابت های المپیک زمستانی سوچی، اقدام به انتشار تمبرهای زیبایی  کرد. بر روی این تمبرها که حدود 100 روبل قیمت داشتند، در بالای تمبر عکس یک پرنده بود و در پیش زمینه پایین هم طرح استادیوم سوچی.

در اینجا جهت آشنایی هر چه بیشتر شما علاقه مندان با مسابقات فوتبال که در سوچی برگزار خواهند شد، فهرستی از آنها را در جدولهای زیر آورده ایم:

برنامه رقابت های جام جهانی 2018 روسیه در سوچی :

 

Date Time Team #1 Res. Team #2 Round
June 15, 2018 B1 B2 Group B
June 18, 2018 G1 G2 Group G
June 23, 2018 F1 F3 Group F
June 26, 2018 C2 C3 Group C
June 30, 2018 Winner Group A Runner-up Group B Round of 16
July 7, 2018 Winner Match 51 Winner Match 52 Quarterfinals

با این تفاصیل امیدواریم که در صورت سفر به روسیه و رزرو تور سوچی جهت گذراندن تعطیلات و بخصوص تماشای رقابت های هیجان انگیز جام جهانی روسیه ، از سفر به این شهر و تماشای رقابت های فوتبال در این استادیوم لذت ببرید.