اطلاعات آب هوایی برای تور تفلیس

اگر قصد سفر با تور تفلیس گرجستان را دارید و می‌خواهید با شرایط آب و هوای این شهر آشنا شوید، این مطلب را دنبال نمائید.

آب و هوای تفلیس نیمه‌گرمسیری مرطوب با تأثیر زیادی از آب و هوای قاره‌ای است. تابستان‌های تفلیس بسیار گرم و زمستان‌های آن نسبتاً سرد است. بهترین زمان برای استفاده از تور تفلیس در فصل‌های بهار و تابستان است. در این فصول دمای هوا نه بسیار سرد و نه بسیار گرم است و همچنین میزان بارش در این روزها به میزان متوسط است.

دمای هوای تفلیس

دمای میانگین هوای تفلیس گرجستان حدود 13.3 درجه سانتی‌گراد است. ماه ژانوایه (دی - بهمن) با میانگین 2.3 درجه سانتی‌گراد، سردترین ماه تفلیس است. در مقابل ماه جولای (تیر مرداد) با میانگین 24.9 درجه، گرم‌ترین ماه در آب و هوای تفلیس به شمار می‌رود. دمای هوا در روزهای تابستان ممکن است تا بیشتر از 32 درجه سانتی‌گراد نیز بالا بروند. بالاترین دمایی که برای آب و هوای تفلیس به ثبت رسیده، 42 درجه درسال 1882 و سردترین دمای به ثبت رسیده در آب و هوای تفلیس 24.4- درجه سانتی‌گراد در سال 1883 بوده. بهتر است برای سفر با تور تفلیس یا تور تفلیس باتومی، ماه‌های بسیار سرد و یا بسیار گرم را انتخاب نکنید.

بارش باران در تفلیس

مانند دیگر نقاط گرجستان، باران در تمام نقاط تفلیس باریده می شود و مقدار رطوبت هوا نیز در این شهر همواره نسبتا بالاست. آب و هوای تفلیس از دوجبهه هوایی خشک از شرق و جبهه هوایی اقیانونسی از غرب تأثیر می‌پذیرد.

میزان بارش باران در ماه‌های آوریل، می و ژوئن (فروردین تا خرداد) بیشتر از سایر ماه‌ها در تفلیس گرجستان رخ می دهداست.بنابراین اگر قصد سفر با تور تفلیس به این شهر ها را دارید از قبل پیش بینی های لازم را به عمل آورید.  با اینکه ماه‌های ژانویه و دسامبر (آذر تا اواسط بهمن) خنک‌ترین ماه‌های تفلیس محسوب می‌شوند، اما میزان بارش باران در این ماه‌ها از دیگر ماه‌ها، کمتر است. بطور کلی بهترین ماه برای استفاده از تور تفلیس و بازدید از این شهر، ماه ژوئن (خرداد تیر) است، زیرا در دوماه آینده، آب و هوای تفلیس گرم‌تر می‌شود.

همچنین می‌توانید در اواخر ماه آوریل (فروردین) و ماه سپتامبر (شهریور مهر) نیز از تور تفلیس یا تور گرجستان تفلیس استفاده نمائید. در این روزها، تفلیس بسیار سرسبز شده و از آب و هوای مطبوعی نیز برخوردار است.