رستوران های سن پترزبورگ

رستوران های دومین شهر بزرگ روسیه محدوده وسیعی از حیث تنوع و کیفیت دارند ، از رستوران های لاکچری که درخور یک تزار روسی هستند تا کافه های دنج که غداهای سنتی روسی ، پنکیک و سوپ سرو می کنند.در هر صورت اگر یکی از مسافران تور سن پترزبورگ باشید در پیدا کردن یک رستوران متناسب با ذائقه خود در این شهر، مشکلی نخواهید داشت.

در طول بیش از 20 سالی که از فروپاشی شوروی می گذرد بسیاری از چیزها تغییر کرده و یکی از آنها رشد انفجار گونه ی رستوران ها در مناطق و شهرهای مختلف روسیه بوده است.

برای مثال در شلوغترین و معروفترین خیابان سنت پترزبورگ یعنی خیابان نوسکی پراسپکت (Nevsky Prospekt) با انواع و اقسام رستوران مواجه می شوید که هرکدام بر سر جذب مسافران تور های سنت پترزبورگ به روش های مختلفی با یکدیگر رقابت می کنند.انواع رستوران تقریبا تمام انواع غذاهای دنیا را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند از غذاهای مکزیکی تا هندی و البته سوشی!

همچنین محل های زیادی نیز برای امتحان غذاهای روسی در سنت پترزبورگ وجود دارد.هرچند ممکن است آشپزی روس ها و غذاهای روسی شهرت آنچانی در جهان نداشته باشند اما طبق تجربه بسیاری از مسافران تور سنت پترزبورگ ، غذاهای روسی زیادی هستند که ارزش امتحان کردن و چشیدن را دارند مانند مانند سوپ کلم روسی (shchi) که طرفداران زیادی در این روسیه پیدا می کند.

طبق قوانین وضع شده در سال 2014 ، کشیدن سیگار در رستوران های سن پترزبورگ و تمام روسیه ممنوع و قدغن است. این قانون برای تمام مکان های عمومی دیگر مانند کافه ها ، کلاب ها ، بارها و.. نیز ضروری و لازم الاجراست.

1- خانه استیک استروگانف - Stroganoff Steak House

در نزدیکی کلیسای جامع سنت آیزاک (St Isaac’s Cathedral) روستورانی وجود دارد که ادعا می کند تنها خانه استیک در روسیه است که از روش خشک کردن گوشت و قصابی دستی استفاده می کند و تکه های گوشت مورد نیاز خود را از استرالیا ، نیوزلند و آرژانتین وارد می نماید. پیشنهاد این روستوران معمولا تکه های استیک بزرگ و یا گوشت های ریز شده است.البته بطور حتم غذای معروف و محبوب روسیه یعنی بیف استراگانف نیز از جمله غذاهای اصلی این رستوران خوشنام سن پترزبورگ بشمار می رود.

مسافران تور سنت پترزبورگ که به همراه کودکان خردسال خود به این شهر سفر کرده اند نگران نباشند ، زیرا اتاقی کامل و زیبا برای کودکان در کنار یک پرستار کودک برای آنان تعبیه شده تا کودکان در آن به انواع بازی و سرگرمی پرداخته و خانواده ها نیز با خیالی آسوده از استیک های خود لذت ببرند.

در ضمن همواره یک پیشخدمت انگلیسی زبان نیز در این رستوران حضور دارد تا مسافران تور سن پترزبورگ را در انتخاب غذای مورد نظرشان یاری دهد.

آدرس رستوران : Konnogvardeisky Boulevard 4

اطلاعات تماس رستوران : stroganoffsteakhouse.ru

قیمت ها : وعده ناهار از 15 یورو شام از 35 یورو.

رزرو میز : ضروری نیست



 

      



2- کافه لیتِرری - Literary Café

باوجود نام عجیب آن ( Literary به معنی "ادبی" و "ادبیات" است ) کافه لیترری در واقع یک رستوران سطح بالا است که غذاهای تلفیقی روسی و اروپایی در آن سرو می شود.محل این رستوران درست در جایی واقع شده که در سال 1387 ،الکساندر پوشکین، شاعر مشهور روسی ، قبل کشته شدن در دوئل، آخرین وعده غذایی خود را خورده بود.

آدرس رستوران : Nevsky Prospekt 18

اطلاعات تماس رستوران: litcafe.su

قیمت ها : وعده ناهار از 15 یورو شام از 28 یورو.

رزرو میز : ضروری نیست



      رستوران های سن پترزبورگ



3- پالکین Palkin

رستوران پالکین رستورانی در سنت پترزبورگ است که غذاهای روسی با بالاترین کیفیت و در محیطی مجلل و برگرفته از کاخ های تزارهای روسیه در آن سرو می گردد که البته ارزش هر روبلی که در آن خرج می کنید را دارد. پیشینه این رستوران نیز به اواخر قرن 18 باز میگردد.

آدرس رستوران : Nevsky Prospekt 47 (Metro: Ploshchad Vossatniya)

اطلاعات تماس رستوران: palkin.ru

قیمت ها : وعده ناهار از 25 یورو شام از 38 یورو.

رزرو میز : ضروری است



   رستوران های سن پترزبورگ    



4- تندور Tandoor

تندور یک رستوران محبوب و با کیفیت هندی است که درست پس از فروپاشی شوروی شروع به کار کرد و بطور شایسته ای در میان رستوران های رنگارنگ سن پترزبورگ جای خود را پیدا نمود.انواع غذاهای معمول در این رستوران سرو می شود از انواع جوجه و سبزیجات آمیخته با زردچوبه هندی با طعم های تند مخصوص تا سوپ های عدس و دسرهای خوشمزه هندی.اگر همراه با تور سن پترزبورگ سفر می کنید و به غذاهای تند و ادویه های هندی علاقه دارید حتما سری به این رستوران بزنید.

آدرس رستوران : Voznesensky Pr 2

اطلاعات تماس رستوران: tandoor-spb.ru

قیمت ها : وعده ناهار از 15 یورو شام از 30 یورو.

رزرو میز : ضروری نیست



رستوران های سن پترزبورگ    رستوران های سن پترزبورگ    



5- ایروان Erivan

به مسافران تور سنت پترزبورگ پیشنهاد می کنیم برای چشیدن دست پخت ارمنی های شوروی سابق ، به رستوران ایروان این شهر که بصورت محلی تزیین شده سری بزنند و گوشت های گوساله ، ماهی و بشقاب بلدرچین این رستوران را بچشند.

آدرس رستوران : Nab reki Fontanki 51 (Metro: Gostiny Dvor)

اطلاعات تماس رستوران: erivan.ru/en

قیمت ها : وعده ناهار از 15 یورو شام از 30 یورو.

رزرو میز : ضروری نیست ولی بهتر است قبل از مراجعه اقدام به رزرو نمایید.



رستوران های سن پترزبورگ    رستوران های سن پترزبورگ    رستوران های سن پترزبورگ



6- کافه ایدیت - Café Idiot

کافه ایدیت پس از رمان مشهور داستایوفسکی به نام "The Idiot" به معنی "ابله" به این اسم نام گذاری شد و نمایشگاهی است از محل های زندگی و جایی که او به نوشتن می پرداخت.این رستوران از زمان بازگشایی در سال 1997 ، از جمله رستوران های محبوب سنت پترزبورگ بوده است که نسخه ای از غذاهای روسی مخصوص گیاهخواران را در محیطی به سبک پیش از انقلاب روسیه سرو می کند.کافه ایدیِت یکی از رستوران های محبوب خوانواده های روسی و حتی مسافران تورهای روسیه و سنت پترزبورگ محسوب می شود.

آدرس رستوران : Nab r Moyki 82 (Metro: Sennaya Ploshchad)

اطلاعات تماس رستوران: idiot-spb.com

قیمت ها : وعده ناهار از 18 یورو شام از 30 یورو.

رزرو میز : ضروری نیست



رستوران های سن پترزبورگ    رستوران های سن پترزبورگ    



7- بلینی دومیک - Blinnyy Domik

یکی از رستوران های نسبتا ارزان ولی جذاب سنت پترزبورگ که انواع پنکیک های پر شده با مواد مختلف مانند خاویار ، مربا یا خامه و.. را برای مشتریان خود سرو می کند.همچنین باید ذکر کرد جهت پرداخت غذای خود در این رستوران احتمالا لازم است از پول نقد استفاده کنید.

آدرس رستوران : Kolokolnaya Ulitsa 8

اطلاعات تماس رستوران: -

قیمت ها : شام از 10 یورو.

رزرو میز : ضروری نیست



   رستوران های سن پترزبورگ    رستوران های سن پترزبورگ



8- بار پالمنی - Pelmeni Bar

در این رستوران می توانید از یکی از غذاهای معروف روسیه یعنی پالمنی ( گوشت پر شده با نوعی پودینگ که به همرا خامه ترُش سرو می شود ) نهایت لذت را ببرید.در این کافه که محیطی دنج و دوستانه دارد نسخه پالمنی مخصوص گیاه خواران نیز سرو می گردد.

آدرس رستوران : Gorokhovaya Ulitsa 3 (Metro: Gostiny Dvor)

اطلاعات تماس رستوران: -

قیمت ها : وعده ناهار از 7 یورو شام از 10 یورو.

رزرو میز : ضروری نیست



رستوران های سن پترزبورگ       رستوران های سن پترزبورگ  



9- کافه رستوران پاف - Puff Café Restaurant

اگر همواره دوست داشته اید بدانید غذاخوردن در یک کافه در دوران شوروی سابق چه حس و حالی دارد باید بگوییم آرزوی شما در این رستوران برآورده خواهد شد.هدف اصلی کافه رستوران پاف ، برگرداندن تاریخ به زمان شوروی است و برای این کار از هیچ تلاش و تزیینی چشم پوشی نشده.غذاهای این رستوران بسیار ساده هستند از انواع کیک تا انواع ساندویچ و چند نوع سالاد با چاشنی مایونز.

کافه رستوران پاف محبوبیت زیادی بین دانش آموزان و دانشجویان سن پترزبورگ دارد و بخصوص در آخر هفته ها بسیار شلوغ می شود. در این رستوران هم می توانید ایستاده و هم نشسته غذای خود را میل کنید.

محل این کافه رستوران هم جایی بسیار مناسبی واقع شده که می توانید در میانه بازدید از مکان های دیدنی سن پترزبورگ به این رستوران سری زده و بعد از خوردن یک وعده غذای ساده و سبک دوباره تور گردشگری خود را از سر بگیرید.

آدرس رستوران : Kolokolnaya Ulitsa 8 Bolshaya Konu shennaya Ulitsa 25

اطلاعات تماس رستوران: -

قیمت ها : ناهار و شام بین 7 تا 10 یورو.

رزرو میز : ضروری نیست