• صفحه اصلی /
  • /
  • موزه و جاذبه های تاریخی که در تور سنت پترزبورگ باید ببینید

موزه و جاذبه های تاریخی که در تور سنت پترزبورگ باید ببینید

سنت پترزبوزگ بدلیل پیشینه تاریخی غنی خود سرشار از جاذبه هایی است علاقه مندان به آثار تاریخی می توانند  در هنگام سفر با تور سنت پترز بورگ از آنها دیدن کنند.این شهر که برای بیش از 200 سال پایتخت امپراتوری روسیه محسوب می شده ( بین سال های 1712 تا 1728 و 1732 تا 1918 ) حوادث تاریخی بیشماری را تجربه کرده که بازدید از آثار بجا مانده آنها خالی از لطف نیست.افرادی که در تور سن پترزبورگ به دیدین موزه ها و آثار برجسته تاریخی ایت شهر می روند در حقیقت دید بهتری در مورد پیشینه تاریخی ، آداب و رسوم و فرهنگ مردم سنت پترزبورگ و همچنین مردم روسیه بدست خواهند آورد.

موزه پترهوف

موزه پترهوف از آن دست موزه های کم نظیر در روسیه و همچنین در جهان می باشد.

در این موزه برنامه های مختلفی برای افراد خردسال و کودکان تهیه دیده شده است. قسمتی از این کاخ سلطنتی برای مسافران و گردشگران نوجوان و کم سن و سال تور های سنت پترزبورگ، برنامه هایی با محور داستان گویی درباره کشور چین به وسیله یک خانم چینی که بسیار لحن زیبا و دلنشین دارد اجرا می شود.این برنامه در قسمتی از عمارت به نام موزه ی مجموعه ها اجرا می گردد.

در قسمتی دیگر از عمارت، برای کودکان موزه ای با نام موزه ی خانوادگی بنویس وجود دارد که در این مکان به کودکان زندگی بچه های اشرافی و شیوه ی زندگی آن ها در قرن نوزدهم میلادی را نمایش می دهند.

ساعت بازدید از این موزه  سه شنبه ها تا یکشنبه های هر هفته از ساعت 12:30 ظهر تا 17 عصر می باشد.



    



موزه راه آهن

ساختمانی که در سال 1902 برای راه آهن این شهر ساخته شد هم اکنون به موزه ی راه آهن و محلی تاریخی برای بازدید گردشگران تور سنت پترزبورگ تبدیل شده است.

تمامی سند ها و وسایلی که برای ساخت راه آهن این کشور به صورت دست ساز ساخته شده اند در این موزه وجود دارند.این ساختمان با ساخت اولین راه آهن که شهر سن پترزبورگ را به سارسکویه سلو متصل می کند ساخته شد و با خط راه آهن ترانس سایبریان به اتمام می رسد.

در این موزه می توانید از قطار ها و لوکوموتیو های قدیمی در حال حرکت ، لباس های مخصوص کارکنان راه آهن در آن زمان و ... بازدید نمایید.در هنگام دیدن از این مکان به داستان هایی که توسط تور لیدر گفته می شود دقت کنید زیرا بسیار جالب و دلنشین هستند.

ساعت بازدید از این موزه  یک شنبه ها تا سه شنبه های هر هفته از ساعت 11 تا 17 عصر می باشد.



 موزه راه آهن تور سنت پترزبورگ   

موزه آرمیتاژ

موزه آرمیتاژ در سال 1754 به وسیله کاترین کبیر تاسیس شد.این موزه یکی از قدیمی ترین و بزرگترین موزه ها در جهان می باشد که میزبان گردشگران علاقه مند به آثار تاریخی در تور سن پترزبورگ است.

این موزه در میدان کاخ واقع شده است و دارای شش ساختمان بزرگ است.نام آن ها کاخ زمستانی ، آرمیتاژ کوچک ،آرمیتاژ جدید و قدیمی و تئاتر آرمیتاژ می باشد.در بین این ساختمان ها کاخ زمستانی از بزرگترین کاخ های کشور روسیه است.اکثر خاندان رومانوف پس از کاترین کبیر در این کاخ زندگی می کردند.این کاخ شامل صد ها اتاق است و طراحی آن تا اکنون هیچ دست کاری ای نشده است و هم اکنون برای بازدید عموم مردم است.موزه آرمیتاژ هم که بخشی از این کاخ است در سال 1754 تاسیس شده اما تا سال 1852 امکان بازدید مردم از آن وجود نداشت.

با ورود به این کاخ ها احساس برگشتن به دوران امپراطوری روسیه را پیدا خواهید کرد.وقتی از پلکان "گالا" با فرشی قرمز که در کف آن پهن شده است به بالا می روید با وجود نقاشی ها و حکاکی ها و مجسمه هایی که در آن جا است احساس مهمانی ویژه که به یک مهمانی رقص دعوت شده است را خواهید داشت.امپراطور و همسرش و دوک های بزرگ در تالار بار عام از مهمانان خود پذیرایی می کردند.

در این موزه انواع و اقسام نقاشی های معروف از نقاشانی چون رافائل ، داوینچی ، رامبراند ، ون دایک ، مونه ، ماتیس ونگوگ و ... وجود دارد.

بیشتر از 3 ملیون اثر هنری در این موزه وجود دارد اما به خاطر دلایلی تنها یک سوم آن ها قابل دیدن می باشد.علاوه بر نقاشی در این موزه آثاری چون مجسمه ها ، جواهرات قرون 18 و 19 ، انواع سکه ها ، وسایل عتیقه از کشور هایی مانند ایران و مصر و چین و ... نگهداری می شود.

از دیگر وسایل نگهداری شده در این موزه نقاشی های فرانسوی ، کالسکه های طلاکاری شده ، ست ابزار پزشکی پیتر اول و پرتره هایی از چهره های خاندان رومانوف برای تماشای عموم وجود دارد.

هزینه بازدید از این موزه به نسبت سایر موزه های این شهر و در مجموع روسیه مقداری بیشتر است اما هر پنجشنبه اول ماه این موزه به صورت رایگان پذیرای گردشگران و مسافران خواهد بود.همچنین موزه آرمیتاژ در روز های دوشنبه تعطیل می باشد.



    

کلیسای جامع سنت ایزاک

بازدید از کلیسای جامع سنت ایزاک که بزرگترین کلیسای جامع ارتودکس است را هنگام سفر با تور سنت پرترزبورگ حتما به شما توصیه می کنیم.

در این کلیسا اطلاعات فراوانی از دین و تاریخ این کشور کسب خواهید کرد. کلیسای جامع سنت ایزاک

که اکنون به شکل موزه در آمده است با عظمت سازه ای اش هرکسی را به خودش جذب می کند.گنبدی به رنگ طلایی با سبک کلاسیک رومی از تمام شهر قابل دیدن می باشد.این کلیسا برای یاد کردن از ایزاک اسحاق مقدس به همین اسم نامگذاری شده است.

این ساختمان بزرگ در سال 1710 ساخته شد و در طی این سال ها 4 بار بازسازی شده است.ساختمانی که هم اکنون موجود است بین سال های 1818 تا 1858 توسط مانفران که معماری فرانسوی بود بازسازی گردید.

این کلیسا طولی به اندازه ی 114 متر و عرض آن 98 متر است.همچنین ارتفاع این ساختمان به همراه گنبد بالای آن به 101.5 متر می رسد.48 ستون در اطراف این کلیسا موجود است که وزن مجموع آن ها به 100 تن می رسد.علاوه بر این این ستون ها از گرانیت یک تکه با ارتفاع 15 متری ساخته شده اند.

بزرگترین کلیسای کشور روسیه ظرفیت 14000 عبادت کننده را دارا است.

بعد از انقلاب اکتبر این بنا به موزه تغییر کاربری داد.امروزه هم بجز روز هایی که در این کشور عید های بزرگ مذهبی است و در آن مراسم های بزرگ و با شکوه برگزار می شود ، در سایر روز ها به صورت موزه برای عموم می باشد.



    

کاخ یوسوپف

در گذشته این کاخ محل زندگی فلیکس یوسوپف ، پولدار ترین مرد کشور روسیه بود.این عمارت با شکوه بسیار کاربردی تر از سایر کاخ های سلطنتی بنا شده است ولی هنوز هم بسیار چشم نواز تر از بسیاری دیگر از کاخ ها و بنا های تاریخی می باشد.

بیشتری شهرت این کاخ مرتبط با قتل گروگوری راسپوتین در سال 1916 میلادی می باشد.به دلیل تاثیر زیادی که او روی همسر الکساندرا فیذرونا داشت او را به همراه دیگر اعضای خانواده اش در سرداب این بنا به قتل رساندند.به مسافران تور سنت پترزبورگ پیشنهاد می کنیم بازدید از این بنای باشکوه را فراموش نکنند.



    

قصر پاولوفسک سنت پترزبورگ 

این قصر در خارج از شهر و در اطراف سن پترزبورگ بنا شده است و در گذشته ی دور به دلیل آب و هوا مناسب و طبیعت  زیبا محل استراحت خانواده ی تزار ها تلقی می شد.کاخ به همراه پارک های اطرافش دارای 600 هکتار مساحت است که امروزه میزبان گردشکران و مسافران علاقه مند به این نوع بناها در تور سنت پترزبورگ می باشد.

در سال 1777 کاترین کبیر این قصر را به پاول اول که  فرزندش بود هدیه می دهد و از آن به بعد این قصر محل زندگی آن ها می شود.دلیل نامگذاری این قصر هم به این علت می باشد.

این قصر دارای گنبد های بسیار زیبایی است و کل قصر دارای 2 قسمت خانم ها و آقایان است. در داخل آن اتاق های زیادی شامل گالری نقاشی ، دفتر ، کلیساو ... می باشد و فضای سبز این قصر به سبک های فرانسوی ، ایتالیایی و انگلیسی بنا شده است.امروزه علاوه بر مکان تاریخی و عمومی برای بازدید ، در این مکان  کنسرت های کلاسیک برگزار می شود.در بین مردم روسیه این قصر پایتخت موزیک کلاسیک می باشد.



    

موزه ی دولتی روسیه

بزرگترین مجموعه ی آثار هنری کشور روسیه در شهر سنپترزبورگ در این مکان جای دارد.فضای این مجموعه بسیار آرام و دلنشین است و محلی برای دوست داران هنر می باشد.

در این مکان با تماشای کار های هنرمندان قدیمی و گذشته ی این کشور ذوق زده خواهید شد.



    

موزه سالوادور دالی

موزه سالوادور دالی (Salvador Dali) یکی از بهترین مکان هایی است که به هنگام سفر با تور سنت پترزبورگ باید از آن دیدن کنید .این موزه در قلب سن پترزبورگ واقع شده است.

در این موزه مجموعه ای از آثار سالوادور دالی گرد آوری شده و سازه ی موزه با بیش از 1000 پنل شیشه ای مثلثی احاطه شده است. در این موزه برنامه های مختلفی هم در نظر گرفته شده است.برنامه هایی مانندسخنرانی ها ، فستیوال ها ، کارگاه های آموزشی و ...



موزه سالوادور دالی تور سنت پترزبورگ