آب و هوای سوچی

سوچی مقصد اصلی گردشگران روسیه در تعطیلات محسوب می شود و تور سوچی نیز در حال حاضر یکی از تورهای پرطرفدار توریستهای اروپایی و آسیایی است.بهترین ماه های مسافرت به سوچی احتمالا از اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت) تا آخر سپتامبر(اوایل مهرماه) می باشد که شهر از نظر آب و هوا در وضعیت مطلوبی قرار دارد.آب و هوای سوچی در دسته نیمه گرمسیری مرطوب (humid subtropical) قرار میگیرد که دارای زمستان های ملایم و بارانی و تابستان های طولانی و گرم از مشخصه های آن است.

دمای متوسط سالانه شهر سوچی حدود 14 درجه سانتیگراد (دمای متوسط سالانه در روز حدود18.5 درجه و در شب 11.1 درجه) است.در سردترین ماه سال یعنی فوریه دمای روزانه بین 5 تا 15 درجه در نوسان است و در شب های فوریه نیز این دما از بین 2 تا 10 درجه متغیر می باشد.

گرمترین ماه سال در سوچی ماه آگوست است.در روز دمای هوا به 25 تا 30 درجه می رسد و شب های آگوست سوچی نیز نسبتا خنک و حدود 20 درجه سانتیگراد می باشد.

چشمه های آب های معدنی متعدد در سوچی که خواص درمانی نیز دارند به همراه سواحل زیبای این شهر، سالانه حدود4 میلیون گردشگر را به خود جذب می کند.همچنین سوچی یکی از شهرهای میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 روسیه نیز محسوب می گردد.

آب و هوای فصلی سوچی :

آب و هوای سوچی در زمستان:

زمستان های سوچی ملایم است.ژانویه و فوریه سردترین ماه های سال در سوچی هستند که در روز دمایی حدود 10 درجه داشته و در شب نیز دمای هوا به حدود 3 درجه می رسد.

آب و هوای سوچی در تابستان:

معمولا تابستان های سوچی طولانی بوده و حدود 6 ماه از سال ( از می تا اکتبر) را شامل می شود.جولای و آگوست گرم ترین ماه های سال در سوچی هستند که در این ماه ها دمای میانگین روزانه 27 تا 28 درجه و در شب نیز دمای هوا حدود 20 درجه است.



آب و هوای زمستان سوچی            



میزان بارش میانگین سالیانه حدود 1700 میلیمتر محاسبه شده است.سوچی با شهر نیس فرانسه در یک عرض جغرافیایی واقع شده است اما وزش بادهای سرد و قوی از آسیا ، باعث می شود زمستان های سوچی سردتر احساس شود.درحقیقت سوچی در هر زمستانی در برخی روزها دمای زیر صفر را تجربه می کند.بیشترین دمای ثبت شده در سوچی مربوط به 30 جولای سال 2000 است که به 39.4 درجه رسید.سردین دمای ثبت شده این شهر نیز به 25 ژانویه سال 1892 برمیگردد که در این روز دما به منفی 13.4 درجه کاهش یافت.

سوچی در ماه نوامبر بیشترین بارش را به خود می بیند بنابراین اگر آب و هوای بارانی را دوست ندارید سعی کنید در این ما از همراهی با تورهای سوچی خودداری کنید.همچنین جولای خشکترین ماه سال در سوچی محسوب میشود.