دانستنی های مفید سوچی

وقتی در سال 2014 تصمیم براین شد که المپیک در سوچی برگزارشود مردمان بر آن شدند تا با این شهر سرد روسیه بیشتر آشنا شوند تور سوچی یکی از پر طرفدارترین تورهای گردشگری در کشور روسیه میباشد

این شهر واقع در سرزمین کراسوندار در مرز غربی روسیه است.اشراف سوچی به ساحل دریای سیاه و رشته کوه قفقاز بر زیبایی و اهمیت آن افزوده است از اشراف گفتن همین بس که سوچی طویل ترین شهر اروپا با درازای 145 کیلومتر میباشد.

جمعیت سوچی طبق آخرین سرشماری حدود 500 هزار نفر بوده است . که 70 درصد آنها روسی تبار و 20درصد ارمنی هستند.در میان 10 درصد باقیمانده اوکراینی و گرجی نیز وجود دارد . یکی از نامهای سوچی راشن ریوایرا (Russian Riviera)  میباشد به معنی شهر ساحلی روسیه (ریوایرا به معنی شهر ساحلی میباشد).

بودن در کنار ساحل و دامنه کوه این امکان را در سوچی فراهم کرده که شما تورهای در بهار و تابستان سوچی بتوانید به ورزشهای آبی پرداخته و در تورهای پاییز و زمستان هم اسکی را تجربه کنید .

وقتی بهمراه تور سوچی در این شهر گردش میکنیم قسمتهایی را میبینیم که پیشینه ایرانی در آن نمایان است بله در زمان نادر شاه افشار سوچی بخشی از ایران بود که در زمان قاجار به روسها بخشیده شد .

پوتین رییس جمهور حال حاضر روسیه از سوچی بعنوان شهر مورد علاقه اش نام برده و افراد مشهوری چون مرکل و ژاک شیراک نیز در این شهر ویلای شخصی دارند اینها همه اطلاعات وسوسه برانگیزی است برای ترغیب شما به سفر و بازدید از سوچی ...

اگر به سوچی سفر کنید به اولین جایی که میرسید شهر آدلر یا همان شهر sportسوچی است که در سال 2014 میزبان المپیک بود .برج آخون سوچی

یکی دیگر از مسائلی که در سفر به سوچی حائز اهمیت است اینکه دانستن زبان انگلیسی هیچ کاربردی درآنجا ندارد چون استالین پس از سرکوب منافقین اعلام کرد هر کس زبان بین المللی بداند از جاسوسان است و دید منفی مردم روس را نسبت به زبان انگلیسی برانگیخت . زبان مطرح و غالب روسیه و سوچی زبان روسی است .

وقتی از پنجره هتل ها و ساختمانهای بلند به اطراف نگاه میکنید مناظر سر سبز دریا و دامنه ی کوه ها واقعا دل انگیز است و هر چه بیشتر شما را به تفریح و بیرون آمدن و تفرج در اطراف ترغیب میکند .

یکی از جاهای دیدنی که به دستور استالین در سوچی ساخته شده برج آخون در کوه آخون میباشد که در آن زمان کاربرد دیده بانی داشته است کمی پیشتر جاده است که توسط اسرای آلمانی میان جنکل ساخته شده که لذت بردن از مناظر را افزایش میدهد .

طول آن حدود 11 کیلومتر است و شما را به قله آخون میرساند . بخشی از این جاده رکورد سرعت ساخت در صنعت جاده سازی را دارد .بخاطر برخ آخون و رفت و آمد ها و سهل العبور شدن بالطبع ساخت جاده مغازه ها یی ساخته شده که مملو است از کارهای دست ساز که مناسب سوغاتی هستند .

نگران حلال بودن گوشتها نباشید چرا که گوشت حلال و حرام را تفکیک میکنند و هر غذایی را تعیین میکنند که با چه گوشتی سرو شده است حتی ساندویچ ها .

بالای برج آخون دوربین قلک داری است که برای دیدن واضح تر طبیعت اطراف میتوانید از آن استفاده کنید .

شهری با فرهنگ دور که از تمام جهات هنرها در آن ریشه دوانده ادبیات فلسفه موسیقی کلاسیک رقص باله هنر سینما، انیمیشن، سیاست که تاثیرش بر فرهنگ جهان نیز کاملا مشهود است

بدو شکل گیری اسلاوها از شرق بت پرستان و شرقیان اروپا به آن وارد شدند .و شهر تحت تاثیر فرهنگ کشورهای همسایه قرار گرفت از نبرد قبچاق با ایران از اسکاندینوی ها از وایکینگ ها و این تاثیرات در کنار هم باعث شد روسیه بزرگترین کشور ارتدکس جهان شود .

جاهای دیدنی دیگری در سوچی وجود دارد مثل ویلای مرد پولادین (استالین ) که بعد از مسافرت به سوچی از آن لذت خواهید برد در این متن بیشتر سعی بر شناسایی سایر جهات سوچی است .

بدو پیدایش حدود 100 هزار نفر مهاجر از آسیای صغیر از طریق کولخیس وارد خاک سوچی شدند یونیان نیز از طریق دریای سیاه وارد این شهر شدند و همه و همه جذب طبیعت زیبای آنجا شدند و شهر اندک اندک بوجود آمد.اولین پاسگاه رسمی سوچی در سال 1938 ایجاد شد بعد از جنگ قفقاز دولت روسیه مهاجرین را از سوچی اخراج کرد که عمدتا به ترکیه رفتند سال 1986 دادگاه حل و فصل روسیه نیز در سوچی ساخته شد .

سوچی سال 1917 در کشت چای مقام اول را کسب کرد اگر بخواهیم اشاره ای به بیشینه چای داشته باشیم چون هوای سرد نوشیدنی گرم میطلبید کم کم خوردن چای در بین مردمان سوچی رواج یافت و از آن بعنوان یک نوشیدنی مطبوع و گرم یاد شد چنان که نام تجاری چای روس شهرت جهانی یافت.در سفر خود با تور سوچی حتما از چایخانه های این شهر دیدن کنید.