كليسای پری آبراژنیا گاسپودنیا سوچی

در سفر با تور سوچی بازدید از این مجموعه تاریخی مذهبی می تواند جز برنامه سفرتان باشد.

كليسای پری آبراژنیا گاسپودنیا ( Preobrazheniya Gospodnya ) که جز مکان های تاریخی سوچی است، در منطقه معروف خوستتینسکی و در خیابان شوسینایا واقع شده است که زمان ساخت این کلیسا به سال 1914 برمیگردد، وقتی که ایده احداث آن در ذهن ماريا اسـچگلوويتووا،  همسر ايوان اسچگلوويتوو جرقه زد.

ایوان در عصر تزاری روسیه، مقام وزیر دادگستری را به عهده داشت که در راستای ساخت كليسای پری آبراژنیا گاسپودنیا سوچی، امپراطور نیکلای دوم نیز به مقدار 4000 روبل طلا هزینه کرد تا بتوانند یک کلیسای زیبا با معماری شگفت انگیز، شبیه به کلیسای مرقد مقدس در اورشلیم بنا کنند.

كليسای پری آبراژنیا گاسپودنیا تور سوچی

بعد از این که هزینه های بسیاری از طرف دولت برای احداث كليسای پری آبراژنیا گاسپودنیا پرداخت شد، این کلیسای ارتدکس به دلیل جریانات انقلاب سال 1917 روسیه، به روی عموم بسته شد تا این که بعد ها مردم فقط اجازه داشتند از طبقه همکف این ساختمان در جهت خدمات مخابراتی استفاده کنند.

مسافران تور سوچی از سال 2001 تا کنون به عنوان یک جاذبه گردشگری از این کلیسا دیدن می کنند و ارزش واقعی آن در سال های اخیر بر همگان مشخص شده است تا جایی که خواننده معروف پاپ، یوری شاتونوف، سه شی قدیمی از مجموعه گران بهای خود را در سال 2009 به این کلیسا اهدا کرد.

در کلیسا به دنبال اشیا مربوط به دوران قبل از انقلاب روسیه نباشید، آثاری از آن دوران در اینجا دیده نمی شود.اگر سوار قطار 122 سوچی شوید، خیلی راحت می توانید به دیدن این کلیسا معروف بروید.