قله ویتوشا صوفیا

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری صوفیا پارک ملی ویتوشا است که در این پارک، طبیعت زیبای بلغارستان را خواهید دید. ویتوشا یک پارک کوهستانی است که بلندترین نقطه این پارک، قله ویتوشا است که از معروف‌ترین قله‌های قاره اروپا است و مناسب برای روزهای برفی زمستان تا بتوان از ورزش اسکی نهایت لذت را برد.

از آن بالا دریاچه‌ای که در کنار این قله ویتوشا و کوهستان به چشم می‌خورد، بکر بودن این منطقه را بیشتر به رخ گردشگران بلغارستان می‌کشد.

در ماه‌هایی از سال که هوا خوب باشد، این کوهستان کوهنوردان را با کوله باری مجهز به فتح قله ویتوشا دعوت می‌کند.

راه دیگری که می‌توانید به این قله صعود کنید، باید سوار تله‌کابین شوید و از آن بالا در مسیری که طی می‌کنید شاهد طبیعت پارک با آن درختان جنگلی بلند خواهید بود. بیشتر این جنگل که پوشیده از درختان کاج سر به فلک کشیده است یک جنگل حفاظت‌شده است و تنها بخش کوچکی از آن به‌صورت طبیعی رویش می‌کند.

در ارتفاعات این کوهستان معروف در صوفیه، حدود 100 سال پیش یک ایستگاه هواشناسی ساخته‌شده که هنوز هم فعالیت‌هایی در آن صورت می‌گیرد.

در سفر به بلغارستان بازدید از این پارک و قله ویتوشا یکی از بهترین قسمت‌های سفرتان خواهد بود. بعد از صعود به قله می‌توانید با دوربین عکاسی تصویری کامل از شهر صوفیه به یادگاری بگیرید. این قله خیلی وقت است که پاتوق عکاسان در بلغارستان است.