الویسیس آتن

آتن پر از سایت‌های تاریخی و مجموعه‌های باستانی است که اکثر گردشگرانی که با تور یونان سفر می‌کنند علاقه زیادی به تاریخ‌دارند، شما در این سفر می‌توانید از بهترین جاذبه‌های گردشگری آتن مانند الویسیس که یک شهر صنعتی در یونان باستان مطرح بود دیدن کنید.

این مکان جایی مقدس برای یونانیان است که در آن مراسمی مذهبی به نام نیایش الویسینیا در ماه سپتامبر اجرا می‌گردد که این رویداد بزرگ به‌منظور دعا کردن برای فراوانی محصولات برگزار می‌شود. عبادت‌کنندگان در این روز در صف‌های منظم می‌ایستند و حتی بعضی از آن‌ها از آتن تا الویسیس را که مسافتی 30 کیلومتری است، پیاده طی می‌کنند .

الویسیس آتن دارای موزه‌ای شامل مجسمه و سفال‌های قدیمی است که بازدید از آن برای خیلی از گردشگران جذاب است. این مراسم که مردم به‌منظور درخواست از الهه دیمتر برگزار می‌کنند، قدمت بسیاری دارد به‌طوری‌که از زمان امپراتور روم تئودوسیوس در قرن 4 میلادی تا به امروز اجرا می‌شود. سفر به یونان در این ماه و تماشای  این رسم و رسوم جالب خواهد بود.

داستان اساطیری الهه دیمتر که دختر پرسفونه است و توسط هادس پادشاه عالم اموات ربوده‌شده است بسیار خواندنی و با دانستن این قصه آیین مذهبی یونان را بهتر درک می‌کنید.