کاخ آتالوس آتن

در سفر به یونان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آتن بهترین فرصت را دارید تا از یک کاخ واقعی متعلق به سال‌های 138 تا 159 بعد از میلاد دیدن کنید، این کاخ باشکوه یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در این شهر است که پر از مجسمه‌های جذاب و قدیمی که هرکدام قسمتی از معماری باستانی یونان را به رخ می‌کشد.

 

کاخ آتالوس که به آن کاخ آتتالو نیز می‌گویند، پادشاه یونانی به نام پرگامون آتالوس در آن حکومت می‌کرد و دلیل این همه شهرت کاخ، معماری بی‌نظیر آن است. این جاذبه تاریخی آتن مربوط به دوران هلنی و در محله آگورای شهر واقع ‌شده است. بخشی که بسیار پرطرفدار و مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می گیرد، ایوان سرپوشیده با ابعاد 115 در 20 متر است که در ساخت آن از سنگ مرمر و آهک استفاده‌شده است و عظیم‌تر از ساختمان مشابه خود در آتن است.

سبک معماری آن‌ که با مهارت دست هنرمندانه استادان به تصویر کشیده شده است بخشی از تاریخ این سرزممین را برای شما بازگو می کند. سبک معماری که در کاخ آتالوس در طبقه همکف آن دیده می‌شود شبیه به معماری‌های دوران کلاسیک است که این نوع معماری در دوران هلنی رواج چشمگیری پیدا کرد.

 

کاخ از 2 طبقه و در هر طبقه 21 اتاق تشکیل شده است که در سال‌های گذشته به‌عنوان هدیه به آموزش‌وپرورش شهر آتن تقدیم شد و همچنین در سال 2003 مراسم اتحادیه اروپا، امضا برای پیمان الحاق 10 کشور لهستان، لیتوانی، جمهوری چک، مجارستان، اسلواکی، قبرس، لتونی، استونی، مالت و اسلوونی در این مکان صورت گرفت.

 

این بنا نیز مانند خیلی از بناهای تاریخی به‌مرورزمان و براثر حوادثی طبیعی و غیرطبیعی ویران‌شده است به‌طوری‌که قسمت‌هایی که مرمت‌شده به‌وضوح مشخص است.