پارک عشاق ایروان

پارک عشاق ارمنستان در ایروان (Lovers' Park یا در زبان ارمنی Սիրահարների Այգի) یکی از معروف ترین نقاط دیدنی این کشور است. اگر نگاهی به محبوب ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان بیندازید، معمولا پارک عشاق ایروان به عنوان یکی از 10 جاذبه دیدنی و معروف این کشور معرفی می شود.

این پارک دارای 2.5 هکتار مساحت است و در منطقه کنترون ایروان (Kentron District) قرار دارد. این پارک تاریخچه ای جالب و طولانی دارد اما آخرین بار بین سالهای 2005 و 2008 میلادی زیر نظر آلبرت باغوسیان (Albert Boghossian) مدیر بنیاد باغوسیان (Boghossian Foundation) بازسازی و امکانات آن افزایش پیدا کرده است. امروزه اگر با تور ارمنستان سفر می کنید می توانید از این پارک زیبای ایروان که در کنار بزرگراه مارشال باقرامیان قرار دارد، دیدن کنید و از فضای آرام و طبیعت زیبا و دل انگیز آن لذت ببرید.


پارک عشق ارمنستان


تاریخچه پارک عشاق ارمنستان:

ساخت این پارک به قرن هجدهم میلادی باز می گردد و در آن زمان به نام "پارک کوزرن" (Kozern Park) نامیده می شد چرا که در مجاورت ناحیه ای به همین نام در محدوده شمال غربی شهر ایروان قرار داشت. در آن زمان این پارک شامل یک کلیسا و قبرستان قدیمی نیز می شد.

بعدها در دوران اتحاد شوروی سابق، در سال 1949 این پارک از نو طراحی و ساخته شد و به احترام شاعر بزرگ روس الکساندر پوشکین (Alexander Pushkin) نام آن به "پارک پوشکین" تغییر پیدا کرد. بعدها در دهه 1970 میلادی باز هم نام این پارک تغییر کرد و به احترام دوستی ملت های اتحاد شوروی سابق، به نام "پارک بارکاموتیون" (Barekamutyun) به معنای دوستی، تغییر کرد.

سرانجام در اوایل دهه 1990 میلادی، ارمنستان استقلال خود را بدست آورد و در سال 1995 این پارک توسط شورای شهر ایروان به پارک عشاق تغییر نام پیدا کرد که تا امروز نیز همین نام بر روی آن باقی مانده و توریست هایی که با تور ارمنستان به این کشور سفر می کنند این پارک را به همین نام می شناسند.


پارک عشاق ارمنستان


بعدها در سال 2005 به پیشنهاد یکی از افراد نیکوکار ایروان به نام آلبرت باغوسیان، کارهای اولیه بازسازی و نوسازی پارک عشاق ایروان آغاز شد و به کمک طراح معروف فرانسوی "پیر رامباخ" (Pierre Rambach) طراحی جدیدی برای آن صورت گرفت که تلفیق جالبی بود که از فضای سبز و طبیعت ارمنستان و همچنین باغ های ژاپن.

پارک عشاق ارمنستان، سرانجام پس از پایان نوسازی در سال 2008 مجددا بروی عموم گشوده شد و از آن تاکنون نه تنها مورد توجه بسیاری از مردم محلی به خصوص جوانان شهر ایروان قرار گرفته بلکه بسیاری از توریست های تور ارمنستان نیز هر ساله از آن دیدن می کنند.


جاذبه های پارک عشاق ایروان:

این پارک امروزه به عنوان یکی از زیباترین پارک های ارمنستان و همچنین یکی از جاذبه ها و نقاط دیدنی ارمنستان به شمار می رود. این پارک از بسیاری از لحاظ منحصر به فرد است از جمله اینکه جهت سولت تردد افرادی که با ویلچر تردد می کنند، هیچ گونه پله ای در این پارک وجود ندارد. از امکانات رفاهی آن می توان از یک کافه نام برد که می توانید جهت استراحت و نوشیدن قهوه و یا چای بر روی صندلی های آن در فضای آزاد بنشینید و از دیدن طبیعت زیبای این پارک نیز لذت ببرید.

این پارک همچنین دارای یک آمفی تئاتر کوچک نیز می باشد که با داشتن ظرفیت 215 صندلی در فضایی به وسعت 100 متر مربع می باشد. این آمفی تئاتر به نام "رابرت باغوسیان" یکی از افراد سرشناس این کشور شناخته می شود.

امروزه اگر با تور ارمنستان به ایروان سفر می کنید در تمام ایام سال می توانید از پارک عشاق دیدن کنید. به خصوص در تور نوروز ارمنستان که دیدن این پارک و گلها و گیاهان در فصل بهار بسیار جالب و آرامش بخش است. هر ساله مراسم و فستیوال های مختلفی در این پارک برگزار می شود از جمله نمایش فیلم، تئاتر، اجرای قطعات موسیقی، برگزاری نمایشگاه های آثار هنری به ویژه تابلوهای زیبای نقاشی و...


پارک عشاق ارمنستان


این پارک با داشتن چشمه های زیبا، درختان مختلف و فضای سبز بسیار دل باز و گلهای رنگی، یکی از زیباترین نقاط ایروان جهت گرفتن عکس های یادگاری است. کاری که بسیاری از گردشگران تور ارمنستان و همچنین جوانان و خانواده های این شهر نیز انجام می دهند. به ویژه بسیاری از زوج های جوان و همچنین عروس و دامادها که جهت گرفتن عکس های یادگاری به این پارک می روند.

جهت تردد و رفتن به این پارک می توانید از هر نقطه از شهر ایروان با استفاده از تاکسی به این پارک بروید. ضمنا در شمال این پارک ایستگاه مترو مارشال باقرامیان قرار دارد که می توانید براحتی از مرکز شهر با استفاده از مترو به این ایستگاه رفته و از پارک عشاق ارمنستان دیدن کنید.


آدرس: 21 Marshal Baghramyan Ave, Yerevan 0019, Armenia

ساعت های کاری: از دوشنبه الی شنبه: 7AM - 2AM و یکشنبه ها: 7AM - 12AM

شماره تماس: +374 11 966868 


آژانس مسافرتی و سیاحتی الماس نشان از شما دعوت می کند جهت رزرو تورهای نوروز و تابستانی ارمنستان با ما تماس بگیرید.