آبشار گیت گیت بالی

آبشارهای بالی در مناطق مختلفی و با ویژگی‌های متفاوتی واقع شده‌اند. هرکدام از این آبشارها برای دسته خاصی از کسانی که از تور بالی استفاده می‌کنند، مناسب است. بعضی از آبشارها در فضاهای باز و قابل دسترسی برای همه واقع شده‌اند و بعضی دیگر در اعماق جنگل‌اند و بسیار برای مسافران ماجراجوی تور بالی، جذاب خواهند بود. آبشارهای بالی، با محیط و صدای آرامش‌بخشی که دارند، به نوعی جایزه شما برای ماجراجویی در بخش‌های کمتر بازدید شده این جزیره زیبا به شمار می‌روند.

یکی از محبوب‌ترین آبشارهای بالی نزد مسافران تور بالی، آبشار گیت‌گیت بالی (Gitgit Waterfall Bali) است که در 10 کیلومتری جنوب شهر بزرگ شمالی بالی، یعنی سینگاراجا (Singaraja) واقع شده است. همچنین در 80 کیلومتری شمال شهر کوتا (Kuta) قرار گرفته است. آبشار گیت‌گیت بالی به راحتی از طریق جاده‌ی بین شهر سینگاراجا و بدوگول (Bedugul) قابل دسترسی است و معمولاً یکی از ایستگاه‌های تور بالی می‌باشد.



آبشار گیت گیت تور بالی   آبشار گیت گیت تور بالی



پس از چند دقیقه پیاده‌روی میان انبوهی از سحر وحشی، به بستر این آبشار شگفت‌انگیز 40 متری می‌رسید که قطرات آب آن بدون وقفه روی سنگ‌های زیر آبشار فرود می‌آیند و طنینی دلنشین در فضا پراکنده می‌کنند. همچنین عبادتگاه کوچکی در آبشار گیت گیت وجود دارد که هم یکی از جاذبه‌های گردشگری این نقطه در تور بالی به شمار رفته و هم به عقیده بومیان، از آبشار گیتگیت محافظت می‌کند. مسافران تور بالی می‌توانند از آب خنک آبشار گیت‌گیت نهایت استفاده را ببرند.

بومیان این ناحیه، آبشار گیت‌گیت را اغلب آبشارهای دوقلو (Twin Falls) یا ترجون کمبار گیتگیت (Terjun Kembar Gigit) می‌نامند. دلیل این نام‌گذاری، به این خاطر است که دو رود در کنار یکدیگر از آبشار پائین می‌ریزند. مسافران تور بالی که عاشق ماجراجویی هستند، یک آبشار دیگر در پشت آبشار گیتگیت به نام آبشار مکالُنگان (Mekalongan Falls) وجود دارد که هزینه بازدید از آبشارها، کمتر از یک دلار برای متقاضیان استفاده از تور بالی هزینه دارد. گیت‌گیت در تمام روزهای سال می‌ریزد، اما در فصل‌های خشک، آب رود شفاف‌تر می‌شود.