صومعه آلادژا وارنا

شاید در کم شهری صومعه ها بر روی کوه ها و به صورت غار دیده باشید، یکی از جذاب ترین مکان هایی که در سفر به وارنا، کشور بلغارستان می تواننید ببینید، صومعه آلادژا می باشد که یک مجمع صومعه سرای مسیحی ارتدکس غاری است که قدمتش به قرون وسطی می رسد. این صومعه از لحاظ موقعیت مکانی در قسمت شمال شرقی بغارستان و تا شهر وارنا 17 کیلومتر فاصله دارد. طول صومعه که بر روی صخره های فات فرانگا قرار دارد، 25 متر می باشد و هدف از ساخت آن این بود که مکانی را به مذهب مسیحی یا در واقع تثلیث مقدس اختصاص دهند.

صومعه آلادژا وارنا یک مکان بسیار تاریخی است که با توجه به نظر کارشناسان، ظروف پیدا شده در آن به قرن چهارم می رسد ولی سکه های دوران ژوستین در  این مجموعه تاریخ را به سال 500 بعد از میلاد می رساند. یکی از وقایعی که این مکان در آن حضور داشته است دوران امپراطوری دوم بلغاری بوده است که جزء یکی از جوامع رهبانیت در قرن دوازدهم بوده است. این غار را در دوره عثمانی آلاکا می نامیدند و بسیار غم انگیز است که این صومعه صومعه آلادژا وارنا که تا قرن هجدهم سالم بوده است، به سوی نابودی می روید.

از این صومعه سالانه مردم زیادی بازدید می کنند شما نیز این فرصت را در سفر به وارنا از دست ندهید همچنین می توانید از مکان های دیگری مانند سواحل شنهای طلایی و پارک طبیعت شنهای طلایی که نزدیک به این منطقه می باشند دیدن کنید.

مسافران عزیر تور بلغارستان در سفر خود می توانند از بهترین جاذبه های گردشگری وارنا دیدن کنند.