کلیسای سیونی تفلیس

به احتمال بسیار زیاد گردشگران و مسافران تور تفلیس که به این شهر سفر کرده اند حداقل یک بار سری به کلیسای تاریخی سیونی زده اند و این کلیسا را از نزدیک دیده اند.به همین دلیل بر آن شدیم برای آن دسته از دوستان که تصمیم سفر با تور تفلیس به این شهر را دارند درباره ی این کلیسا توضیحاتی را ارائه دهیم:

بیشتر مردم گرجستان ارتودوکس هستند به همین علت کلیساها و  زیارتگاه هایشان همیشه پرجمعیت و شلوغ است.تعداد زیادی از کلیسا های این کشور بسیار قدیمی هستند و سایر آن ها در طی دهه های گذشته بنا شده اند.

کلیسای سیونی از جمله کلیسا های تاریخی و قدیمی این کشور و شهر تفلیس است.این کلیسا در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی آن از همه ی نقاط شهر راحت می باشد

کلیسای سیونی تفلیس یکی از زیباترین و باشکوه ترین کلیسا های گرجستان است  که در سمت راست رودخانه ی کورا واقع شده است.این کلیسا یکی از بهترین دیدنی های جاذبه گردشگری تفلیس به شمار می رود و جزو آثار باستانی تاریخی کشور گرجستان است.

ساخت این کلیسا  نزدیک به یک قرن زمان برده است یعنی از اوایل قرن 6 تا اوایل قرن 7 میلادی.

در طول زمان این کلیسا بار ها توسط دشمنان آن زمان تخریب و مجددا ساخته شد. در این کلیسا صلیب نینوی که مقدس ترین نشان مسیحیت ارتودکس گرجستان است نگهداری می شود و یکی از مهمترین جاذبه های توریستی شهر تفلیس است.

اکثر کلیساهای گرجستان را از روی نام های سرزمین مقدس نام گذاری کرده اند. این کلیسای زیبا هم از روی نام کوه صهیون واقع در اورشلیم نام گذاری شده  است. کلیسای سیونی یکی از قدیمی ترین کلیساهای شهر تفلیس است. پیشنهاد میکنیم در سفر با تور تفلیس و جاذبه های گردشگری تفلیس حتما از کلیسای سیونی تفلیس دیدن کنید.

کلیسای سیونی تفلیس

کلیسای سیونی تفلیس کلیسای سیونی تفلیس

در سفر با تور گرجستان از جاذبه های گردشگری تفلیس دیدن کنید.