موزه ملی گرجستان تفلیس

تفلیس شهری با فرنگ بسیار غنی است.اگر می خواهید از گذشته ی این شهر و کشور گرجستان اطلاعاتی کسب کنید پیشنهاد می کنیم همراه با تور تفلیس آژانس الماس نشان سری به این موزه تاریخی بزنید.

چنانچه به آثار تاریخی ایران از جمله آثار دوران هخامنشی تا  به امروز  علاقه دارید بازدید از موزه ملی گرجستان را به شما پیشنهاد می کنیم. این موزه در نزدیک میدان آزادی شهر تفلیس و در خیابان رستاولی واقع شده است. موزه ملی گرجستان تفلیس دارای آثار و نقاشی ها و صنایع چوبی و دستی ایرانیان و دوره های هخامنشی و اسلامی می باشد. از جمله آثار دیگری که در این موزه است می توان به پارچه های دست باف و ظروف فلزی و همچنین سپر و کلاه خود سنگی دست سازه ی ایران اشاره کرد.

این موزه در پایان سال 2004 تاسیس شد و هر ساله عده ی زیادی از نقاط مختلف جهان به وسیله تور تفلیس از این موزه بازدید می کنند.

علاوه بر این آثار زیادی از دوره ی قاجاریه در این موزه وجود دارد و یکی از دلایل مهم وجود آثار قاجاری در این مکان این است که بیشتر کشور گرجستان در آن زمان جزوی از ایران بود و جزو نواحی شمالی ایران به حساب می آمد که با عهد نامه ی گلستان از ایران جدا و واگذار به کشور روسیه شد.

این موزه از بزرگترین موزه های کشور گرجستان می باشد. بسیاری از آثار پیدا شده ی ایرانی این مکان نیز در نواحی شرقی و غربی گرجستان از جمله موزه عروسک های گرجستان در تفلیس و موزه ی استالین در شهر گوری گرجستان دیده می شود.همچنین در این موزه ی بزرگ قرآن های قدیمی بسیاری نگهداری می شود

  • هزینه بازدید از این موزه برای بزرگسالان 3 لاری ، دانشجویان 1.5 لاری ودانش آموزان( تعداد 15 نفر) نفری 0.5 لاری می باشد.ورود کودکان زیر 6 سال رایگان می باشد.
  • ساعت کاری این موزه همه روزه به جز روزهای دوشنبه از 10 صبح تا 6 بعد از ظهر می باشد.
  • این موزه 10.000 قلم از آثار هنر معاصر کشور گرجستان را در خود جای داده است.
  • در نزدیکی این موزه رستوران های مختلفی وجود دارد که اگر در هنگام ناهار در آن محل باشید خواهید توانست از غذا های رستوران های متنوع برخوردار شده که در این بین رستوران ایرانی هزار و یک شب با فاصله 7 دقیقه ای از موزه یکی از این گزینه ها است.

موزه ملی گرجستان تفلیس

موزه ملی گرجستان تفلیس موزه ملی گرجستان تفلیس
با سفر به تور گرجستان از جاذبه های گردشگری تفلیس دیدن نمایید.