پوکت را بیشتر بشناسیم

پوکت را بیشتر بشناسیم

نام پوکت از واژه ای مالزیایی به معنای کوه یا تپه گرفته شده زیرا از دور به این شکل به نظر می رسد. پوکت بزرگترین جزیره تایلند و مهم ترین استراحتگاه برای تعطیلات در تایلند و آسیا می باشد و دارای 30 درصد جمعیت مسلمان است. فرودگاه بین المللی در شمال این جزیره قرار دارد. پوکت با نام مروارید دریای آندامان شناخته می شود و به سبب سواحل زیبای خود و غواصی در آب های شفاف آن شهرت دارد.

بیش از نیمی از این جزیره را جنگل فرا گرفته و از شمال تا جنوب آن کوههایی وجود دارد. بهترین سواحل جزیره پوکت در کناره غربی پوکت قرار دارد.

شهر پوکت قبل از میلاد مسیح کشف شده است و بطلمیوس جغرافیدان یونانی در قرن سوم پس از میلادی به آن اشاره کرده است. پوکت بزرگترین جزیره تایلند می باشد که در اقیانوس هند و در 867 کیلومتری بانکوک قرار دارد. شهرت و ثروت پوکت در 5 قرن گذشته از طریق استخراج قلع می شود. و دارای دو فصل خشک و بارانی می باشد. که از می تا اکتبر فصل بارانی و از نوامبر تا آوریل فصل خشک است که دمای هوا در آن زمان کم است.

از جاذبه های گردشگری پوکت می توان به فیل سواری ، معبد چالونگ ، جزیره فی فی ، قایق سواری در تند اب ، جزایر جیمز باند پوکت ، فانتاسی شو و مجسمه بودای عظیم اشاره کرد.

مسافران و گردشگران تور تایلند می توانند از جاذبه های گردشگری پوکت دیدن نمایند.