معبد لاما پکن چین

معبد لاما پکن چین

در شهر پکن معابد بسیاری وجود دارد که معبد لاما بزرگترین و بهترین معابد در شهر پکن چین میباشد.این معبد در سال 1694 و در زمان سلطنت کینگ ساخته شده است.معبد لاما که از سال 1744 به عنوان معبد شناخته شده و قبل از آن کاخ بود به عنوان محل استراحت و زندگی سومین پادشاه سلسله کینگ در چین شناخته شده است.

مساحت معبد لاما 66.400 متر مربع است و به عنوان یک کاخ کوچک با کاشیهای لعاب دار زرد رنگ و سقفی قرمز رنگ با کاشیهای نفیس تزیین شده است.

هر یک از عناصر معماری معبد لاما در تقارن با سالن اصلی می باشد.معبد لاما دارای 5 سالن اصلی است که در اطراف حیاط اصلی جنوبی واقع شده است.سالن های معبد عبارتند از سالن پادشاهان آسمانی ، سالن هماهنگی و صلح ، سالن برکات سرمدی ، سالن چرخ دراما ، سالن شادی بی نهایت .

سالن پادشاهان آسمانی:

این معبد که ورودی 4 معبد دیگر است دارای 4 مجسمه از پادشاهان گذشته است و نام این معبد از تصاویر 4 پادشاه که در این معبد وجود دارد گرفته شده است.در مرکز این سالن یکی از مجسمه ها قرار دارد که با مهربانی به هر بیننده ای لبخند می زند.

بر روی درهای این سالن معبد اشعاری نوشته شده که به زیباییهای این سالن اضافه میکند.

سالن هماهنگی و صلح:

در مقابل پله های سالن پادشاهان آسمانی سالن هماهنگی و صلح است.این سالن دارای 4 بخش است که 3 مجسمه بودا در آن قرار دارد.

سالن برکات سرمدی :

این سالن درسن در کنار حیاط امپراطور یونگ جون قرار دارد.

سالن چرخ دراما:

سالن چرخ دراما محلی است که لاما در آن مراسم مذهبی را اجرا میکرده است.

سالن شادی بی نهایت:

این سالن در بالاترین قسمت این معبد قرار گرفته است.یکی از زیباییهای این سالن دیواری است که بر روی آن تصویر 99 اژدها منبت کاری شده است و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

مسافران و گردشگران تور چین میتوانند از جاذبه های گردشگری پکن دیدن نمایند.