معرفی 100 شهر برتر دنیا از دیدگاه گردشگری (بخش دوم)

پاتایا جزیره ای زیبا با تفریحات بی شمار

پاتایا مقصدی گردشگری در تایلند می باشد که نام تفرجگاهی ساحلی در ساحل شرقی تایلند که به داشتن سواحل زیبا، تفریحات بی شمار از گلف و اسب سواری گرفته تا بانجی جامپینگ و کارتینگ و هتل های مجلل معروف است. از جاذبه های پاتایا می توان منزلگاه بان سوخاوادی، تپه بودا، پارک چالئوم فراکیات و صومعه حقیقت، پارک مینیاتوری سیام، پارک گرمسیری نونگ نوچ، پارک آبی آمازون، مزرعه کروکدیل، روستای فیل پاتایا و دنیای زیر آب را نام برد و در پاتایا تفریخات آب متونعی را می توانید تجربه کنید که شامل جت اسکی، اسکی روی آب، موج سواری، قایق رانی و غواصی، یوگا، بولینگ، پینت بال، کارتینگ، تیر اندازی می باشد و همچنین بخش جذاب سفر به پاتایا فستیوال های معروفش می باشد.

وین شهری به سبک رم

پایتخت جمهوری اتریش ,وین می باشد که مهد فرهنگ ، اقتصاد و سیاسی کشور است . وین ارزش تاریخی 2400 ساله دارد.این شهر در قرن اول میلادی توسط رومیان ساخته شده. درابتدا پایتخت امپراطوری رم بود و طی تاریخ به پایتخت امپراطوری اتریش تبدیل شد. وین جاذبه های توریستی و تاریخی زیادی دارد که مردم زیادی را به این نقطه جذب کرده است. از جاذبه های وین می توان نظیر کلیسای بزرگ سنت استفان ، بلوار عظیم دایره ای شکل رینگ رُد، کاخ هوفنبرگ، ساختمان راتا اوس، ساختمان پارلمان اتریش، کاخ بلودر، بنای یادبود شوروی و موزه های تاریخی و جالبی مانند موزه هنرهای زیبا، موزه آلبرتینا، موزه تاریخ طبیعی، موزه هنرهای انتزاعی اتریش و موزه هنرهای معاصر را نام برد. مکان های زیبای وین، مراکز خرید، سینماها، تئاترها باعث محبوبیت بیشتر این مکان شده است، همچنین جشنواره هایی از قبیل بال سیزِن، فیلم آزاد، بینال وین که بسیار در بین گردشگران، محبوب می باشد. 

توکیو و پر جمعیت ترین کلان شهر دنیا

توکیو یک شهر ثروتمند و بی نظیر در زمینه ی تکنولوژی می باشد که پایتخت کشور ژاپن است و از لحاظ تاریخی دارای قدمتی 500 ساله است، جالب است بدانید که این شهر در اول یک روستای کوچک ماهیگیری بود که به مرور به دلیل اینکه مکان زندگی و اقامت ثروتمندان ژاپنی شد، پیشرفت کرد. در توکیو می توانید از معروف ترین مکان های دیدنی در دنیا که معبد های آساکوسا، معبد مقدس میجی و باغ های قصر امپراطور بازدید کنید. از دیگر جاذبه های توریستی در این شهر که سومین شهر صنعتی دنیا است، می توان به برج توکیو، ساختمان تجارت جهانی، تپه های روپونگی، موزه هنری موری، پل رنگین کمان موزه های کوچک و بزرگ از هنر های کهن، اتوبوس های هوایی توکیو، برج اسکای تری توکیو، پارک یویوگی، حمام های عمومی توکیو، مرکز شی بویا و مرکز مدرن گینزا ، مرکز شینجوکو اشاره کرد که برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.

مکه، مقدس ترین شهر مسلمانان

مکه مکرمه در کشور عربستان قرار دارد که این شهر محل تولد حضرت محمد(ص) و جایی است که اسلان در آن ظهور کرد. سفر به این شهر به منظور حج برای مسلمانان بسیار ارزش مند است و همچنین ورود افراد غیر مسلمان به مکه ممنوع می باشد. در این شهر می توانید از مکن هایی مانند منا، مزداالفیه، تپه عرفات وجبل الرحمه، جبل النور، جبل الطور، مسجد طنعیم، حدیبیه، جنت المعلا و برج البیت یا برج ساعت هتل رویال مکه همچنین در این شهر اسلامی می توانید فعالیت هایی از قبیل بالا رفتن از کوه های مکه، عبادت و قراءت قرآن در مسجد الحرام و خرید در بازار را انجام دهید.