معرفی 100 شهر برتر دنیا از دیدگاه گردشگری (بخش اول)


1. هنگ کنگ شهر جهانی آسیا

یک منطقه خود مختار ویژه اداری و تجار در چین است که به دلیل اینکه زمانی در استعمار انگلستان بوده است، دارای فرهنگی توام با ویژگی های شرق و غرب است به طوری که از فرهنگ ویتنام تا کانادا را در خود جای داده است و به همین دلیل به آن شهر جهانی آسیا می گویند. از معروفترین جاذبه های گردشگری در هنگ کنگ  میتوان به قله ویکتوریا ، موزه سه بعدی و موزه تاریخ هنگ کنگ ، پارک دریایی، پارک های طبیعی هنگ کنگ ، پارک های دیزنی لند ، اوشین پارک و نانگ پینگ  360 اشاره کرد . در هنگ کنگ سالانه فستیوال ها و جشن های زیادی نیز از جمله سال نو چینی ، فستیوال فانوس در بهار ، فستیوال بین المللی فیلم هنگ کنگ و ... برگزار می شود.

2. لندن شهری با جاذبه های بی پایان

لندن در صدر شهرهای جهانی قرار دارد چرا که همواره مرکز فرهنگ ، موسیقی، علم و دانش، مد، سیاست، اقتصاد و تجارت بین المللی بوده است . لندن شهری است با جاذبه های مانند: چشم لندن، بزرگترین چرخ و فلک دنیا با منظره ای بی نظیر از رودخانه تیمز ، آسمان خراشی به نام شارد برای تماشای لندن تا 40 مایل آن طرف تر، کاخ باکینگهام، اقامتگاه اصلی ملکه، طاق مرمر یک بنای سپید رنگ از سنگ مرمر، سیرک پیکادلی، کلیسای جامع سنت پاول با معماری آکوستیک و تالار نجواهایش ، پل لندن با برج های عظیمش، برج لندن با قدمتی 900 ساله می باشد. سرگرمی هایی که گردشگران به این شهر می کشاند شامل اجرای زنده موسیقی از سبک کلاسیک گرفته تا کنسرت جدیدترین گروه های پاپ دنیا ، تئاتر و سینما و البته تماشای مسابقات فوتبال، البته نباید مسابقات معروف تنیس ویمبلدون را که ماه جولای تا سپتامبر برگزار می شود فراموش کرد.

3. سنگاپور شهری با شب های پر جنب و جوش

این شهر مملو از آسمان خراش ها و متروهای مدرن است و فرهنگ آن نیز تحت تاثیر فرهنگ چینی ، مالایی و هندی می باشد که آب و هوایی استوایی دارد. به علاوه غذاهایی خوشمزه و زندگی شبانه بسیار پر جنب و جوشی دارد که همه این ها باعث شده است . این باغ شهر مبدل به یک مقصد عالی برای گردشگران شود.آب و هوای سنگاپور غیر از زمانی که باران می بارد آفتابی است. در این شهر حوصله تان سر نمی روید و می توانید در طول سفر از موزه ها و ساختمان های تاریخی، باغ وحش سنگاپور ، سافاری شبانه ، باغ پرندگان  ، باغ های گیاهشناسی و ذخیره گاه طبیعی بوکیت بازدید کنید و یا به بازی گلف ، موج سواری ، غواصی ، اسکیت روی یخ و اسکی روی برف بپردازید. برای خرید نیز می توانید به خیابان آرچرد ، باگس و مارینا بی بروید.

4. بانکوک شهری جهانی با معابد و قصر های با شکوه

پایتخت و بزرگترین شهر تایلند است. در نگاه اول بانکوک شهر چندان مطلوبی به نظر نمی رسد. به خاطر آسمان خراش های متعددش ، ترافیک سنگینش ، گرمای بیش از حد هوا و زندگی شبانه نه چندان خوش نامش . اما اشتباه نکنید ! بانکوک یک شهری جهانی با معابد و قصر های با شکوه ، کانال های متعدد ، بازارهای شلوغ و زندگی پر جنب و جوشی که باب طبع همه سلیقه هاست می باشد. بانکوک در ابتدا روستایی کوچک بر سر راه تاجران بود تا اینکه در زمان پادشاه راما اول تا کنون ، بانکوک به گنجینه ملی تایلند تبدیل شده است و مرکز معنوی ، فرهنگی ، سیاسی ، تجاری ، علمی و دیپلماتیک کشور به شمار می روند. بهترین جاذبه های بانکوک، کاخ بزرگ، وات فو، و وات آرون، . کاخ دوسیت، پارک لوم فی نی، پارک سانتی چیا پرا کارن، موزه ملی، موزه سیام، موزه پادشاه پراجادی می باشد همچنین نمی توان از سالن های ماساژ و خدمات مرتبط با اسپا و فستیوال های بانکوک که شهرت جهانی دارند چشم پوشید.

5. پاریس، زیباترین و رمانتیک ترین شهر جهان

پایتخت فرانسه ، قدمت این شهر به یک قرن قبل از میلاد مسیح باز میگردد که در شمال فرانسه در کنار رودخانه سن قرار دارد و خانه اصلی برترین و لوکس ترین طراحان مد و لوازم آرایشی نظیر شانل ، دیور ، ایو سن لوران ، لورئال و غیره می باشد. این شهر به عنوان زیباترین و رمانتیک ترین شهر جهان مشهور است و تاثیر خود را در حوزه هایی نظیر فرهنگ ، هنر ، مد ، غذا و طراحی به خوبی نشان داده است. بخش بزرگی از این شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. پاریس مملو از مکان های دیدنی مختلف  و متعدد است که می توانیم از طاق پیروزی ، کاخ ورسای ، برج ایفل، کلیسای جامع نوتردام ، اپرا گارنیر، قبرستان پق لشز، کلیسای قلب مقدس و کلیسای کوچک سنت چاپل، موزه های لوور ، اورسی ، رودن و پیکاسو نام ببریم و همچنین جشن سال نو ، مسابقات راگبی ، هفته مد بهاره ، تنیس اوپن فرانسه ، رژه و آتش بازی باستیل ، فستیوال های موسیقی و جشنواره سینمایی را نمی توان فراموش کرد.

6. ماکائو شهری چینی با فرهنگ پرتغال

یک شهر اداری و تجاری در چین است و زمانی جزء قلمرو کشور پرتغال محسوب می شد. ماکائو مکان بسیار جالبی با کلیسا ها ، معابد ، قلعه ها و دیگر ساختمان های قدیمی با ترکیب جالب توجهی از شاخصه های کشور های چین و پرتغال که بسیار مورد توجه گردشگران است. از دیدنی های ماکائو می توان به مجسمه بوداسف اواولوکیتشوره، خیابان ترسینا، شوی خانه آب رقصان، روستاهای تایپا و کولِین اشاره کرد و شما می توانید با تفریحاتی مانند بانجی جامپینگ از برج 233 متری، برای شنا و تفریحات در دو ساحل شن سیاه و خلیج بامبو در ماکائو خود را سرگرم کنید.

7. دبی شهری مستقل و مدرن

دبی شهری است بیابانی  ، با زیر ساختی خارق العاده که با اروپا فقط 5 ساعت و با اکثر قسمت های خاورمیانه ، خاور نزدیک و شبه جزیره هند فقط 2 ساعت فاصله دارد از این رومقصدی است پر طرفدار برای کسانی که خرید ، مهمانی رفتن ، حمام آفتاب گرفتن  غذای خوب خوردن و تماشای مساقات ورزشی را دوست دارند. دبی شهر می باشد که سریع ترین ، بزرگترین و بلندترین ، پرشمارترین جمعیت مهاجر دنیا در آن  زندگی می کنند. از جاذبه های توریستی دبی می توان مدرسه ال احمدیه، محله باستاکیه، موزه دبی، مسجد جوموریه، محله شینداگا، سوکس یا بازارچه، برج خلیفه، آب نمای دبی، برج العرب، ساحل دبی، جزایر نخل اشاره کرد.

8. شنزن، سومین شهر بزرگ چین

شنزن یکی از پر جمعیت ترین شهرهای چین است که در استان گوانگدونگ قرار دارد و سومین شهر بزرگ چین می باشد و در زمینه اقتصادی از سال 1979 تا کنون پیشرفت های عظیمی داشته است. شنزن پارک های تفریحی موضوعی زیادی دارد که از دلایل اصلی جذب توریست ها به این شهر است . از بین این پارک ها می توانیم از ، پنجره، دهکده فرهنگی و فولکلور چینی و چین پر زرق و برق، پارک موضوعی دره خوشحالی و دنیای مینسک اشاره کرد. از مکان های دیدنی که می توانید در این شهر به آن سر بزنید، پارک کوهستانی لیانوا، باغ گل دریاچه پریان، مرکز نمایشگاهی گل و گیاه شنزن، باغ ملی منگرو، پارک ملی کوهستان ووتانگ، دهکده رنگ روغن دافن، موزه هنر ژیانگ نینگ، گالری طراحی و هنر او سی تی، معبد بودایی هنگ فا، صومعه دنگ شان، معبد چیوان تین هاو، مقبره امپراطور یونگ سومگ، شهر باستانی ژینانگ، قلعه باستانی داپنگ می باشد.

9. نیویورک، قطب فرهنگ و اقتصاد و سیاست

پرجمعیت ترین شهر آمریکاست و در دهانه رود هادسون واقع شده . نیویورک یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین شهرهای دنیاست چرا که هم قطب فرهنگ ، اقتصاد ، سیاست ، ارتباطلات ، موسیقی ، سینما و مد می باشد و هم ساختمان های مهمی مانند مقر سازمان ملل متحد و وال استریت در آنجا قرار دارند . در این شهر می توانید معروفترین های دنیا را مشاهده کنید مانند: مجسمه آزادی، وال استریت یا بورس نیویورک، ساختمان فدرال، بنای یاد بود برج های دوقلوی تجارت جهانی، پل بروکلین، ساختمان امپایر استیت و ساختمان کرایسلر، مقر سازمان ملل، ترمینال بزرگ، کتابخانه عمومی، ساختمان راک فِلِر پلازا، میدان، سنترال پارک و بهترین موزه های دنیا مثل  موزه هنر متروپلیتن، موزه گوگن هایم، موزه هنرهای بروکلین، موزه هنرهای آمریکایی، موزه هنرهای مدرن، موزه تاریخ طبیعی امریکا و موزه دریا می باشد. شاید برایتان جالب باشد که در نیویورک میزبان رژه ها و نمایش های با شکوه خیابانی زیادی هم هست از جمله : رژه روز شکر گزاری ، رژه روز سنت پاتریک ، رژه هالوین و رژه روز کارگر یا کارناوال کارائیب.

10. استانبول، قسطنطنیه سابق

استانبول پرجمعیت ترین شهر ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است . از آنجایی که در امتداد تنگه بسفر ، میان دریای سیاه و دریای مرمر ، قرار گرفته پل جغرافیایی و فرهنگی بین اروپا و آسیاست . قسطنطنیه نزدیک به هزار سال مرکز حکومت روم باستان در قسمت شرق بود تا اینکه سلطان محمود عثمانی آن را در سال 1453 فتح کرد و از آن پس با نام استانبول به مرکز نظامی ، فرهنگی و تجاری امپراطوری عثمانی بدل شد مکان هایی مانند: ایاصوفیه، قصر توپ کاپی، مسجد سلطان احمد، صومعه سیسترن، کلیسا ناجی مقدس و برج گالاتا، نمایشگاه آثار هنری ترکی به نام استانبول مدرن، ساختمان تو در توی گالاتا هال، خیابان ، منطقه ای به نام ایوب که مقدس ترین حرم اسلامی در آن واقع شده، موزه نظامی، تپه کاملیا، جزایر پرینس، پارک های، مجموعه پاشا سینان، حمام های معروف ترکی از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول می باشد.

11. کوالالامپور، از روستایی کوچک تا یک کلانشهر

کوالالامپور پایتخت مالزی است که در ابتدا یک روستای چینی کوچک با جمعیتی عموما معدن چی بود اما فقط ظرف 150 ساله به یک کلان شهر پیشرفته با آسمان خراش های متعدد ، سیستم حمل و نقل مدرن تبدیل شده است. جاذبه های کوالالامپور می توان به برج های دوقلوی پتروناس و کی ال تاور، ساختمان سلطان عبدل صمد و ایستگاه قدیمی راه آهن شهر، باشگاه رویال سلانگور، مسجد جامع، عمارت سر کنسول بریتانیا، محله چینی ها و محله هندوستان کوچک را نام برد. با سفر به کوالالامپور می توانید غذا خوردن در رستوران های مختلف، خرید از مراکز مدرن ، ورزش های شهری مانند گلف ، دوچرخه سواری ، دو ، پیاده روی و اسب سواری ، صخره نوردی در مجموعهغارهای باتو ، تماشای فیلم و تئاتر بپردازید.

12. آنتالیا، بزرگترین شهر مدیترانه ای ترکیه

آنتالیا شهری با خیابان های باریک و تو در تو و مغازه و رستوران های پر طرفدار در کشور ترکیه می باشد که بزرگترین شهر مدیترانه ای این کشور نیز به حساب می آید، قدمت آنتالیا 150 سال قبل از میلاد می رسد و توسط پادشاه آتولوس سوم  بنا گردید و وی نام خود را بر روی شهر نهاد. این شهر دارای سواحل زیبا ، کوه های سر سبز و بقایای باستانی و آثار هنری و تاریخی بی شمار است. از جاذبه های گردشگری آنتالیا می توان محله قدیمی کالیچی، منارهای شیار دار ییولی با ارتفاع 38 متری، برج ساعت معروف به ساعت کولسی، بندر زیبای یات لیمانی، مسجد زیبای مناره، خانه آتاتورک، ساحل کونیالتی شامل پارک آبی و پارک ساحلی، مرکز خرید، آکواریوم آنتالیا که و شهربازی آکتور لونا پارک را نام برد.

13. سئول، شهر تضادها

شهر سئول پایتخت کره جنوبی از قرن 14 میلادی می باشد که ترکیبی حیرت انگیز از سنت های چند ساله و جدیدترین تکنولوژی روز، سیستم آموزشی سخت گیر و پر استرس و معابد آرام و ساکت، معماری منحصر به فرد و بی نظیر و آپارتمان های خاکستری یک شکل می باشد. از اصلی ترین جاذبه های سئول، عمارات ، کاخ ها و بنا های عظیم می باشد که می توان به کاخ گیون بوک، کاخ چان دئوک، کاخ دئوکسو، کاخ چانگیونگ و کاخ اشاره کرد. از دیگر جاذبه های توریستی این شهر، کوه های بوخان، گواناک و سام سئونگ، پارک بورامی ، پارک نامسان پارک المپیک می باشد.

14. رم شهر امپراطورهای معروف

رم پایتخت ایتالیا و بزرگترین شهر این کشور است. رم شهر تپه های هفت گانه و واتیگان است.رم باقدمتی تاریخی، مهد یکی از بزرگترین تمدن ها و ادیان تاریخ بشر، فرهنگ دنیا می باشد. در رم می توانید به تماشای کلیساهای هزارساله، بقایای بی نظیر رومی، بناهای فاخر، مجسمه های تزئینی وآب نماهای هنرمندانه، مراکز خرید طراز اول در دنیا و شرکت های معروف مد وطراحی لباس بروید. ار معروف ترین جاذبه های گردشگری رم، چالگاه ماکسیموس، آمفی تئاتر معروف رم باستان یاکولوسئوم، سرای زرین نِرو، تپه اسلیکولاین بقایای حمام تراوا، کلیسای سنت پیتر، سنت پاول، سانتا ماریا مگیور سن جیوانی می باشد.

15. تایپه شهری پر جنب و جوش و دلربا

تایپه پایتخت کشور تایوان و مرکز اقتصادی،سیاسی،فرهنگی این کشور می باشد وتایپه جزیره ای میان دو رشته کوه مهم می باشد.جاذبه های گردشگری این شهر، ساختمان یادبود چیانگ کی شِک با مجسمه بزرگ برنزی از وی، کافه و قهوه خانه دنج هتل 5 ستاره گرند هتل وموزه کاخ ملی، موزه هنرهای زیبای تایپه،خانه فیلم تایپه و پارک صلح 228، پارک ساحلی راجیا، باغ ژی شان، فستیوال فانوس ها، فستیوال قایق اژده ها، پارک آبی، پارک تفریحی کودکان، باغ وحش تایپه و مراکز خرید مدرن و سنتی شهر می باشد.

16. گوانگ ژو سومین شهر بزرگ چین، با سبک زندگی خاص

گوانگ ژو یکی از کلانشهرهای چین می باشد که با وجود غذای متفاوت و ثروتی عظیم از سایر شهرهای بزرگ چین متفاوت است و قدمت این شهر به 214 سال قبل از میلاد می رسد و ترکیبی جالب از دوره قدیم و جدید می باشد. در این شهر قدیمی ترین معابد چین،یک پارک هزار ساله و مقبره یکی از امپراطورهای چین در کنار بناهایی با معماری های فوق مدرن به چشم می خورد. در شهر گوانگژو می توانید از معبد دافو، عمارت ژی گوان، جزیره شامیان، برج کانتون، روستای ژیا اوژوبا، مقبره پادشاه نانیونی، موزه هنرهای گوانگ دونگ، پارک مجسمه گوانگ ژو و موزه اقیانوس بازدید کنید. همچنین قایق سواری در شب به روی رود مروارید ،دوچرخه سواری،تور سه ساعته ماجراجویی غذایی و بازدید پارک آبی و سیرک بین المللی چایم لانگ را فراموش نکنید.

17. پوکت قطب توریستی جنوب شرق آسیا

پوکت بزرگترین و ثروتمند ترین جزیره در تایلند و در کنار دریای آندامان درحاشیه اقیانوس آرام می باشد و از زمان گذشته مورد توجه تجار هندی و چینی بوده است و اکنون به یک قطب توریستی در آسیا تبدیل شده است. جاذبه های توریستی پوکت عبارتند از :پارک ماهیگیری اِی سی،معبد چالونگ،مجسمه بودا، معبد وات پِرا تونگ، مزرعه کروکدیل، آکواریوم پوکت، دنیای حشرات و باغ رویایی پروانگان، فانتاسی پوکت، تورهای سافاری سیام و موزه خطای دید پوکت و  از تفریحات جذاب در این جزیره شنا، غواصی، قایق سواری، جت اسکی، موج می باشد. به دلیل وجود منظره های زیبا و هتل های لوکس افراد بسیاری در جزیره پوکت مراسم عروسی و ماه عسل خود را برگزار می کنند.

18. میامی شهری تاریخی، زیبا و ثروتمند در فلوریدا

میامی شهری بزرگ در ایالت فلوریدای امریکا و در حاشیه اقیانوس اطلس می باشد و گردشگران می توانند با تورهای یک روزه با قایق از این شهر دیدنی کنند. از جاذبه های میامی ساحل جنوبی،محله هنرهای معماری داخلی ، هاوانای کوچک، مرکز شهر،دیوارهای مرجانی و برکه و نیزی، پارک های حیات وحش، خلیج بیسکاین، جزیره استار، جزایر ونیزی، تور با هلیکوپتر، باغ وحش میامی، جزیره جنگل، آکواریوم دریایی، پارک ساحلی ماتسون هاموک و صومعه قدیمی اسپانیایی می باشد و همچنین تماشای فستیوال موسیقی اولترا، فستیوال اسپانیایی کاله اوچو، مسابقات جذاب و شادی های خیابانی، کارناوال ده روزه میامی و فستیوال یک هفته ای مد برایتان جذاب خواهد بود.

19. شانگهای سلطه امپراطوری های کهن چینی

شانگهای بزرگترین و پیشرفته ترین شهر چین است که تلفیقی جالب از شرق و غرب است.در شانگهای عمارات و ساختمان هایی به سبک چینی ، پاریسی ، انگلیسی و حتی سبک دهه 30 نیویورک و شیکاگو دیده می شود و این شهر با قدمتی هزار ساله ، سلطه امپراطوری های کهن چینی و استعمار 8 کشور اروپایی را تجربه کرده و آثاری از هر دوره زمان در این شهر وجود دارد. جاذبه های گردشگری شانگهای باغ های یویوآن، محله باند، برج مروارید شرقی، برج جین مائو و مرکز اقتصاد جهانی شانگهای، موزه شانگهای، معبد بودای سبز ، معبد جینگ آن و معبد چنگوآنگ، شهر آبی ژوجیاجیائو، موزه مادام توسو شانگهای می باشد. تورهای رایگان شهر، نوشیدن چای در چایخانه های سنتی و تور های قایق سواری روی رود جز کارهایی است که حتما باید در شانگهای تجربه کنید.

20. پراگ شهری رویایی به زمان قرون وسطی

پراگ پایتخت جمهوری چک و جزء شهر های لیست میراث جهانی می باشد، این شهر پر از پل، کلیساهای بزرگ، برج های بلند و گنبد های طلایی، بیش از 10 قرن است که در کنار رود پر از قوی ولتاوا می درخشد. در این جا خیابان های سنگفرش، حیاط های محصور، قلعه معروف و غذای خوب و خوشمزه برای گردشگران جذاب است. از بهترین مکان های دیدنی این پراگ می توان قلعه پراگ، پل چارلز، شهر لسر، مجسمه نوزاد، ساختمان فرد و جینجر، باغ وحش پراگ، گالری ملی چک، موزه ملی چک، موزه هنر های زیبا، موزه ملی صنعت، موزه موتزارت و دوشک، موزه کافکا و مرکز هنر های معاصر دوکس را نام برد.در پراگ می توانید خود را با تورهای بازدید از شهر، تور حل معما پراها، چالش فرار، تورهای عکاسی از پراگ، دوچرخه سواری، کروز روی رود و بازدید از فراز شهر با هواپیما، بالن و هلی کوپتر و تماشای فستیوال ها سرگرم کنید.